۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استاندارد و شیوه نامه مقرراتی احداث و راه اندازی هتل های سنتی در کشور تدوین می شود.

به گزارش ایرنا ،مرتضی رحمانی موحد، روز شنبه در آیین افتتاح نخستین هتل سنتی چهارمحال وبختیاری در چالشتر افزود:راه اندازی هتل های سنتی یکی از مهمترین راه های جذب گردشگر به مناطق گردشگری و تاریخی کشور است.
وی،به بحث استفاده از اماکن و بناهای تاریخی برای ظرفیت سازی در زمینه اسکان و پذیرای از میهمانان و گردشگران به عنوان یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی کشور اشاره کرد وگفت: با توجه به تمدن کشور و وجود اماکن، محوطه ها، اشیاء تاریخی در کشور ،استفاده از این ظرفیت ها برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر خارجی و داخلی مهم است.
رحمانی موحد گفت: استفاده از ظرفیت های سنتی و بومی، مخاطبان خاص خود را دارد که می طلبد در این زمینه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش سرمایه گذاری شود.
وی، به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در سیاست ابلاغی بند 50 برنامه توسعه ، در زمینه افزایش پنج برابری ورود توریست به کشور اشاره کرد و گفت:دولت یازدهم به یک جمع بندی و دستور العمل روشن برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری با تکیه بر ظرفیت های داخلی و بومی رسیده است.
رییس ستاد تسهیلات سفر کشور ،به ظرفیت و استعدادهای چهارمحال وبختیاری،به عنوان قطب گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: بهره گیری از این ظرفیت ها، نیازمند ایجاد یک باور در سطح ملی است.
به گزارش ایرنا ،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به منظور افتتاح هشت طرح گردشگری و صنایع دستی به استان چهارمحال وبختیاری سفر کرد.
خانه آزاده چالشتر،قدیمی ترین بنای مسکونی چهارمحال و بختیاری است و مهدی خان آزاده چالشتری از شعرا وخوشنویسان سرشناس اواخر دوره های ناصری و مظفری بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =