مهر نوشت: اگرچه قیمت خودرو درهفته‌های گذشته فراز وفرودهای بسیاری داشته است اما آنگونه که بازار روایت می‌کند، قیمت خودروهایی همچون ۴۰۵،پراید، تندر و پژو پارس کاهش یافته اما نرخ برخی خودروهای چینی‌ بالا رفته است.

بازار خودرو چند هفته ای هست که متلاطم است. قیمت خودروهای داخلی به شدت در حال کاهش است و برخی فروشندگان همچنان روزهای بی‌مشتری را برای خودروهای فروشی خود می‌گذرانند.

در گوشه و کنار شبکه‌های اجتماعی هم برخی ها، مردم را به نخریدن خودروهای داخلی تشویق می‌کنند. در این میان برخی هم می‌گویند منتظرند ببیند که خودروسازان خارجی چه سرنوشتی را برای خودروهای ایرانی و قیمتهایش رقم می‌زنند.

از سوی دیگر، خودروسازان داخلی هم می‌گویند که امکان کاهش قیمت وجود ندارد و به طور قطع، الگویی را که در همکاری مشترک با خارجی‌ها پیگیری می‌کنند، الگویی است که بازار فعلی خودروها را تحت‌الشعاع خود قرار نمی‌دهد و بیشتر خودروهایی را برای تولید مشترک پیگیری می‌کند که رنج قیمتی آنها، بالای ۵۰ میلیون تومان است.

اما در این میان، چینی‌ها بازار خوبی دارند و با توجه به اختلاف قیمت اندکی که میان این خودروها با خودروهای داخلی وجود دارد و از سوی دیگر، آبشن‌هایی که خودروسازان چینی بر روی خودروهایشان عرضه می‌کنند، سبب شده است تا بازار خرید و فروش خودروهای چینی رونق داشته باشد و برخی از انواع مدل‌ها حتی در این رکود بازار، با افزایش قیمت مواجه شوند.

البته این خصوصیت برای تمامی خودروهای چینی فراگیر نیست و تنها تعداد کمی از خودروهای چینی همچنان مشتریان خود را حفظ کرده‌اند و آن هم آن دسته از خودروهایی هستند که عمدتا در الگوی خودروهای شاسی بلند و suv قرار می‌گیرند و بنابراین هم رده‌هایشان که از سوی کشورهای ژاپنی و اروپایی عرضه می‌شود، قیمت بسیار بالاتری دارند.

بر این اساس گشت و گذاری در قیمت خودروها در بازار نشانگر این است که نرخ خودروهایی همچون پژو ۴۰۵، پژو پارس و پراید و البته انواع تندر، با افت مجدد قیمت نسبت به هفته گذشته مواجه بوده اند و همین امر سبب شده تا رکود بازارشان هم تشدید شود. اما در مقابل قیمت برخی دیگر از انواع خودروها، کاهشی نداشته و به ثبات رسیده است.

آنگونه که برخی فعالان بازار خودرو خبر می‌دهند قیمت پراید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ حدود ۴۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل یک و نیم تا دو و نیم میلیون تومان و انواع تندر نیز بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۴میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۶ میلیون و ۹۰۰ تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون تومان و سمند EF۷ نیز ۳۰میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

بررسی های میدانی نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طولابي A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    354 5
    برخی ها، مردم را به نخریدن خودروهای داخلی تشویق می‌کنند : احتياج به برخي ها نيست ، خود مردم ، هوشيار و آگاه تر از اين حرف ها هستند و خودشان تشخيص به عدم خريد از اين كارخانه ها را داده اند
    • نظري A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      127 1
      خوشم مياد كه هنوز دارند دور خودشون الكي مي چرخيد ، با اين كارها ، مردم نخريدن خودروهايتان را ادامه خواهند داد
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      136 2
      ما خودمون عقل داریم نیاز به راهنمایی کسی نداریم اشغال داخلی بی کیفیت نمیخریم وهمه همصدا هستیم
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      40 0
      هر چی می خواین بخرید ولی از ایران خودرو و سایپا حتی یه پیچ هم نخرید.
    • ایرانی A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      36 1
      ضمنا بهتره خودروسازها بدونن مردم اونقدر آگاه هستن که بفهمن شرایط اقساطی که جدیدا تو سایتاشون برقرار کردن فقط جنبه فریبکاری داره و با گرفتن حدود 75 درصد قیمت خودرو به عنوان پیش پرداخت نمیشه اسم فروش اقساطی و رعایت حال مشتری رو روی این روش فروش گذاشت مثلا برای سمند که نقدیش 31.5 میلیون هست مبلغ 23 میلیون پیش پرداخت میگیرن حالا این که کلا قیمت نقدیشون هم حداقل دو برابر گرون هستش به کنار
  • حمید A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    239 5
    ما با این خورده تغییر قیمت ها راضی نمیشیم. بایذ یک سوم یا یک چهارم از قیمت این ماشین های تولید داخل بی کیفیت کم بشه حداقل.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    262 4
    قیمت خودروهای داخلی به شدت در حال کاهش است صد هزار تومان هم شد كاهش؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    209 2
    چرا نمي خوان قبول کنند که ديگه حناشون رنگي نداره...
    • روحيه A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      64 1
      آخه اينا فكر ميكنن رنگ كردن مردم به سادگي رنگ كردن موهاي خودشان هست
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    165 4
    چاهی که خودروسازا برای مردم کندن حالا دارن با کله میرن توش وقتی حداقل قیمت خودرو به نسبت کل درآمد متوسط مردم حدود 20 برابر باشه باعث میشه بی کیفیت ترین خودرو ها هم بعد بیش از 25 سال هم از چرخه خارج نشه و در نهایت یک ظرف هر چقدر هم بزرگ بالاخره پر میشه الان پره یا باید قیمتا برسه به یک ششم قیمت فعلی یا خودروسازی تعطیل که به نظر حالت دوم با اراده مردم داره محقق میشه انشاا... .
  • علی A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    73 2
    مشکل اینجاست که قدرت خرید بیش از هفتاد درصد خریداران خودرو در ایران حداکثر ۱۵ میلیون تومان است
  • حسین A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    80 2
    با شنیدن این خبر که مردم از خرید خودرو صفر سر باز میزنن واقعا به مردممون امیدوار شدم، ان شاء الله این روندو انقدر ادامه بدیم تا وقتی که شاهد ماشینای روز اروپا با قیمت ایده آل تو خیابونای کشورمون باشیم، مگه مردم ما چی از مردم کشورای دیگه کم دارن که لایق بهترین ها نباشن؟
  • محمد RO ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    56 2
    اقایان می گویند حمایت ملی نه محصول بی کیفیت ایرانی پس ایران خودرو وسایپا تحریم
  • ابراهیم IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    30 1
    خدارو شاکرم به خاطر بیداری مردم به دلیل نخریدن خودروهای بی کیفیت داخلی امیدوارم این روال تا ارزانی خودرو ادامه داشته باشه
  • قلــــــــــــــــم A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    46 1
    اول تابستون میخواستم ماشین بخرم.ولی از مسافرتم گذشتم تا به خودروسازها نشون بدم دیگه ماشین داخلی نه . مگر بعد از کاهش قیمت و افزابش کیفیت
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      30 1
      احسنت.
    • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      21 0
      حتی بعد از کاهش قبمت چند میلیونی هم نباید خرید چون به محض خرید برمی گردن سر قیمت اول. باید مشکل از ریشه حل بشه.
  • شاهین A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    36 1
    تحریم و نخریدن خودرو همچنان ادامه دارد بلاخره مجبور میشن قیمت رو بیارن پایین فعلا افتادن رو دنده لج تا مردم کوتاه بیان اما اینار مردم هیچ وجه نباید خرید خودروی صفر رو انجام بدن
  • بی نام GB ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    38 1
    هر وقت کاهش قیمت با همون شیب تند 50 درصدی اتفاق افتاد اونوقت تیتر کاهش شدید قیمت بزنید. ما ملت آزمون پس داده ای هستیم و پولی رو که توی این اوضاع اقتصادی به سختی جمع کردیم برای خرید خودرویی که از روز تحویل رو خرج بیفته نمیدیم. ماشین صفر باید تا 5 سال رنگ تعمیرگاه رو نبینه
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    46 1
    علاوه بر خودروسازان باید یه کمپین هم علیه تعرفه‌های صد و چند درصدی دولت راه بیفته.
  • ناشناس55 A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    33 1
    تا زمانیکه تعرفه واردات خودوی های خارجی کاهش پیدا نکند و ما نتوانیم با معادل ارزی پول یکدستگاه خودرو داخلی یک خودروی خارجی بخریم . کماکان خودرو سازان بر سر مردم مسلطند و کم فروشی و گرانفروشی می کنند.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    19 2
    والا این بازار که میگن نمی دونم کجاست که قیمت هاش اینقدر شده ولی من برای ۲۰۶ تیپ ۵ به نمایندگی و نمایشگاه و سایت ها سرزدم همشون بالای ۳۶ هست. حالا ۳۴ کجا میدن الله اعلم شاید هم نیمه فول هست این قیمت.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    24 2
    مردم تصمیم می گیرند . بعد از ماشین نوبت لبنیاته
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    23 1
    واقعا اين خودروسازان عجب رويي دارن بااين همه كراني ماشين وبي كيفيت بودن انها ادعاي توليد داحلي هم ميكنن
  • مسعود A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    31 1
    دست هر کسی که میخاست ماشین صفر بخره ولی بخاطر خودش ومردم ستم دیده نخرید از همینجا میبوسم.
  • مهدی A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    25 1
    اگر یکبار برای همیشه مردم متحدانه عمل کنند این خودروسازان و کسانیکه نمیگذارند قیمت ارزان شود کسانیکه از قیمت تمام شده خودرو مبلغی نیز برای خود بر میدارند ادب خواهند شد و به امید خدا تسلیم میشوند. حداقل تا اسفند ماه و یا تا زمانیکیه خود رو به قیمت واقعی خود برگردد این مبارزه را ادامه خواهیم داد.
  • کیان A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    30 1
    این نخریدن همچنان ادامه دارهههههههههههههههههه
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    15 0
    من دو.ماه قصد خرید خودرو دارم ولی به خاطر حفظ جون همسر و دخترک سه سالم منصرف شدم تا بتونم یه ماشین خارجی با ایمنی بالاتر خرید کنم..خانواده عزیزم دوستون دارم.یه تار موتون رو با دنیا عوض نمیکنم.
  • مرتضی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    10 1
    نخرید تاپراید بشه 9تومن
  • محمودی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    6 18
    خبر انلاین تایید کن این را قیمت خودرو های داخلی خیلی هم مناسب میباشد و تازه باید بالاتر هم برود مردم خودشان به شدت در حال خرید پراید وطنی میباشند و بسیار راضی هم میباشند بیخود خود زنی نکنید قیمت پراید وطنی باید بالای 25 میلیون و حتی 30 الی 40 میلیون باشد کسانی که نفاق ایجاد میکنند با دشمنان انقلاب همسو شده اند مردم غیور ایران خودشان اگاه هستند و فته گران را خنثی مینمایند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    10 1
    من نميدونم چرا همه گير دادن به قيمت ماشين من سال ٧٨ مغازه ام را فروختم ٦ ميليون تومان يه پرايد ٧٧ خريدم ٦ ميليون دويست هزار تومان حالا پرايد ٢٠ ميليون هست اما مغازه ٥٠٠ مليون قيمت همه چي چندين برابر شده و بايد براي همه چي اعتراض كرد ماشين را ميشه نخريد ولي مسكن را چكار بايد كرد يه فكري به حال خونه بكنيد مثل كبك سرتون را كردين زير برف از قيمت ماشين ايراد ميگيريد فقط
  • بی نام RO ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    8 3
    یادش بخیر یه زمانی میخواستیم دلار رو به ریال تبدیل کنیم میگفتیم 100دلار یعنی صد هزار یکم کمتر.نوستالژی نسل من.
  • سیما IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    5 3
    منم
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    15 1
    امیدوارم عده ای ساده با این کاهش 100 تومن و 200 تومن راضی نشن و نرن بخرن، حتی چند میلیون کاهش هم کمه، فقط تعطیلی این دو کارخانه.
  • قهرمان IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    1 15
    چه خبرتونه دور ورداشتین الکی دارین با اقتصاد مملکت بازی میکنید بخرین خودرو داخلی بخرین با این کارتون کارخونه ها رو تعطیل میکنید همون چند نفر ی که دارن کار میکنن تو صنعت خودرو سازی رو بیکار میکنید میشونید ور دل خودتون. فقط خودروی داخلی بخرید من باید کمپین خودروی داخلی بخرید راه بندازم .
  • علی CA ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    9 0
    نمیدونم چرا مثل همه جای دنیا به کمپانیهای بزرگ اجازه داده نمیشه بیان ایران و از صفر تا صد کارخونه رو تو ایران بسازن و با همدیگه رقابت کنن. الان که تحریما برداشته شده بهترین زمان هاست. تو خود امریکا و اروپا هم تمام کمپانیهای آسیایی حق فعالیت دارن به این شرط که کمپانی داخل کشور باشه و واسشون اشتغال زائی کنه. تازه سود حاصل از مالیات واسه دولت داره. اینجوری دیگه ایران خودرو و سایپا این بهانه رو ندارن که اگه تعطیل شن بیکاری زیاد میشه. اینجوری حداقل میدونیم که قیمتا رو بازار تعیین میکنه. فقط یک سوده بالاسری میمونه که به نظرم نوشه جونشون . زحمت کشیدن, و خودرو با کیفیت طراحی کردن پس باید سودش رو ببرن. تازه این سود در مقابل اشتغال زائی که داخل کشور میکنن ناچیزه.
  • ما RO ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    10 0
    قیمت هایی که نوشتید خیلی از بازار گرونترن مثلا اس ال ایکس 29ملیونه توبازار پژو 405 دوگانه سوز 29ملیون و پانثد چرا امار غلط میدید اگه مردی نظرمو بزار توسایت