وزیر نیرو در نمازجمعه یزد: قطعی بودن انتقال آب به یزد/ لوله گذاری 50 کیلومتری مسیر تا پایان سال

وزیر نیرو در خطبه‌های نماز جمعه امروز یزد گفت: دولت تدبیر و امید بر خلاف دولت قبل سرلوحه فعالیت‌های خود را حرکت بر محور قانون، احترام به شخصیت و حقوق مردم قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، وزیر نیرو، استاندار یزد، معاونین و مشاورین استاندار، فرماندار یزد و جمعی از مدیران ستادی و اجرایی استان در نماز جمعه این هفته شهر یزد شرکت کردند.


وزیر نیرو در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: هفته دولت یادآور مجاهدت‌های شهیدان باهنر و رجایی است که الگو و نماد خدمت بی‌منت و با صداقت به مردم بوده‌اند و ما نیز باید اخلاق و منش آن‌ها را در رفتار خود قرار دهیم تا بتوانیم وظیفه خود در امر خدمت رسانی به مردم را به نحوه احسنت انجام دهیم.


«چیت چیان» با اشاره به فعالیتهای دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته اظهارداشت: دولت یازدهم با رای قاطع اکثریت مردم ایران شروع به کار نمود و در شرایط سخت و بسیار دشواری سکان اجرایی کشور را به دست گرفت.
وی ادامه داد: التهاب، تنش و اضطراب در فعالیتهای اقتصادی کشور بسیار مشهود بود و آینده برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان مبهم و تورم بیش از ۴۰ درصد رسیده بود.


وزیر نیرو افزود: در چنین شرایطی قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در محدود کردن کشورمان به طور مستمر منتشر می‌شد و دشمنان جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های ظالمانه را هر روز بیش از دیروز به ملت ایران تحمیل می‌کردند.
«چیت چیان» خاطرنشان کرد: در داخل کشور نیز بین احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی ناراحتی و تنش به وجود آمده بود و حرمت نهادن به قانون بسیار کمرنگ شده بود.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت یازدهم تلاش کرده تنش میان ایران و سایر کشور‌ها را که در سالهای اخیر بسیار افزایش یافته بود را کاهش دهد گفت: البته دشمنان جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای از توطئه دست برنمی دارند اما آگاهی مدیران در دولت یازدهم و تعامل همراه با منطق با کشورهای جهان این توطئه‌ها راخنثی نموده است.


وزیر نیرو با بیان اینکه پیروزی در کسب توافق هسته‌ای دستاورد بزرگی برای دولت تدبیر و امید بود اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طول این مسیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت‌های مدبرانه و حکیمانه‌ای نمودند و در دیدار اخیر نیز رهبر فرزانه انقلاب از رئیس جمهور و هیئت دولت به خاطر به نتیجه رسیدن پرونده هسته‌ای تقدیر و تشکر نمودند.


وی به فعالیتهای دولت در حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و اظهارداشت: دولت تورم لجام گسیخته را کنترل و مهار نمود و به لطف خدا فضای کسب و کار در کشور بهبود یافته و شاهد ثبات اقتصادی در کشور هستیم و رفع مشکل اشتغال جوانان نیز در مسیر درستی قرار گرفته است.


این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه در فضای سیاسی و در بین مردم نیز آرامش و امید حاکم شده و رشد منفی اقتصاد به رشد بیش از سه درصدی افزایش یافته است.
«چیت چیان» گفت: اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت نیز از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید بوده و با اجرای موفق این طرح کام مردم ایران به ویژه قشر نیازمند جامعه در رابطه با خدمات پزشکی شیرین شد و امید در دل مردم زنده گردید.


انتقال خط دوم آب به استان یزد قطعی است

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انتقال خط دوم آب به استان یزد قطعی است و امیدواریم تا پایان سالجاری ۵۰ کیلومتر لوله گذاری این طرح انجام شود.
«چیت چیان» خط دوم انتقال آب به استان یزد را پروژه عظیمی دانست که برای تأمین آب سه استان اصفهان، کرمان و یزد با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیاردتومان اجرا می‌شود.
وی استان یزد را در زمینه تولید برق، استانی بسیار توانمند و تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان یزد به دوهزار مگاوات تولید برق پرداخته و این در حالیست که این مقدار برق دو برابر ظرفیت تولید استان است و در بخش استفاده از انرژی خورشیدی نیز استان یزد با برنامه ریزی‌های انجام شده می‌تواند پیشرو و پیشگام در بین سایر استانهای کشور باشد.


هفته دولت زمان مناسیی برای اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم است

امام جمعه یزد نیز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را فرصت خوبی دانست که دولتمردان بتوانند در این هفته اقدامات و فعالیتهای مسئولین را به اطلاع مردم برسانند.

آیت الله ناصری با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیأت دولت در دیدار اخیرشان اظهار داشت: ایجاد غنای اقتصادی در کشور، برنامه ریزی برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی، ارتقاء فرهنگ دینی مردم، جلوگیری از نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن و نظارت بر کارخانه‌های تولید مواد غذایی که با سلامت مردم به طور مستقیم در ارتباط هستند را از جمله مواردی خواند که دولت باید به آن اهتمام ویژه داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =