با حضور عبداله زاده رئیس و وقاری دبیر جشنواره شادروان محمد باوندپور نشست خبری انتخاب پهلوان جوان شهر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، علی وقاری دبیر این جشنواره در مورد نحوه برگزاری این جشنواره اظهار داشت:این مسابقات با هدف جاری کردن منش پهلوانی ، از خود گذشتگی ، جوان مردی و فتوت در زندگی روزمره  و  بازشناسی پهلوان مرحوم باوندپور به جوانان و نسل‌های آینده است و به همین خاطر نمادها و نشان‌های این جشنواره به یاد و تصویر این فقید آراسته‌شده است.

وی گفت :مسابقات در دو رده سنی نوجوانان و جوانان سنین  14 تا 22 سال برگزار می شود که در رده سنی نوجوانان در 3 بخش 45-60 ، 60-70 و 70-85 کیلو و رده جوانان در بخش های 70-80 ، 80-90 و 90-120 کیلوگرم خواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره پهلوان جوان شهر ارومیه گفت: هیئت کشتی شهر ارومیه مسئول فنی این مسابقات بوده و شهرداری ارومیه نیز مسئولیت دومین دوره انتخاب پهلوان اول شهر ارومیه را بر عهده دارد و قرار است به نفرات برتر علاوه بر لوح یادبود ، جایزه نقدی هم اهدا شود ضمن اینکه قرار است در خلال مسابقات از رفتگر ، راننده تاکسی و اتوبوس ، جهادگر ، جانباز بالای 70 درصد ، همسر جانباز و روحانی پهلوان هم تجلیل شود.

وقاری تصریح کرد: بعد معنوی مسابقات مهم تر از بعد مادی است و ما با این مسابقات بدنبال احیای منش پهلوانی در بین مردم و تسری آن به اخلاق مداری در فعالیت های روزمره هستیم.

شایان ذکر است وزن کشی مسابقات عصر امروز و شروع مسابقات از فردا خواهد بود و عصر فردا با حضور مقامات شهری و استانی و با تجلیل از برترین ها به پایان خواهد رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =