ایسنا نوشت: جانشین فرمانده کل ارتش گفت: هدف نیروهای ارتش فقط جنگ نیست، بلکه به دنبال آمادگی و به روز شدن و تجدید قوا نیز هستیم، اما طبیعی استک ه اگر نبردی رخ دهد حضور در میدان جنگ وظیفه‌ی ما خواهد بود.

امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی در جمع دانشجویان دوره جدید دانشگاه فرماندهی ستاد آجا با تاکید بر اینکه هدف ارتش فقط جنگ و جنگ آوری نیست عنوان کرد: ما در سازمان نیروهای مسلح ارتش فقط به دنبال جنگ و جنگ آوری نیستیم، بلکه به ایجاد آمادگی در نیروها ، تجدید قوای آنها و به روز کردن دانش و فناوری‌های نظامی اعتقاد داریم و امیدواریم بتوانیم تحول لازم را در این عرصه‌ها ایجاد کنیم هر چند که طبیعی است اگر نبردی رخ دهد حضور در میدان جنگ وظیفه‌ی همه ما خواهد بود.

همچنين فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء اعلام کرد : با استفاده از سامانه‌های جدید پدافندی کمترین جابجایی ناوهای حامل هواپیما و بالگرد ثبت و ضبط می‌شود.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به دستاوردهای جدید پدافند هوایی اظهار کرد:‌ تمام این دستاوردها در فضای تهدید و تحریم حاصل شده است.

امیر اسماعیلی در ادامه خاطر نشان کرد:‌ اواخر پاییز امسال رزمایش پدافند هوایی در نیمی از کشور به صورت مستقیم و تمام کشور به صورت غیر مستقیم برگزار می‌شود که تمام دستاوردها و تاکتیک‌های پدافندی در این رزمایش به کار می‌رود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پدافند هوایی همیشه بیدار و رو به جلو و آماده دفاع است و تمام دستاوردهای پدافند برای صلح و ثبات و امنیت است. هیچ پرنده‌ای بدون اجازه حق نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی را ندارند و ما حق دفاع را برای خود مجاز می‌دانیم. طبق آمار سازمان بین‌المللی هوانوردی آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان خاورمیانه است. اکنون پدافند هوایی در 3 هزار و 800 نقطه از کشور پراکنده شده است.

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود درباره‌ی نوع عملکرد پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی در این سالها در فضای تهدید و تحریم دستاوردهای مختلفی داشته است. هیچ کشوری نبوده که در این شرایط بتواند این دستاوردها را داشته باشد. دستگیری ریگی، فرود اجباری هواپیماهای بدون مجوز، یا عدم اجازه ورود به هواپیمای بدون مجوز نشان می‌دهد که پدافند نمره قابل قبولی گرفته است.

امیر اسماعیلی در پایان با اشاره به ارتباط خوب پدافند هوایی با سایر نیروهای مسلح و سازمانها و نهادهای غیر نظامی خاطر نشان کرد: رزمایش مشترک با سپاه و سایر نیروهای مسلح تبادل اطلاعات راداری و همچنین ایجاد امن‌ترین آسمان در خاورمیانه نشانه‌ی همکاری خوب پدافند هوایی با سایر سازمان‌های نظامی و غیر نظامی است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =