ایرنا: کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای مکزیک طی مصوبه ای اعلام کرد که ازتوافق حاصل شده بین ایران وگروه 5+1، حمایت می کند .

به گزارش ایرنا، درایمیلی که به رسانه ها فرستاده شد، آمده است که کمیسیون دائمی مجلس سنای مکزیک به گروه کشورهای جهان که توافق بین ایران و کشورهای 5+1، برسر برنامه هسته ای را به رسمیت شناختند، می پیوندد .

کمیسیون خارجی ، ضمن یاد آوری اصلی ترین شرایط این توافق مبنی بر اینکه کشورهای غربی در ازای کاهش فعالیت های غنی سازی اورانیوم ، به تدریج به لغو تحریم ها خواهند پرداخت، ادامه داد: هرچند که درجهان، برخی مواضع مخالف یا بدبین نسبت به این مذاکرات دیده شده، باید یادآور شد که کشورهای بسیاری از جامعه بین الملل، ازتوافق به دست آمده ، استقبال کردند .
مصوبه افزود : مکزیک یک استثنا نیست . وزارت امور خارجه مکزیک معتقد است که این توافق، یک توافق تاریخی ونشانه ای ازموثر بودن دیپلماسی و چند جانبه گرایی افزون بر حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات است .
وزارت خارجه مکزیک همچنین ابراز امیدواری کرد که توافق ، به طور مثبتی به توسعه جمهوری اسلامی ایران ، ثبات منطقه خاورمیانه و حفظ صلح و امنیت بین المللی کمک کند .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    9 49
    به مکزیک چه مربوط
    • بی نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
      2 0
      جهان دهکده ای کوچک هست