کلانشهر کرج دارای پائین‌ترین رتبه در سیستم درمان و بستری است

رئیس نظام پزشکی کرج گفت: کلانشهر کرج دارای پائین‌ترین رتبه در سیستم درمان و بستری است و بالاترین تراکم در رشته‌های خاص مانند پاراکلینیک را دارد.

به‌گزارش تسنیم از کرج، محمدحسن شاپوری در مراسم بزرگداشت روز پزشک که شامگاه جمعه با حضور رئیس‌کل نظام پزشکی کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، اظهار داشت: کلانشهر کرج دارای پائین‌ترین رتبه در سیستم درمان و بستری است و بالاترین تراکم در رشته‌های خاص مانند پاراکلینیک را دارد.
وی با بیان اینکه با وجود همه کمبودها معضلی برای دردمندان در استان وجود ندارد، افزود: این امر را مرهون فداکاری و ایثار پزشکان هستیم که بدون امکانات زیرساختی کار بزرگی را انجام می‌دهند.
رئیس نظام پزشکی کرج گفت: جامعه پزشکی با وجود همه کم ‌و کاستی‌ها دست به دست هم می‌دهند و خواسته‌هایی دارند که می‌خواهند از کانال‌های مربوطه از جمله نظام پزشکی به نتیجه برسد که مهمترین آن کمرنگ کردن دیوار بی‌اعتمادی بین پزشک و بیمار است.
وی با بیان اینکه اعتماد بین پزشک و بیمار خدشه‌دار شده است، تصریح کرد: این خدشه از سوی برخی از متولیان امر سلامت روز به روز گسترش می‌یابد.
شاپوری با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه و شان درخور و لازم برای طبیبانی که بسیاری از آنان در نقش حکیم هستند، بیان کرد: این افراد فعالیت خود را نه وظیفه، بلکه فراتر از آن و فریضه می‌بینند که باید جایگاه این افراد حفظ شود.
رئیس نظام پزشکی کرج با تاکید بر اینکه از ایجاد نفاق و تفرقه در جامعه سلامت تحت هر عنوانی باید جلوگیری شود، گفت: عدم پرداختن به حواشی، اهمیت دادن به متون، داشتن وحدت رویه، گذر از اختلاف سلیقه‌های کم‌اهمیت و استفاده از اندیشه‌های یکدیگر برای رسیدن به اهداف بزرگ در شرایط کنونی بسیار حیاتی است.
وی اظهار داشت: همکاری همه‌جانبه و دخالت مستقیم اعضا و پزشکان دخیل در امر درمان در اجرای سیاست‌های ابلاغی توسط دولت‌ها و استقبال از ساختار نظارتی و خودمراقبتی در امور اقتصادی درمان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
شاپوری گفت: ارزان کردن درمان با الگو گرفتن از ساختارهای استاندارد درمانی و کاهش هزینه‌ها و اقدامات غیرضروری که فرهنگ‌سازی آن از سوی ساختار حاکم بر سیستم سلامت انجام می‌شود از دیگر الزامات است.
در این مراسم از تلاشگران عرصه سلامت و پزشکان نمونه تجلیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =