رهبر:گاهی مسائلی هست که چهار مرکز راجع به آن نظر نداده اند ولی از طرق دیگربه شورای نگهبان رسیده است

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می گوید: در حسن نظر مسئولین دلسوز کشور تردیدی وجود ندارد اما آن ها باید در بیان برخی اظهارات توجه بیشتری کنند.

حجت الاسلام تقی رهبر در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص اظهارات برخی مسئولان درباره وظیفه نظارتی شورای نگهبان اظهار کرد: شیوه نظارتی که تاکنون به جز مجلس اول به عنوان روش و سنت جاری در کشور وجود داشته، این بوده است که پس از اظهار نظر چهار مرکز، شورای نگهبان با جمع بندی این نظرات، نظر خود را اعلام کرده است.

وی افزود: گاهی مسائلی وجود دارد که حتی ممکن است آن چهار مرکز راجع به آن نظر نداده و از طرق دیگری از جمله مراجع مردمی اطلاعاتی به شورای نگهبان که انسان های متدین، دانشمند و مسئول هستند رسیده باشد.

رئیس سابق فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: حتی ممکن است که این اطلاعات در جایی ثبت و ضبط نشده باشد، بنابراین شورای نگهبان هم گزارش های چهار مرکز را می بیند و هم اگر از طرق دیگری مثلا درباره سوابق اشخاص در فراز و فرودهای سیاسی اطلاعاتی دارد و نکاتی برای آن روشن است، درباره آن نظر می دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس هشتم تصریح کرد: معنای نظارت استصوابی نیز همین است که شورای نگهبان حق این را داشته باشد که با جمع بندی نظرات آن چهار مرکز، نظر نهایی خود را بدهد.

رهبر تاکید کرد: اگر ما نظارت استصوابی شورای نگهبان در قانون اساسی را پذیرفته ایم دیگر نباید در این موارد چون و چرایی داشته باشیم.

این نماینده ادوار در مجلس خاطرنشان کرد: پاره ای اظهارات در این اواخر بود که از سوی برخی مقامات به جایگاه شورای نگهبان کم لطفی و بی توجهی شد در حالی که نباید جایگاه این شورا را تضعیف کنیم چراکه تضعیف هر یک از استوانه های نظام همان چیزی است که دشمن می خواهد.

رهبر تصریح کرد: ما در حسن نظر مسئولین تردیدی نداریم اما متاسفانه پاره ای از اظهارات چالش برانگیز است و نیاز هم نیست که در سطح افکار عمومی مطرح شود.

وی افزود: باید اجازه دهیم همین روندی که تاکنون در شورای نگهبان وجود داشته و به خوبی پاسخ گوی نیازها بوده است، ادامه پیدا کند و نمی شود یک شبه حکم به بودن یا نبودن نهادهای نظام داد و باید سیستم جامعی که در نظام وجود دارد رعایت شود. چراکه دوستان هم غرضی ندارند اما باید توجه بیشتری داشته باشند.

29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    11 0
    درحقيقت ازمراكز فراقانوني،گزارش ميرسد!نه؟!
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    12 0
    واقعا در حیرتم چهار مرجع حساس کشور در رابطه با صلاحیت کلاندذیداها بررسی و اعلام نظر می کنند بعد می فرمایند ممکن است چهار مرجع نظر خاصی نداشته باشندو نظرات مردمی را ملاک قرار دهند واقعا شرم اور است حاجی اقای عزیز بیاییم قانون را ملاک دهیم و کش دار قانون را برای حذف افراد دیگر استفاده نکنیم از خدا بترسیم که محاکمه ای سخت دارد چهار مرجع صلاحیت دارد هر کسی پرونده خلاف دارد اعلام می کند و اگر نمی کند بزور که برای افراد پرونده درست نمی کنند حاجی اقای محترم کمی با محبت رفتار بنفع کشور و نظام است بگذارید نمایندگان شجاع متعهد و اگاه و دلسوز بدون هر گونه ترس و دلهره انتخاب تا قوانینی که بنفع ملت است تصویب و پیشرفت کشور را در عمل رقم بزنند
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    11 0
    رییس جمهور سابق چطوری صلاحیتش تعیین شد؟
  • قاسم A1 ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    9 0
    حتما مراکزی که مورد تایید برخی خواص هم هست.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    9 0
    حالا شما این جاها یی که به شما گزارش می دهند را نام ببر تا ببینیم اطلاعات شما چقدر اعتبار دارد.چهار مرجع قانونی اعتبار ندارد اما سیستم شما که معلوم نیست اصولا جایگاه حقوقی برای آن در نظام سیاسی تعریف شده یا نه اعتبار دارد؟
  • رضا A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    اگه شورای نگهبان دست اصلاح طلبان بود و دوستان اصولگرای ایشون رو رد صلاحیت می کردن باز هم نظرشون این بود؟