۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

تسنیم نوشت: منابع دیپلماتیک و نظامی می‌گویند ایران و روسیه در حال مذاکره درباره فروش جنگنده‌های پیشرفته سوخو سو-۳۰ و نیز کشتی‌های سطحی کلاس ناوچه به تهران هستند.

یک منبع نظامی و دیپلماتیک در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرده که ایران در و روسه در حال مذاکره دربراه خرید جنگنده‌های سوخو سو-30 و نیز جت‌های پیشرفته یاک-130 هستند.
به گفته این منبع ایران نه فقط به خرید هواپیماهای نظامی و تجهیزات نیروی دریایی بلکه به تولید این نوع تجهیزات نیز علاقمند است.
این منبع در نمایشگاه "ماکس-2015" گفت: "ایران در حال حاضر مذاکرات در مورد خرید چند جنگنده سوخو-30 و چند جت پیشرفته آموزشی یاک-130 و همچنین کشتی‌های سطحی کلاس "ناوچه" و زیردریای‌ها را انجام می‌دهد".
به گفته این منبع، ایران در زمینه همکاری‌های نظامی و فنی با روسیه قصد دارد نه فقط خریدار باشد بلکه به توسعه مشترک و تولید مجاز این نوع سلاح در خاک خود علاقمند است."
مذاکرات در مورد همکاری در زمینه ساخت هواپیماها در چارچوب نمایشگاه "ماکس-2015" صورت گرفف.

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    81 9
    شاید مثل نمونه های امریکایی f16 , f22 قوی نباشه اما بازم بدرد ایران می خوره که هواپیماهاش مال 40 سال پیشه
    • بی نام GB ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
      46 19
      این جنگنده سالهاست که غیر از انگولا هیچ مشتری دیگری نداشته و حالا ما می خواهیم برای ده سال اینده کشور مون از اینها بخریم
    • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
      13 1
      کاربر با آی پی انگلیس، نیروهای هوایی هند، چین، مالزی، اندونزی و ... علاوه بر روسیه از این جنگنده استفاده میکنن. ضمنا همه دسوت دارن f22 و ... داشته باشن، ولی وقتی بهمون نمیدن میخوای چیکار کنیم؟ التماس کنیم؟ راه بهترش اینه که خودمون بسازیم. اون هم زمان بره، یک شبه درست نمیشه.
    • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
      5 3
      سوخو30 اف 16 رو سوسک میکنه
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    62 44
    از یک سوراخ بارها گزیده شدیم
  • بدون نام ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    15 11
    چرا ميگ نمي خريم.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    21 12
    "ما با تكنولوژي مخالف نيستيم، با فساد مخالفيم و اگر كشور دست ما باشد 10 ساله هواپيما مي‌سازيم " امام خمینی سال 42
  • مسعود A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    10 3
    مسولین نظامی ما حتما چیزی میدونن که میخوان این جنگنده رو بخرند .در ضمن سردار دهقان در مصاحبه ی که با شبکه دو سیما داشتن چند روز پیش گفتن . شرط ما برای خرید اینه که تکنولوژی ساختش رو به ما بدن . این نشون میده مسولین ما بیشتر بدنبال ساخت این جنگنده هستن .
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    12 0
    دوست عزیز دیگری که فرمودید که ده سال است این هواپیما مشتری ندارد. من نمیدانم این اطلاعات را شما از کجا اوردید ولی تا اوت 2014 حدود 200 فروند از این جنگنده وارد نیروی هوایی هند شده ضمن اینکه چین هم از این جنگنده استفاده میکند و هر دو کشور هم آن را تحت لیسانس در خاک خود تولید میکنند . در کل خرید جنگنده های ویژه ای که برای ایجاد برتری هوایی تولید شده اند تابع مسائل مختلفی سیاسی ، بین امللی و اقتصادی است. مثلا شاید یکی از موفق ترین جنگنده های امریکا اف15 باشد که برای ایجاد برتری هوایی ساخته شد ولی این جنگنده در کل دنیا تنها به اسرائیل ، عربستان ، ژاپن و کره جنوبی فروخته شد و یا جنگنده اف14 تنها به ایران فروخته شد . لزا نمیتوان به این دلیل که این هواپیما روسی است گفت که هواپیمای بدی است .
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    9 5
    سلام دوستان هواپیمای سوخو 30 را با f 18 مقایسه می شود و این هواپیما کاملا امکانات بیشتری نسبت جنگنده f 18 آمریکایی دارد
  • رضا EU ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    11 15
    ایران جنگنده بزنه تو کشورش روسیه تکنولوژی ساخت خدا یا پراید رو نمی تونید بسازین اونوقت تکنولوژی ساخت جنگنده می خواین ؟ نمی دن خیالت راحت . شما نظامی ها تو ساخت موشک تمرکز کنید که من خیلی قبولش دارم با این حال دوستتون دارم پاسداران ایران
    • مسعود A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      6 3
      این کشور که من دیدم میتونه همه چی بسازه ولی خودرو نمیتونه بسازه یه سوال بزرگی تو ذهن من