ایسنا نوشت: هیات فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای برافراشتن پرچم کشورهای ناظر غیرعضو در مقر سازمان ملل و دفاتر آن ارائه داد.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، این پیش‌نویس قطعنامه به واتیکان و فلسطین اشاره دارد چرا که جز آن دو هیچ کشوری عنوان ناظر غیر عضو در سازمان ملل را ندارند.

 

این طرح فلسطین یک ماه قبل از سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به آمریکا مطرح شد و قرار است که رهبرکاتولیک های جهان در 25 سپتامبر در مقابل مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

 

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داده است که کشور واتیکان از فلسطینی‌ها خواسته است تا هرآنچه که به واتیکان در این پیش نویس قطعنامه اشاره دارد، حذف کنند.

 

هیات وایتکان در یادداشتی که میان برخی از اعضای سازمان ملل توزیع کرده است اعلام کرد که مخالف پیشنهاد فلسطینی‌ها نیست اما تصمیم ندارد که به این طرح بپیوندد. 

 

کشور واتیکان در سال جاری رسما کشور فلسطین را به رسمیت شناخت. در حال حاضر تنها پرچم‌های کشورهای عضو سازمان ملل در مقر این سازمان برافراشته می‌شود که تعداد این کشورها به 193 می‌رسد.

 

دیپلمات‌ها در سازمان ملل می‌گویند که این اقدام جهت برافراشتن پرچم فلسطین در مقر سازمان ملل در نیویورک می‌تواند آمریکا و رژیم صهیونیستی را که کشور فلسطین را به رسمیت نمی شناسند خشمگین کند.

 

ظرف چند ماه قبل فلسطینی‌ها نتوانستند موافقت شورای امنیت را برای پیش نویس قطعنامه‌ای به دست آورند که امکان تشکیل کشور فلسطین را ظرف سه ماه به وجود می‌آورد.

 

این پیش نویس قطعنامه جدید که توسط 21 کشور از جمله اردن، مصر، الجزایر و عربستان ارائه شده است از کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهد تا با برافراشتن پرچم فلسطین در کنار پرچم‌های کشورهای دارای عضویت کامل برافراشته شود.

 

پیش بینی می‌شود که این پیش نویس قطعنامه برای رای گیری پیش از 15 سپتامبر طرح شود.

49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =