ایسنا نوشت:

آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: طرف‌های مذاکرات هسته‌ای بدون این‌که بخواهند ایران را تبدیل به یک قدرت جهانی کردند، آن‌گونه که پس از 22 ماه مذاکره که جزو طولانی‌ترین مذاکرات تاریخ است، نتیجه مذاکرات برای ما منفی نبود.

وی در دیدار با تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه با اشاره به توافق هسته‌ای صورت گرفته میان ایران و 1+5 افزود: واقعیتی در جریان هسته‌ای صورت گرفت که هیچکس نمی‌تواند آن واقعیات را انکار کند و نباید خیال کنیم که توافق صد در صد به نفع ما تمام شود.

وی تصریح کرد: در این توافق غرب نیز به دنبال گرفتن امتیازاتی است و در صورتی که به کیان ما لطمه نزند و از خط قرمزهای ما عبور نکند ایرادی ندارد.

وی هم‌چنین گفت: در داخل افرادی هستند که نسبت به توافق انتقاداتی دارند؛ لذا باید توجه کرد که با آن‌ها باید با مدارا رفتار شود و اهمیت مسأله برای آن‌ها تبیین شود و با منطق دوستانه و توأم با احترام و محبت می‌توان آن‌ها را متوجه اهمیت این مطلب کرد.

وی صورت گرفتن این توافق را یک پیروزی برای نظام اسلامی برشمرد و افزود: تمام قدرت‌های مهم در یک طرف میز قرار گرفتند و ما به تنهایی در طرف دیگر میز و این مسأله‌ای است که در تاریخ تکرار نشده است و آن‌ها بدون این‌که بخواهند ایران را به قدرتی جهانی تبدیل کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: یکی دیگر از رهاوردهای این توافق ایجاد اختلاف بین غرب، عربستان سعودی و اسرائیل است و این مسأله نیز در تاریخ سابقه نداشته که آن‌ها به واسطه این توافق در داخل خودشان نیز دچار اختلاف شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اتحاد در داخل کشور خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم که جبهه درون تا آنجایی که ممکن است متحد باشد؛ چراکه در انتخابات پیش رو باید رقابت وجود داشته باشد اما اختلافی بوجود نیاید. دشمن با دقت ما را رصد می‌کند و اختلافات داخلی ما نیز از چشم آن‌ها پوشیده نیست و نباید درگیری و اختلافی در انتخابات پیش رو اتفاق بیافتد.

29214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =