ایسنا نوشت:

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دنیا باور کرده که ایران محور اصلی امنیت منطقه است و هیچ جمعیتی بدون توجه به مقوله مهم امنیت و اقتصاد نمی تواند پیشرفت کند.

امیر دریادار دوم حسین آزاد پیش از ظهر امروز(ششم شهریورماه) در حاشیه مراسم رسمی استقبال از ناوگروه هندی در منطقه یکم نداجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ناوگروه هندی با هدف ارتقاء سطح همکاری ها در اسکله نظامی ما پهلو گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برقراری و تقویت ارتباط با کشورهای تاثیرگذار منطقه خصوصا ایران، از دیگر اهداف این ناوگروه است، افزود: رفت و آمدهای نظامی میان ایران و هند به صورت متداول انجام شده و ادامه دارد.

فرمانده منطقه یکم نداجا ادامه داد: این ناوگروه هندی مدت 4 روز در بندرعباس پهلو خواهد گرفت و با مسوولان نظامی، سیاسی و مذهبی استان دیدارهایی را انجام خواهند داد.

آزاد از تمرین مشترک نظامی ایران و ناوگروه هندی به منظور افزایش سطح دانش نظامی خبر داد و تصریح کرد: بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی جزو دیگر برنامه های ناوگروه هندی است.

وی اضافه کرد: امروز دنیا باور کرده که ایران محور اصلی امنیت منطقه است و هیچ جمعیتی بدون توجه به مقوله مهم امنیت و اقتصاد نمی تواند پیشرفت کند.

آزاد اضافه کرد: نیمی از جمعیت دنیا، در این منطقه قرار دارد که نیازمند اقتصاد و امنیت پایدار هستند.

وی گفت: این دیدار و بازدیدهای نظامی در راستای فرمایشات رهبری تدارک دیده شده است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =