وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: محتوای آموزشی تعداد زیادی از رشته های تحصیلی به خصوص رشته های فنی و مهندسی با توجه به حرکت دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین و نسل سوم، تغییر می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی گفت: سند طرح آمایش آموزش عالی بزودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود که بازنگری رشته های تحصیلی در این سند دیده شده است.

او با تاکید بر اینکه آموزش در دانشگاه ها باید به صورت عملی و کارورزی باشد، افزود: افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و فرصت های مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان ضروری است.

فرهادی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از پروژه های صنعت در دست دانشگاه هاست ، از تفاهم نامه تحقیقاتی در خصوص 30 میدان نفتی با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال بین وزارت نفت و 9 دانشگاه خبرداد.

او همچنین اعلام کرد: یکهزار و 100 طرح مربوط به وزارت دفاع با اعتباری در حدود هفت هزار و 500 میلیارد ریال توسط مراکز دانشگاهی در دست اجراست.

فرهادی با اشاره به تحقیقات مشترک دانشگاه های کشور با سایر مراکز علمی دنیا ، از شروع طرح مشترک تحقیقاتی با دانشگاه آخن آلمان خبرداد.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اظهارکرد: ارتباط دانشگاه با صنعت در دولت تدبیر و امید به خوبی برقرار شده است.

محمد فرهادی به منظور افتتاح مرکز تحقیقات زلزله ، حضور در جلسه رووسای دانشگاه های استان ، راه اندازی خط یک مترو و چند برنامه دیگر به تبریز سفر کرده است.

افتتاح مرکز تحقیقات زلزله

به مناسبت هفته دولت، پروژه توسعه ساختمان دانشکده فنی و مهندسی عمران و مرکز تحقیقات زلزله دانشگاه تبریز، با حضور  محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم دکتر محمدرضاپورمحمدی رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با اشاره به اینکه این مرکز در قالب طرح توسعه دانشکده عمران ایجاد شده است، گفت: برای طرح توسعه دانشکده عمران دانشگاه تبریز که از سال 90 آغاز شده، 79 میلیارد ریال هزینه شده است.

پورمحمدی، تحقیق و پژوهش در زمینه مقاوم سازی ساختمان ها، طراحی و محاسبه پروژه ها به منظور کاهش میزان خسارت زلزله و حفظ سرمایه های ملی در برابر خطرات احتمالی زلزله را از جمله اهداف تاسیس این مرکز اعلام و ایجاد این مرکز را با توجه به قرار گرفتن تبریز در مسیر گسل های زلزله از ضرورت های این شهر عنوان کرد.

ساختمان جدید دانشکده عمران دانشگاه تبریز دارای 23 کلاس ، 44 اتاق برای هیئت علمی ، دو تالار و سه آزمایشگاه است که در هفت هزارمتر مربع احداث شده است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =