ایشنا نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو سال گذشته 7500 میلیارد تومان در بخش ارتباطات سرمایه گذاری شده است که دو میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت و بیش از 5000 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین شده است.

  محمود واعظی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: تلاش دولت این است که بین ملت و دولت همکاری، همدلی و همزبانی ساری و جاری باشد؛ چرا که همکاری دولت و مسوولان برای پیشبرد کارها بسیار ضروری است.

وی همچنین به همکاری دولت و مردم تاکید کرد و گفت: دولت معتقد است که بدون همکاری مردم کاری از پیش نمی‌رود به همین منظور تلاش می‌کند که اعتماد میان مردم و دولت همیشه حفظ شود.

او همچنین به امنیت ایران اشاره کرد و افزود: در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که بسیاری از کشورها از امنیت برخوردار نیستند اما با وجود ولایت فقیه و رهنمودهای ایشان امنیت در این کشور برقرار است.

وی ایجاد آرامش و ثبات در جامعه و مسئله وفاق ملی را مهم برشمرد و گفت: حقوق شهروندی یکی از موضوعات مهمی است که به جد توسط دولت پیگیری می شود؛ چرا که همه مردم با هر تفکر، اندیشه و قومیتی نیازمند حقوق شهروندی هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: صداقت اساس کار دولت تدبیر و امید است و دولت تلاش می‌کند دستاوردها و مشکلات را با مردم در میان بگذارد.

او همچنین اجرا کردن قانون انتشار و دسترسی به اطلاعات را از دیگر سیاست‌های دولت تدبیر و امید دانست و یادآورشد: در دنیایی زندگی می‌کنیم که دسترسی به اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار است و دولت برای مردم این حق را قائل است که به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات پیش روی دولت اشاره کرد و گفت: وقتی دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرد کشور در حوزه اقتصادی و روابط خارجی با مشکلات بسیاری مواجه بود اما در این دو سالی که از عمر دولت می‌گذرد تلاش شده است که مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مهار تورم اشاره کرد و گفت: دولت معتقد به بهبود فضای سرمایه‌گذاری است و قصد تصدی‌گری ندارد و زیرساخت‌های سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرف دو سال گذشته سرمایه گذاری داخلی سه و نیم درصد رشد داشته است.

وی همچنین به لایحه خروج از رکود اشاره کرد و گفت: این لایحه با اولویت در مجلس به تصویب رسید و دولت نیز از ۲۳ آیین نامه این لایحه ۲۰ لایحه را تصویب کرده است.

واعظی در ادامه به صادرات غیر نفتی اشاره کرد و گفت: صادرات غیر نفتی در سال گذشته با ۱۹ درصد رشد همراه بود و صادرات محصولات غیر نفتی به ۵۰ میلیارد دلار رسید که این رقم بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین به رتبه محیط کسب و کار ایران در جهان اشاره کرد و گفت: رتبه ایران در جهان از ۱۵۳ به ۱۳۰ رسیده است و امیدواریم تا پایان سال ۲۰ پله کاهش یابد.

او در ادامه به طرح‌های نیمه کاره در کشور اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته 8000 طرح نیمه کاره تکمیل شده است و ساماندهی طرح‌های نیمه کاره در حوزه کشاورزی، ساختمانی و غیره در دستور کار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کشور در حال آمادگی بعد از دوره تحریم است، گفت: عرضه گاز در مناطق دورافتاده ۱۲ درصد رشد داشته است و همچنین در زمینه مسکن مهر با ۸۷ درصد رشد پیشرفت فیزیکی مواجه هستیم.

واعظی همچنین از طرح تحول سلامت سخن به میان آورد و گفت: در گذشته سهمیه پرداختی مردم در حوزه بیمه ۳۷ درصد بود که در حال حاضر به چهار و نیم درصد کاهش پیدا کرده است و در سال جاری برای ۱۰ میلیون نفر دفترچه بیمه صادر شده است.

واعظی به سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: پس از توافق هسته‌ای افکار عمومی جهانی نسبت به ایران تغییر کرده و مثبت شده است.

وی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل قصد دارند چهره ایران را در نزد جهان امنیتی جلوه دهند ولی پس از توافق هسته‌ای همه جهانیان به قصد شوم آنها پی برده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توافق هسته‌ای را یک پیروزی بزرگ خواند و افزود: این پیروزی متعلق به یک جناح و گروه خاص نیست و متعلق به ملت ایران است.

او پیروزی در توافق هسته‌ای را مدیون حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: جهانیان به این نکته پی برده‌اند که ایران صلح طلب است و تهدیدی برای منطقه نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت‌های انواع خدمات مخابراتی در کشور فراهم است و در ۳۰۰ شهر کشور نسل سوم و چهارم وجود دارد و پهنای باند اینترنت کشور چهار برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در استان البرز ۲۸۰ کیلومتر فیبر نوری بهره برداری شده است و ظرفیت شبکه در این استان پنج برابر شده است.

وی اضافه کرد: چهار میلیون نفر در این استان از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

واعظی با اشاره به اینکه ۱۴۴ روستا در استان البرز از خدمات اینترنت برخوردار هستند، گفت: تا پایان سال جاری ۱۸۳ روستای دیگر از اینترنت برخوردار خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان به خدمات پست بانک اشاره کرد ویادآورشد: پست بانک تلاش می‌کند در روستاهای استان خدمات ارائه کند.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =