معاون رئیس جمهور در کرمانشاه گفت: نرخ تورم با اجرای سیاست‌های دولت در جهت ایجاد ثبات و آرامش در بازار اقتصاد از میزان ۴۰درصدی در شروع به‌کار دولت یازدهم به ۱۳.۸درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مسعود سلطانی‌فر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه کرمانشاه با بیان اینکه بزرگترین سرمایه دولت رضایت مقام معظم رهبری و همراهی مردمی در اجرای برنامه‌هاست، اظهار داشت: تحقق دیپلماسی اقتصادی دولت به‌واسطه حمایت‌های مقام معظم رهبری و همراهی مردم و تلاش‌های بخش‌های مختلف دولت به سرانجام رسیده است.

سلطانی‌فر با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت، خاطرنشان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری پس از ارائه گزارش‌های اعضای هیات دولت ضمن تحلیل جامع مشکلات و مواردی که باید در دستور کار قرار بگیرد از فعالیت بخش‌های مختلف دولت اظهار رضایت داشتند.

سلطانی فر بیان کرد: اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های دولت یازدهم در چهار محور دیپلماسی اقتصادی، ایجاد امنیت روانی و اجتماعی، ایجاد شرایط بهداشتی و درمانی بهتر و دیپلماسی بین‌المللی دنبال شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تمرکز دولت بر محور دیپلماسی اقتصادی را به‌واسطه مشکلات این بخش برای جامعه دانست و افزود: تورم فزاینده 40درصدی، بیکاری گسترده و افزایش افسار گسیخته قیمت ارز که در طول یک‌سال قیمت ارز‌های خارجی به سه برابر رسید سبب ایجاد مشکلات عدیده‌ای شده بود.

سلطانی‌فر نرخ تورم 40درصدی کشور در دو سال پیش را یکی از بیشترین نرخ‌های تورم در سطح جهان بیان کرد و گفت: با اجرای سیاست‌های دولت در جهت ایجاد ثبات و آرامش در بازار اقتصاد بسیار زودتر از مدت زمان برنامه‌ریزی شده نرخ تورم به یک سوم زمان آغاز بکار دولت کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که تحریم‌ها به سمت لغو کامل پیش می‌روند دولت برنامه‌ریزی می‌کند که بتواند رشد اقتصادی و زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کند.

وی ایجاد امنیت روانی و اجتماعی را یکی دیگر از رویکردهای دولت یازدهم بیان کرد و افزود: این برنامه با حمایت‌های مقام معظم رهبری، هماهنگی دولت و تلاش‌های نیروهای مسلح، سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای بسیج و با کمک دستگاه قضایی و مدیریت وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی محقق شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط امروز منطقه کشورهای همسایه درگیر جنگ و بی‌ثباتی امنیت هستند، خاطرنشان کرد: در این شرایط و با وجود ناامنی در کشورهای همسایه، امنیت و آرامش ایران اسلامی در منطقه و جهان زبانزد است.

سلطانی‌فر محور سوم سیاست‌گذاری‌های دولت را ایجاد شرایط مناسب بهداشتی در کشور بیان کرد و گفت: در چند سال گذشته شرایط خدمات‌رسانی بیمارستان‌ها تا وضعیت بحرانی پیش رفته بود و مردم هزینه‌های سنگینی برای درمان پرداخت می‌کردند که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی از اجرای چهارده ماهه طرح تحول در نظام سلامت خبرداد و افزود: با اجرای این طرح بیش از 90درصد هزینه‌های درمان برای بیماران روستایی و شهری توسط دولت پرداخت می‌شود و برنامه‌ریزی دولت استقرار تجهیزات درمانی بهتر برای گسترش طرح تحول در نظام سلامت است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح تحول در نظام سلامت سالیانه 4600میلیارد ریال هزینه برای دولت در بردارد، گفت: این رقم پنجاه برابر بودجه عمرانی استان کرمانشاه در طول یکسال است و در حال حاضر روستائیان 3.4درصد هزینه‌های بستری و شهرنشین‌ها 6.7درصد خدمات ارائه شده را پرداخت می‌کنند.

سلطانی‌فر محور بعدی برنامه‌های دولت را برطرف کردن فشارهای بین‌المللی و حذف قطع‌نامه‌های تحمیل شده به ایران دانست و افزود: این وضعیت شرایط سخت اقتصادی را به ایران وارد آورده بود که قطع ارتباط سیستم بانکی کشور با سیستم بانکی بین‌المللی، عدم صادرات نفت و گاز و سایر کالاها و غیره از مشکلات موجود بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: مذاکرات با حمایت‌های مقام معظم رهبری، تدابیر دولت و در شرایطی که مذاکرات در وضعیت ناعادلانه و با حضور پرتعداد کارشناسان خارجی و داوری یک نهاد همسو با طرف مذاکره‌کننده انجام می‌شد با حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران و حذف تحریم‌ها به پایان رسید.

سلطانی‌فر با بیان اینکه هم‌اکنون دولت درگیر مشکلات بسیاری است، گفت: در حال حاضر قیمت نفت در مقایسه با سال گذشته به یک سوم کاهش یافته و خشکسالی تغییرات منفی بر اقتصاد کشور گذاشته است ولی دولت با اتکا به حمایت‌های مقام معظم رهبری و همراهی مردمی راه پرپیچ و خم توسعه را ادامه می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =