۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
 بیکاری عامل 80 درصد جرائم در خرمشهر

دادستان خرمشهر عامل وقوع 80 درصد جرائم در این شهرستان را فقر فرهنگی و بیکاری دانست.

به گزارش ایرنا علیرضا باوی شنبه در همایش هم اندیشی سران طوایف، عشایر، معتمدان و متنفذان شهرستان، از دولت ها و دستگاه های حاکمیتی به عنوان نهادهای فرهنگ ساز یاد کرد و گفت:در جامعه ای که ایمان و اعتقادات مردم ضعیف شده و ارزش های فرهنگی نیز جابجا شود، وقوع و ارتکاب جرم افزایش می یابد.
وی با تاکید بر لزوم کلان نگری به موضوعات مربوط به ارتکاب و وقوع جرم در جامعه و ضرورت همکاری همه دستگاه های مسئول در خصوص کاهش جرم، ادامه داد:با نگاه کارشناسی به این موضوع، عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعم از بیکاری، تبعیض و نابرابری، فساد و تبعیض اداری و رانت خواری در سیستم، از عوامل زمینه ساز در وقوع جرم تلقی می شود.
باوی با تاکید بر لزوم هم اندیشی و مشارکت افراد صاحب نفوذ جامعه در فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم، گفت:لازم است در این موضوع، جامعه نیز به عرصه کاهش آسیب های فرهنگی وارد شده و با همکاری برخی جرائم در جامعه ریشه کن شود.
دادستان خرمشهر در پایان سخنانش، کمبود امکانات، وجود فقر مالی و بهداشتی و بیکاری را از عوامل تشدید کننده وقوع جرم در جامعه عنوان کرد.
باوی همچنین با انتقاد از بروز چالش هایی در انتخاب شهردار خرمشهر، گفت:دستگاه قضایی به هیچ وجه وارد جناح بندی های سیاسی نمی شود، ولی چالش هایی که در انتخاب نشدن شهردار به وجود آمد، شهر را دچار مشکلاتی می کند که زیبنده نیست.
این آیین با حضور امام جمعه خرمشهر، امام جمعه مینوشهر، معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر و جمعی از سران عشایر عرب، طوایف و افراد صاحب نفوذ شهرستان خرمشهر برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =