ایسنا نوشت: در پی فراخوان گروه‌های غیر دولتی در لبنان برای درخواست برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام، قرار است امروز (شنبه) تظاهرات گسترده‌ای در این کشور برگزار شود.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، پس از آنکه هزاران لبنانی هفته گذشته برای محکومیت "ناتوانی دولت در حل بحران زباله‌های انباشته شده در خیابان‌های بیروت" به خیابان‌ها آمدند، فعالان لبنانی خواهان برگزاری تظاهرات گسترده دیگری شده‌اند و شعار اصلی برای آن برگزاری انتخابات پارلمان زود هنگام اعلام شده است.

فعالان لبنانی همچنین در این تظاهرات که در مرکز بیروت برگزار خواهد شد خواهان مجازات مسئولانی هستند که هفته گذشته دستور تیراندازی به سوی تظاهرکنندگانرا داده بودند.

فعالان لبنانی کمیته‌ای را برای نظارت بر تظاهرات امروز تشکیل داده‌اند این تظاهرات قرار است از مقابل مقر وزارت کشور تا میدان الشهدا در مرکز بیروت برگزار شود.

در همین راستا نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان اعلام کرد که حدود 164 تن از نیروهای امنیتی و 61 تن از تظاهرکنندگان در تظاهرات هفته گذشته بیروت زخمی شده بودند و در حال حاضر نیز تحقیقاتی در خصوص دلایل اعمال زور علیه تظاهرکنندگان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تظاهرات مسالمت آمیز و داشتن حق رای از حقوق شهروندان لبنانی است و وزارت کشور مسئول تامین امنیت تظاهرات مسالمت آمیز است. تمامی کسانی که به تظاهرکنندگان تعدی کرده‌اند، مجازات خواهند شد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =