امام جمعه کرمانشاه عملکرد شورای نگهبان فراتر را از نحوه تصور و تفکر ما دانست و اظهار داشت: حریم شورای نگهبان باید محفوظ بماند و آگاه باشیم که اعضای صاحب‌نظر و عاقل شورای نگهبان براساس قانون، مقررات و شرع عمل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با بیان اینکه در برخی روزنامه‌ها و تریبون‌ها مطالبی پیرامون عملکرد شورای نگهبان بیان می‌شود، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان از بسیاری صحبت‌ها به‌واسطه حضور افرادی دلسوز نظام و مجتهد مبرا و منزه است.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) که فرمودند شورای نگهبان مورد تایید است، بیان کرد: مقام معظم رهبری شعار سال را همدلی و همزبانی انتخاب کردند که آثار این وحدت نیز در جامعه مشهود است ولی باید برای حفظ آن مراقب بود.

آیت الله علما با اشاره به هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگو و شاخصی از نظر پرهیزگاری، سلامت، مردمی بودن، دفاع از نظام و انقلاب اسلامی و غیره برای دولت‌های قبلی، فعلی و آینده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه شهدای دولت یار دیرینه انقلاب بودند که دوستی آنها به شهادت ختم شد، بیان کرد: این دو شخصیت والامقام که هفته دولت به سالروز شهادت آنها ختم می‌شود با شهادت خود فرهنگ اسلامی را ارتقا دادند.

آیت‌الله علما با اشاره به دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری و تذکرات معظم له خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نفوذ آمریکا و خارجی‌ها پس از مذاکرات است زیرا جنس شخصیت آنها اینگونه است که تمایل دارند از مذاکرات برای نفوذ سیاسی در کشور سوءاستفاده کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دولت موقعیت سختی دارد، تصریح کرد: براساس شرایط موجود باید دولت اولویت‌هایی همچون شتاب برای رتبه علمی کشور را مورد توجه قرار دهد زیرا علم و دانش تمام زیرساخت‌های جامعه را برای تداوم توسعه و پیشرفت فراهم می‌کند.

آیت‌الله علما فعالیت متولیان فرهنگی جامعه را در شرایط کنونی بسیار سخت و حساس دانست و بیان کرد: کار فرهنگی مقدم بر فعالیت اقتصادی قرار دارد که در این وادی باید ضمن حفظ جنبه‌های انقلابی و تفکرات اسلامی در تولیدات فرهنگی در بخش‌هایی همچون صنعت نمایش از مضرات فرهنگی جلوگیری کرد.

تجربیات مقام معظم رهبری سرمایه کشور است

امام جمعه کرمانشاه اقتصاد را تذکر دیگر مقام معظم رهبری به متولیان دولتی بیان و اظهار کرد: دولت با مدیریت وضعیت اقتصادی برای آن نمود داخلی و خارجی فراهم کند و نباید اجازه داد که ایران به بازاری برای کالاهای خارجی و اجناس لوکسی که برای مردم استفاده چندانی ندارد تبدیل شود.

آیت‌الله علما فراهم ساختن زیرساخت‌های اشتغال را یکی از وظایف اصلی مسئولان دانست و تاکید کرد: مقدمات ایجاد اشتغال براساس توانمندی‌های هر استان و اختیاراتی که دولت به استانداران اعطا کرده است نیازمند مشاهده و مدیریت مطلوب است تا زمینه کاهش بیکاری جوانان فراهم شود.
خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه همانگونه که ایران بازاری برای سایر کشورها است، آنها نیز بازاری برای اقتصاد ایران باشند، خاطرنشان کرد: اقتصادی مقاومتی راهکار مطمئن و نسخه شفابخش اقتصاد کشور است که مسئولان چاره‌ای جز اجرای سیاست‌های آن ندارند.

آیت‌الله علما کاهش قیمت نفت در طول یکسال به میزان یک سوم را دلیلی بر اثبات عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هیچ‌گاه نمی‌توان به درآمدهای نفتی اعتماد کرد و براین اساس مسئولان بر روی اقتصاد مقاومتی تدبیر کنند و سیاست‌ها براساس این روش اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بسیج را یک نیروی کارآمد برای اجرای سیاست‌های اقتصادی بیان کرد و افزود: تجربیات و مدیریت مقام معظم رهبری سرمایه‌ای برای کشور است که براین اساس تذکرات معظم له در تمامی شئون و از جمله اقتصاد سرلوحه عمل مسئولان قرار بگیرد.

آیت‌الله علما خرید گندم پس از سال‌ها از اعلام خودکفایی در تولید گندم و تعطیلی معادن را از جمله معضلات اقتصاد کنونی کشور دانست و بیان کرد: تولیدات کشاورزی نیازمند تدبیر هستند و معادن جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی است.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت هفتم شهریور ماه و سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمدباقر حکیم، گفت: این شخصیت برجسته بر اثر بمبگذاری در حرم امیرالمومنین(ع) به شهادت رسید که مبارزات خانواده حکیم علیه ستمگران سبب شهادت 70 نفر از این خانواده به دست صدام شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =