اقتصادنیوز به نقل از مدیرعامل تامین اجتماعی نوشت: بنا نیست که در شرایط رکود اموال عمومی را بفروشیم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از هزار میلیارد تومان دارایی منجمدشده سازمان تامین اجتماعی خبر داد.
محمد تقی نوربخش، درباره دارایی‌های منجمد سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: طبق قانون تأمین اجتماعی در صورتی که کارفرمایی مشکلاتی داشته باشد سازمان مختار و مجاز است که بخشی از این‌ها را به صورت املاک و مستغلات دریافت کند. یعنی در واقع تهاتر کند. طبیعتاً در سال‌های متوالی این املاک که تجمیع پیدا کردند، حالا به نوعی فریز شده‌اند که برای آن برنامه‌های فروش در نظر گرفته شده است. البته در برنامه ما شاید زمین و مسکن خیلی عملیاتی نشود ولی سازمان دارد برنامه‌ریزی می‌کند که این دارایی از حوزه‌اش خارج شود. 

وی میزان این  دارایی‌های بلوکه یا منجمد شده سازمان تامین اجتماعی را حدود هزار میلیارد تومان اعلام کرد و درباره اینکه آیا قرار است این دارایی‌ها به‌فروش برسند؟ توضیح داد: حالا بالاخره در زمان مناسب آن این کار را می‌کنیم. یعنی بنا نیست که در شرایط رکود این اموال عمومی را بفروشیم. قطعاً کارخانجات باید با شناخت صحیح از بازار به فروش برسند. نکته دیگری که درباره سازمان تأمین اجتماعی باید بگویم این است که این سازمان نباید رقیب بخش خصوصی باشد.این سازمان نباید رقیب کارفرما باشد. بلکه باید به توسعه ملی کمک کند و همه این سرمایه‌گذاری‌هایی که من عرض کردم اتفاقاً سرمایه‌گذاری است که در شرایط فعلی اقتصادی شاید به دلیل مشکلات نقدینگی با مشکل روبه‌رو شوند.

 وی تصریح کرد:ما در بخش‌هایی مانند داروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که شاید با توجه به حجم نقدینگی که این بخش‌ها نیاز دارند برای ورود اشخاص به این بخش‌ها، آنها با دشواری‌هایی مواجه شوند. به همین دلیل ما می‌‌خواهیم در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنیم تا هم به توسعه ملی کمک کند و هم اینکه این امکان فراهم شود که دولت بتواند بخشی از مطالبات خودش را به صورت خوراک این واحدهای اقتصادی پرداخت کند. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    1 0
    با این مقدار دارایی و مطالبات از دولت و سایر بدهکاران هنگفت مثل شهرداری به تامین اجتماعی ، بدبخت بازنشسته تامین اجتماعی که انقدر حقوقش کمه که تکافوی یک هفته زندگیش را نمیکنه 90 درصد بازنشسته ها تامین اجتماعی ماهی 700 و یا زیر 700 دریافت میکنن و دفترچه بیمه اش رو به هیچ می انگارند.