ایسنا نوشت: اکستان احتمالا به صورت سالانه حدود 20 کلاهک هسته‌ای می‌سازد و این روند این کشور را در یک دهه آینده به دارنده سومین زرادخانه هسته‌ای جهان تبدیل خواهد کرد.

گزارشی که اخیرا از سوی دو اندیشکده آمریکایی منتشر شده حاکی از آن است که پاکستان احتمالا به صورت سالانه حدود 20 کلاهک هسته‌ای می‌سازد و این روند این کشور را در یک دهه آینده به دارنده سومین زرادخانه هسته‌ای جهان تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از اکسپرس تریبیون، گزارشی که از سوی بنیاد بین المللی صلح کارنگی و مرکز استیم سون منتشر شد، نشان می دهد که پاکستان به خاطر هراس از هند در حال حاضر توانمندی‌های هسته‌ای خود را به سرعت توسعه می‌بخشد.

این گزارش به این موضوع اشاره دارد که در حال حاضر سرعت پیشرفت پاکستان در ساخت کلاهک‌های هسته‌ای از هند بسیار بیشتر است.

تحلیلگران برآورد کرده‌اند که پاکستان در حال حاضر حدود 120 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و این در حالی است که برآورد شده هند در حدود 100 کلاهک‌ هسته‌ای دارد. بر اساس این گزارش در سال‌های آینده احتمالا پیشرفت پاکستان به طور چشمگیری تشدید خواهد شد زیرا این کشور زرادخانه بزرگی از اورانیوم غنی شده با درصد بالا دارد که می‌توان از آن برای ساخت کلاهک‌های هسته‌ای در زمانی کوتاه استفاده کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =