فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مشهد بر توسعه امنیت در حاشیه شهرها تاکید کرد وگفت: نگاه پلیس به امنیت در حاشیه شهرها ویژه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار سرتیپ حسین اشتری صبح امروز در مشهد گفت: توسعه امنیت و برقراری نظم و انضباط اجتماعی در حاشیه شهرهای بزرگ یکی از اولویت‌های اساسی پلیس بوده و نگاه نیروی انتظامی به امنیت در حاشیه شهرها ویژه است.

وی افزود: مشکلات و ناهنجاری‌هایی در حاشیه شهرها وجود دارد و پلیس برای راه‌اندازی کلانتری و مقرهای انتظامی در این مناطق نیازمند بسترهایی است که با مساعدت و همکاری دستگاه‌های مختلف و همیاری شهروندان قانون‌مدار فراهم می‌شود.

وی افزود: نیروی انتظامی خود را موظف می‌داند در هر نقطه‌ای که شهروندان ساکن هستند، امنیت شایسته و در خور شان مردم عزیزمان را برقرار سازد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایرن گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای امنیت حاشیه شهرهای بزرگ در دستور کار پلیس قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم با حضور بیشتر و پشتیبانی و حمایت مردم و سازمان‌های مسئول، در تولید امنیت، موثرترعمل کنیم.

سردار سرتیپ حسین اشتری اظهار داشت: امنیت در حاشیه پایتخت معنوی ایران که سالانه میزبان بیش از 25 میلیون زائر دلباخته زیارت حرم مطهر رضوی از سراسر ایران اسلامی و جهان اسلام است از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است و در این رابطه اهتمام جدی برای تامین امنیت عمومی و ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان داریم.

وی گفت: با توجه به تقاضای شهروندان عزیز در حاشیه شهر مشهد و انتظارات مسئولان و همچنین مطالبه فرماندهی انتظامی استان برای ارتقای امنیت پایدار در شهر مشهد داشتند، مجوزهای لازم اخذ و چهار کلانتری جدید در نقاط حاشیه‌ای شهر مشهد افتتاح شد. البته این کلانتری‌ها در مکان‌های استیجاری راه‌اندازی شده و امید است با حمایت مسئولان و مردم کار ساخت این کلانتری‌ها به اتمام رسد.

سردار سرتیپ حسین اشتری گفت: حضور پلیس در این مناطق حاشیه‌ای بی‌شک موجب اعتماد عمومی و افزایش ارتقای احساس امنیت و کاهش بروز جرایم و ناهنجاری‌ها و همچنین دلگرمی شهروندان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انسداد مرزها را به عنوان یک ضرورت امنیتی نام برد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و در ماه‌های آینده یک حرکت پرشتاب در خصوص توسعه امنیت در مرزها را شاهد خواهیم بود.

سرقت های مسلحانه در مشهد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص سرقت‌های مسلحانه از بانک‌ها که تعدادی نیز در مشهد به وقوع پیوست و پلیس عاملان اصلی این سرقت‌ها را دستگیر کرده است، گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که محل‌هایی مانند بانک‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردارند باید ایمنی خود را با رعایت موارد امنیتی تامین کنند و اماکنی که این موارد را از حیث نیروی نگهبان و... توجه به مسائل بازدارنده از ناامنی و سرقت مدنظر داشته‌اند، خوشبختانه کمترین آسیب را دیده‌اند.

سردار سرتیپ حسین اشتری در بخش پایانی اظهارات خود به ضرورت‌های ممنوعیت حمل سلاح اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در این رابطه نظریات کارشناسی و تخصصی خود را ارائه داده و مجلس محترم شورای اسلامی باید در رابطه با ‌آن تصمیم گیری کند.

وی از تلاش فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، فرماندهی مشهد و دیگر سازمان‌های مسئول که در راه‌اندازی و افتتاح چهار کلانتری جدید در حاشیه شهر مشهد فعالیت شایسته‌ای داشته‌اند، تشکر کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =