همزمان با ششمین روز ازهفته دولت، هشت طرح گردشگری و صنایع دستی،روز شنبه در چهارمحال و بختیاری با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری چهارمحال و بختیاری گفت:این طرح ها شامل بهره برداری از نخستین هتل سنتی در چالشتر،نخستین سفره خانه سنتی در شهرکرد، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و پنج باغ گردشگری در شهرستان سامان است.
بهمن عسگری سوادجانی ،در آیین افتتاح و بهره برداری از این طرح ها افزود:این طرح ها، به منظور توسعه بخش گردشگری استان و ایجاد زیرساخت های گردشگری،با حمایت های بخش خصوصی فعال شده است.
وی اظهارکرد:پنج باغ گردشگری در سامان با همکاری بخش خصوصی و جهادکشاورزی، فرمانداری شهرستان واداره میراث فرهنگی استان دایر شده است.
عسگری گفت:این باغ ها به مساحت هشت هزار متر مربع در حاشیه زاینده رود قرار دارد و صاحبان باغات،این اماکن را برای میهمانان وگردشگران فنس کشی کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان گفت: نخستین سفره خانه سنتی در شهرکرد نیز با تغییر کاربری یک ساختمان با قدمت 100ساله ، دایر شده است.
عسگری سوادجانی افزود: برای احداث وتکمیل این سفره خانه که یکهزار متر مربع زیربنا و فضای کاربردی دارد،بیش از سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است، که تاکنون نیمی از این فضا با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال مناسب سازی شده است.
وی، اشتغال ایجاد شده در این سفره خانه را 11نفر مستقیم و15نفر غیر مستقیم عنوان کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری چهارمحال و بختیاری گفت:نخستین هتل سنتی در خانه آزاده چالشتر نیز بهره برداری شد، این هتل سنتی با 24اتاقدارای 40تخت است.
وی،گشایش نمایشگاه فصلی صنایع دستی و سوغات در حاشیه پارک بانوان شهرکرد را از دیگر طرحهای گردشگری استان دانست وگفت: این نمایشگاه دارای 18 غرفه صنایع دستی ودو غرفه سوغات استان است.
به گزارش ایرنا، در این آیین معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسوولان و سرمایه گذاران بخش گردشگری استان نیز حضور داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =