دفاع مجیدی از اسلام رحمانی در کانادا / 200 فیلم درباره‌ی حضرت مسیح ساخته شده است

تسنیم نوشت: شب گذشته نشست خبری عوامل فیلم محمد رسول الله در محل برگزاری جشنواره جهانی مونترال برگزار شد.

مجید مجیدی در این نشست با اشاره به اینکه اقدامات تروریستی وحشی‌گرایانه این‌روزها تحت نام اسلام در عراق، سوریه و دیگر کشور انجام می‌شود گفت: این اقدامات درحالی با نام اسلام انجام می‌شود که اسلام دین صلح، دوستی و عشق است.

وی در نشست خبری پس از اکران فیلم برای داوران، منتقدان و روزنامه‌نگاران مستقر در جشنواره مونترال گفت: این فیلم به دوران کودکی پیامبر از تولد تا سن 13 سالگی می‌پردازد که نتیجه تحقیقات طولانی انجام شده به همراه تاریخ‌دانان سنی و شیعه در این راه است.
مجیدی همچنین با اشاره به زمان تولید این فیلم گفت: 4 سال از 7  سال ساخت این فیلم در تحقیق گذشته است تا اینکه بتواند تصویری دقیق و درست از پیامبر را نشان دهد.
کارگردان فیلم محمد رسول الله بارها در این نشست خبری تکرار می‌کند که تصویر رادیکالی که این روزها از اسلام نمایش داده می‌شود، حقیقت اسلام نیست و افرادی که اقدامات خشونت‌آمیز را به نام اسلام انجام می‌دهند هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارند.

وی همچنین در این نشست گفت: آخرین فیلمی که در مورد پیامبر اسلام ساخته شده است مربوط به 40 سال پیش است در حالی که در مورد مسیح حدودا 200 فیلم و 100 فیلم به شکل مستقیم و غیر مستقیم در مورد حضرت موسی ساخته شده است و حتی 42 فیلم هم در مورد بودا منتشر شده است.

مجیدی ادامه می‌دهد: این فیلم معرفی بسیار درستی از پیامبر و دین اسلام است. در غرب هرآنچه که مردم شنیده‌اند از خشونت در اسلام و تعصب‌گرایی است که از آن برای تفسیر غلط از باور اسلام استفاده می‌شود که این اقدام غلط بوده و از دین واقعی فاصله دارد. ما برای خودمان این را وظیفه می‌دانستیم که تصویر صحیحی از اسلام و پیامبر را نمایش بدهیم.

مجیدی در پایان صحبت‌های خود با دعوت از همه کشورهای اسلامی برای دیدن این فیلم و لذت بردن از آن گفت: کشورهای اسلامی می‌توانند از لوکیشن فیلم محمد رسول الله که با هزینه 20 میلیون دلار ساخته شده است برای ساخت فیلم‌های دیگری در مورد پیامبر اسلام استفاده کنند.
سی و نهمین جشنواره فیلم مونترال از 27 آگوست تا 7 سپتامبر در کانادا برگزار می‌شود و فیلم محمد رسول الله به عنوان فیلم ویژه این جشنواره و خارج از بخش مسابقه در آن حضور دارد. امسال 25 فیلم در بخش مسابقه این جشنواره شرکت کرده‌اند.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =