شورای شهر پیگیر واگذاری بوستان اندیشه به برجسازان است/کتابخانه ها به سازمان فرهنگی هنری شهرداری رسید

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر نسبت به واگذاری زمین کتابخانه عظیمی به برجسازان واکنش نشان دادند. عباس جدیدی عضو شورای شهر گفت پیگیر واگذاری این کتابخانه به شرکت آهاب است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انتشار گزارش سرویس مشکلات مردم درباره واگذاری زمین اهدایی مرحوم صادق عظیمی به برجسازان (اینجا) نظر دو تن از مسئولان مدیریت شهری را در این باره جویا شدیم.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران که قانونا مسئول کتابخانه های وابسته به شهرداری است می گوید مسئولیت مالکیت و مکان کتابخانه ها با معاونت شهرسازی است و او و مجموعه تحت مدیریتش مسئول ماموریتهای کتابخانه ها هستند که این ماموریت را نیز با تفاهمی به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واگذار کرده اند. درباره این واگذاری واکنش نشان داد. میثم امرودی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: مسئله کاربری کتابخانه های تهران بر عهده ما نیست. تنها موضوع استفاده از مکان کتابخانه ها بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بود که آن نیز در حدود ۲ماه است به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران واگذار شده است.
امرودی در این باره گفت: مسایل مربوط به کتابخانه ها به سازمان فرهنگی هنری شهرداری مربوط است. ما کلیه کتابخانه ها را به سازمان فرهنگی واگذار کردیم. هر کاری درباره ساختمان و مالکیت این کتابخانه ها نیز به معاونت شهرسازی مربوط است. تاکنون اداره کتابخانه ها با ما بود که اداره آنها را با تفاهم به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری واگذار کردیم و این سازمان نیز از ۲ ماه پیش کار خود را شروع کرده.


پیگیر واگذاری اراضی هستیم

ولی عباس جدیدی عضو شورای شهر که تذکر واگذاری زمین بوستان اندیشه به یک هشتم قیمت واقعی را به شرکت آهاب داده بود، درباره این پرونده هنوز صحبت دارد و می گوید هنوز مسئله واگذاری این زمین وسایر موارد مشابهی که بدون اطلاع شورای شهر شده، را پیگیری می کند. در ادامه گفتگوی کوتاه ما را با این عضو شورای شهر در حاشیه صحن علنی می خوانید:

ظاهرا در زمین مقابل بولینگ عبده (متروی صدر) که شما تذکر دادید هنوز کار ساخت و ساز ادامه دارد. سرنوشت این پرونده چی شد؟
تذکر من صرفا درباره این زمین نبود. درباره کلیات این مسایل تذکر دادم و معاملاتی که در شرکت مترو انجام می شود را تذکر دادم. آن تذکربه این خاطر بود که طبق قانون معاملات یکی از اعضای شورای شهر حتما باید در کمیسیون واگذاری حضور داشته باشد. تاکنون هم پیگیری تذکرم هستم.

یعنی واگذاری این ملک به شرکت طلبکار مترو آنطور که شما معترض بودید در حال بررسی است؟
چرا در حال بررسی است.

چرا بدون اطلاع شورای شهر این واگذاری ها صورت می گیرد؟
بله، این اشکال است. اگر عضو کمسیون در مزایده ها حضور داشته باشند، بالاخره می تواند از حق و حقوق مردم و بیت المال دفاع کند و دیگر از این سئوالات به وجود نمی آید. چرا از اول عضو شورا را فعال نمی کنیم تا از این مسایل مطرح شود؟ جایی که بیت المال مطرح است، نباید پایمان را از خط قانون آنسوتر بگذاریم.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    10 0
    شهردار محبوب همه بوستانها را دارد به برج تبدیل می کند، در منطقه ما در کوی فراز 2 فضای سبز را نابود کردند، دستت درد نکند آقای شهردار نفرین و لعن مردم را برای خودتان همیشه بدنبال خواهی داشت
  • امیر A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    9 0
    از نظر آقای جدیدی همین که توی کمیسیون مزایده باشه کافیه
  • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    9 0
    اینقدر حرف می زنید تا کار برج ساز تمام شود و برجش را بسازد و بعد می گویید که نمی شه خرابش کنیم. برج سازها هم فهمیده اند از جلسات شما چیزی علیه اشان درنمیاد. فقط حرف می زنید.
  • بی نام RO ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    12 0
    اگر در کارتان جدی هستید و واقعا می خواهید کاری انجام دهید دستور توقف ساخت و ساز را بدهید