کارلوس کروش لیست جدید تیم ملی را اعلام کرد و حالا گمانه زنی ها درباره ترکیب ثابت تیم ملی بالا گرفته.

داریوش سعیدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ نگاهی به وضعیت بازیکنان و همینطور اندیشه هایی که کروش در ذهن دارد، تا حدود زیادی ترکیب را پیش رویمان می گذارد.
دروازه بان؛ علیرضا حقیقی
قطعا علیرضا حقیقی به عنوان شماره یک درون دروازه قرار می گیرد. علیرضا تمرینات بدنسازی سخت و طاقت فرسایی انجام داده. او پس از پایان فصل یک روز هم استراحت نداشت. پس از اتمام قراردادش با پنافیل، دو روزهای کارهای شخصی اش را در پرتغال کرد و سریعا به اردوی تیم ملی پیوست. پس از بازی ترکمنستان هم یک روز در تهران بود و سریعا راهی کازان شد. از آنجا که حقیقی دیرتر از سایرین به تمرین ملحق شده بود، روزانه سه جلسه تمرین کرد تا آماده شود. در حال حاضر او آمادگی بدنی فوق العاده ای دارد و شماره یک خواهد بود.
زوج میانی خط دفاع؛ منتظری-سید جلال
زوج با تجربه خط دفاعی دوباره فکیس خواهند بود. سید جلال و منتظری که سال هاست در کنار هم بازی می کنند، گزینه های اصلی کروش هستند. یکی مثل پورعلی گنجی و حسین کنعانی زادگان باید نیمکت نشین این دو باشند. در بازی ترکمنستان و در نبود سید جلال، کنعانی زادگان فیکس بازی کرد تا پورعلی گنجی همچنان روی نیمکت باشد. کروش قصد دارد کم کم تغییرات را در قلب خط دفاعی حاصل کند به همین دلیل همچنان به سید جلال 34 ساله و منتظری 31 ساله اعتماد خواهد کرد.
دفاع چپ؛ یک سورپرایز دیگر
در بازی ترکمنستان پاشنه آشیل تیم ملی دفاع چپ بود. پیش از این پس از اخراج پولادی در بازی عراق هم مشخص شد احسان حاج صفی نمی تواند هیچ رقمه جای او را پر کند. احسان هر چقدر در کارهای هجومی فوق العاده بازی می کند در دفاع اشتباه می کند. در روزهایی که دیگر امیدی به بازگشت پولادی نیست و هاشم بیک زاده هم از شرایط آرمانی خود فاصله گرفته، کروش قصد دارد یک مدافع چپ رو کند. قنبرپور و میلامحمدی دو بازیکنی هستند که برای دفاع چپ دعوت شده اند. احتمالا کروش به یکی از آنها میدان می دهد.
دفاع راست؛ وریا غفوری
کروش نشان داده در پست های دفاعی به ویژه دفاع های کناری تمایل دارد بازیکنانی را بازی دهد که صرفا تدافعی باشند. به همین دلیل بعید به نظر می رسد او رامین رضائیان را فیکس بدهند. قدرت تدافعی وریا غفوری به مراتب بیشتر از رامین است و در این شرایط باید او را مهره ثابت دفاع راست دانست.
هافبک دفاعی؛ آندو و...؟
آندرانیک تیموریان به عنوان کاپیتان قرار است در میانه میدان تیم ملی را رهبری کند. بعد از خداحافظی نکونام حالا وظایف سنگینی برعهده او افتاده است. پس از بازی ترکمنستان چند بازیکن تیم ملی با کاپیتان سابق تماس گرفتند و به او گفتند برگردد. این نشان می داد آندو هنوز نتوانسته قدرت رهبری خود را ثابت کند. بی شک او هم به زمان نیاز دارد تا بتواند موفق تر باشد. زوج آندو از بین عزت اللهی و امید ابراهیمی خواهد بود. طبعا هافبک دفاعی استقلال وضعیت بهتری دارد چراکه در 4 هفته گذشته لیگ برتر برای استقلال به میدان رفته اما عزت اللهی مدت زیادی نیست که به روستوف پیوسته و به دلیل مشکل itc هنوز برای این تیم بازی نکرده است.
بال چپ؛ احسان حاج صفی
وحید امیری در بال چپ برای تیم ملی فوق العاده بازی می کند اما بعید به نظر می رسد با وجود احسان با تجربه، او فیکس باشد. حاج صفی در لیگ برتر فوق العاده بوده و قرار است به زودی قرارداد خود را با بوخوم امضا کند. احسان در دفاع چپ پر اشتباه بود و کروش پس از بازی ترکمنستان تصمیم گرفت دیگر به این بازیکن در آن پست بازی ندهد. کروش در بال چپ غیر از امیر و حاج صفی، بازیکن آینده داری چون ترابی را هم در اختیار دارد. کروش لیست جدید تیم را هوشمندانه چیده تا تنور رقابت داغ شود.
بال راست؛ اشکان دژاگه
جای خالی اشکان دژاگه در بازی ترکمنستان به خوبی مشخص بود. او مثل یک اهرم عمل می کند. وقتی در زمین هست یا به زمین می آید، می توان به وضوح تاثیرش را دید. قدرت حمل توپ اشکان استثنایی است و با حضور خود خط حمله و دفاع ایران را قدرتمندتر می کند. مدافعان کناری تیم ملی همیشه می گویند دژاگه کامل ترین زوج جناح چپ و راست است.
هافبک نفوذی پشت مهاجم؛ خسرو حیدری
کروش برای این پست خسرو حیدری آماده را در اختیار دارد و به احتمال فراوان از او به عنوان بازیکن ثابت استفاده می کند. کارلوس خسرو را به این پست منتقل کرد و خیلی زود مشخص شد اتفاقا توانایی زیادی برای بازیسازی دارد.
مهاجم نوک؛ سردار آزمون
بعید به نظر می رسد کروش سردار آزمون را روی نیمکت بگذارد تا طارمی فیکس بازی کند. این دو بازیکن می توانند خط حمله تیم ملی را بیمه کنند. هم سردار این روزها آماده است و هم مهدی طارمی اما آزمون گزینه اصلی کروش برای بازی در خط حمله است.


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    19 3
    چرا از 2تا مهاجم استفاده نمیکنه؟ نکنه مقابل گوام هم قراره اتوبوسی دفاع کنیم؟