تسنیم نوشت: ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه از ازبکستان خواست تا به ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش ملحق شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دانیل روزنبلوم معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا برای امور آسیای مرکزی در جمع خبرنگاران در پایتخت اربکستان تاکید کرد: ما از ازبکستان خواسته ایم تا به ائتلاف بپیوندد.
البته واشنگتن اعلام کرده است که ازبکستان به عنوان پرجمعیت ترین کشور آسیای مرکزی آزاد است تا راهی را برای مشارکت در مبارزه با گروه تروریستی داعش انتخاب کند.
ازبکستان کشوری با 31 میلیون نفر جمعیت که عمدتا مسلمان هستند، شریک راهبردی ناتو به شمار می رود و در جنگ آمریکا علیه طالبان افغانستان، کمک زیادی به واشنگتن کرده است.
روزنبلوم در ادامه افزود: ائتلاف به رهبری آمریکا برای ضربه زدن به داعش در عراق و سوریه، یک بخش نظامی است که مجزا از تلاش های بین المللی برای قطع منابع مالی این گروه تروریستی به شمار می رود.
وی تصریح کرد: این ائتلاف همچنین اطلاعاتی را در خصوص جابجایی افراد در مناطق مرزی جمع آوری می کند. ازبکستان یا هر کشور دیگری می تواند هر راهی را برای پیوستن به مقابله بین المللی با داعش انتخاب کند.
مقام های ازبکستان هنوز در خصوص این اظهارات موضع گیری نکرده اند. تروریست های تکفیری داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =