واحدمرکزی خبر نوشت:روزنامه «ودوموستی» روز جمعه گزارش داد نگرانی روس ها درباره افزایش قیمت ها از میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کاسته ولی حمایت از وی همچنان فوق العاده زیاد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ودوموستی به نقل از نتایج نظرسنجی موسسه «بنیاد افکار عمومی» اعلام کرد 72 درصد روس ها در ماه اوت به پوتین رای می دادند که این در مقایسه با 76 درصد ماه مه، کاهش یافته است.

نتایج نظرسنجی دیگری، که توسط «مرکز لوادا» انجام شده است، نشان می دهد در ماه اوت 83 درصد روس ها اقدامات رئیس جمهور روسیه را تایید می کردند که این در مقایسه با رقم بی سابقه 89 درصد ماه مه، کاهش یافته است.
این روزنامه به نقل از کارشناسان اعلام کرد این کاهش، منعکس کننده نارضایتی عمومی از قیمت ها در فصل تابستان است که بسیاری از قیمت ها همچون هزینه حمل و نقل و خدمات عمومی افزایش می یابد.
با این حال، میزان محبوبیت پوتین به علت واکنش وی به تحولات سیاسی پارسال در اوکراین، با در نظر گرفتن هم معیارهای بین المللی هم معیارهای تاریخی همچنان به شدت بالا است.
اشغال کریمه و انتقاد وی از اقدامات غرب به احساسات میهن پرستانه در روسیه دامن زد.
براساس نتایج نظرسنجی مرکز لوادا، میزان محبوبیت پوتین در ماه نوامبر سال 2013، 61 درصد بود که پایین ترین میزان از سال 2000 بود که وی برای نخستین بار به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد ولی این رقم اوایل پارسال به بالای 80 درصد افزایش یافت.
تورم در روسیه که در ماه مارس، پس از کاهش ارزش روبل به علت سقوط قیمت نفت و اعمال تحریم های غرب در ارتباط با جنگ اوکراین به 16.9 درصد، بالاترین حد خود در 13 سال گذشته رسیده بود، در ماه ژوئیه 15.6 درصد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =