تسنیم نوشت: برخی منابع محتوای دو سند از طرح فرستاده سازمان ملل در امور سوریه برای حل بحران این کشور را فاش کردند.

برخی منابع در گفت وگو با المیادین محتوای دو سند از طرح «استفان دی مستورا» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه که وی برای حل بحران سوریه به طرف‌های سوری ارائه کرده است، فاش کردند.

این منابع گفتند: این سند از طرف‌های سوری می‌خواهد که اسامی خود را برای شرکت در کارگروه‌های تدوین مبانی راه حل بحران سوریه را در اختیار تیم سازمان ملل قرار دهند.

به گفته این منابع، این سند 90 روز را برای فعالیت کارگروه‌ها تعیین می‌کند که عملا این فعالیت‌ها از هفدهم ماه جاری میلادی آغاز شده است. این سند فعالیت کارگروه‌های مشترک را مشخص کرده تا آن‌ها به پیش نویس سندهایی دست یابند که بستری برای هموار کردن مذاکرات ژنو 3 به شمار خواهد رفت.

دومین سند نیز تحت عنوان چارچوب اجرای ژنو 1 است که مذاکرات را در چارچوب یک مسیر مذاکراتی مرحله‌ای قرار می‌دهد.
این سند تاکید می کند: روند مذاکرات با پرونده‌های آسانی که اختلاف نظر درباره آن وجود ندارد، آغاز می‌شود و در پایان به بحث هیئت حکومت انتقالی می‌پردازد.

بر اساس این سند، اختیارات اجرایی و اختیارات رئیس جمهور در مرحله انتقالی و حق تشکیل شورای نظامی مشترک به هیئت انتقالی داده می‌شود.

این سند همچنین حق زمینه سازی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده را براساس یک قانون اساسی جدید به هیئت انتقالی می‌دهد. این سند حاوی جدول زمانی برای مرحله انتقالی مرحله‌ای نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =