امروز همایش مشترک اصولگرایان برگزار شد و این در حالی است که بزرگان این جریان یا به همایش دعوت نشده بودند یا اگر دعوت شده بودند، در آن حضور نیافتند و به این ترتیب آیت الله مصباح یزدی تنها سخنران برجسته همایش بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وقتی خبر از برگزاری همایش مشترک اصولگرایان منتشر شد، زمان و مکانش هم اعلام شده بود اما یک روز بعد از آن اعلام کردند که این همایش بدون حضور خبرنگاران در سالن شهید لاجوردی مجتمع فرهنگی شهدای مؤتلفه برگزار می شود.

 قرار بود در این همایش مواضع و راهبرد کمیته سه ضلعی موتلفه، ایثارگران و پایداری برای رسیدن به وحدت اصولگرایان به طور رسمی اعلام شود. جمع بندی درباره برگزاری این همایش روز شنبه آیت الله یزدی، آیت الله مصباح و آیت الله موحدی کرمانی را دور هم جمع کرد تا در جلسه‌‌ای درباره وحدت و ائتلاف اصولگرایان گفت و گو و همفکری کنند و پس از آن اعلام خبر برگزاری چنین همایشی، خوش بینی ای نسبت به افزایش وحدت بین اصولگرایان ایجاد کرد.

از همان ابتدا قرار بود سخنران این همایش آیت الله مصباح یزدی باشد اما در خبرها آمده بود که از آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز برای حضور دعوت شده بود و غیبت این دو در همایش امروز پیام روشنی با خود دارد. برخی رسانه ها دلیل حضور نیافتن این دو را کسالت جسمی آیت الله یزدی و سفر آیت الله موحدی کرمانی عنوان کردند و این در حالی است که پیام هر دو برای همایش از پیش آماده شده بود و گویی حضور نیافتنشان چندان دور از انتظار نبود.

این طور که به نظر می رسد مقصود از همایش مشترک اصولگرایان همایش مشترک فقط میان موتلفه، ایثارگران و پایداری است در حالی که این جریان سیاسی بیش از 18 گروه و تشکل رسمی و شناخته شده دارد و از همان ابتدا عزمی برای حضور سایر تشکل های اصولگرا دیده نمی شد و همچنین در این همایش مشترک جای بقیه بزرگان جریان اصولگرایی خالی بود. در صندلی های این سالن نه علی لاریجانی نشست، نه حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و نه حتی علی اکبر ولایتی و محسن رضایی.

29213

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد مهدی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    زنده باد مخالف من ممنون که منتشر نکردید