مدیرکل راه‌وشهرسازی استان‌قم: کمربندی جدید شهر قم به طول 110کیلومتر احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که به منظور کاهش بار ترافیکی شهر قم، کمربندی جدید قم به طول 110 کیلومتر احداث می شود، گفت: شهر قم با وجود جذابیت های فرهنگی و مذهبی، حتی با وجود این کمربندی به حاشیه نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، محسن بهشتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به پروژه های افتتاح شده،اظهار داشت:روسازی و آسفالت محور قدیم قم-تهران با اعتباری بالغ بر 55 هزار میلیون ریال اولین پروژه ای بود که در این هفته به افتتاح رسید.

وی افزود:احداث محور قم جعفریه که مطالبه 20 ساله مردم بود و از سال ها قبل نیز به علت های مختلف متوقف مانده بود در سال جاری حدود 11 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفت و باند دوم این مسیر نیز آغاز به کار کرده است.

قم فردا نوشت؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد:به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم مسیر جعفریه تا ساوه را به آزاد راه تبدیل کنیم که در این صورت اتصال مناسبی بین آزاد راه های کشور برقرار می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم قطعه اول جاده قم-نیزار به طول 7 کیلومتر پروژه بعدی افتتاح شده بود،تصریح کرد:این مسیر 14 کیلومتر است و در تلاش هستیم تا بتوانیم تا مهر ماه 7 کیلومتر بعدی را نیز زیر بار ترافیک ببریم.

بهشتی ابراز داشت:محور مواصلاتی دهستان قمرود که از راه های اصلی ارتباطی بین بخش قمرود و شهر قم می باشد دیگر پروژه به بهره برداری رسیده است که با اجرای این طرح بیش از 16 روستای دهستان قمرود که از قطب های کشاورزی،دامداری و پرورش ماهی استان قم می باشد از راه ایمن و استاندارد جهت عبور و مرور بهره مند می گردند.

وی افتتاح 3هزار و 577 واحد مسکن مهر را مورد توجه قرار داد و گفت:این واحد ها با اعتباری قریب بر 197 میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و در تلاش هستیم که 4 هزار واحد باقی مانده را نیز تا آستانه دهه فجر به پایان برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد:پروژه بزرگ احداث کمربندی قم در دستور کار قرار گرفته است و تلاش داریم تا این کمربندی جدید را به طول 110 کیلیومتر با در نظر گرفتن بیش از 20 تقاطع غیرهمسطح که نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است و میتواند حتی برای 200 سال آینده شهر قم نیز کارایی داشته باشد به سرانجام برسد.

وی به وضعیت نامناسب برخی از ورودی های شهر اشاره کرد و بیان داشت:برای بهسازی ورودی ها نیز با یک مشاور قرار داد بسته ایم و تمرکز ما بر ورودی جعفریه به قم است که محل ورود حضرت معصومه(س)به قم نیز محسوب می شود،تلاش داریم تا یک طرح دسته اول را برای ورودی ها در نظر بگیریم.

بهشتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه خبرهایی در مورد اختلاف بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی بر روی مسائل پردیسان وجود دارد،چنین گفت:شهرک پردیسان یک شهر جدید محسوب نمی شود،پردیسان از ابتدا برای شهرداری بوده،اما چون اراضی این شهرک دولتی هستند شهرداری انتظار دارد که دولت در زمینه های مختلف کمک هایی داشته باشد.

وی ادامه داد:دولت تا جایی که توانسته به شهرداری کمک کرده است و در حال حاضر نیز پروژه پل پردیسان بعد از مدت ها توقف جان تازه ای گرفته است و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها مشکلات پردیسان را بتوانیم حل کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =