تسنیم نوشت: وزیر خارجه سعودی در کنفرانس خبری با همتای انگلیسی خود با تکرار مواضع مداخله جویانه کشورش در امور داخلی سوریه، بر لزوم خروج بشار اسد رئیس جمهوری این کشور از قدرت تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، عادل الجبیر در کنفرانس مطبوعاتی با فیلیپ‌هاموند همتای انگلیسی خود گفت که مذاکرات ثمربخش و سازنده‌ای درباره مسائل منطقه‌ای و تازه ترین تحولات آن با وی داشت.

وی درباره سوریه گفت: "موضع عربستان در خصوص رفتن بشار اسد و کسانی که دست‌های آنها به خون آغشته است، موضعی روشن است و سازشی درباره آن درکار نیست".

اظهارات عادل الجبیر در حالی مطرح شده است که دولت سعودی عملا حمایت مالی و تسلیحاتی خود از گروه‌های مسلحی را که با نظام سوریه می جنگند، اعلام کرده است.

تعدادی زیادی از اتباع سعودی عضو این گروه‌ها از جمله گروه تروریستی داعش، در جریان نبردها یا اجرای عملیات انتحاری در سوریه کشته یا زخمی شده‌اند.

مسئولان سوریه، دولت سعودی را حامی گروه‌های مسلح و تروریستی در کشور خود می‌دانند و تاکید می‌کنند که این گروه‌ها نیروهای ارتش و مردم غیرنظامی را می‌کشند.

وزیر خارجه سعودی درباره یمن نیز گفت: راه حل در یمن، سیاسی است و امیدواریم که یمنی‌ها بتوانند قطعنامه 2216 سازمان ملل را اجرا کرده و کشور را به سمت آینده بهتر و برخوردارتر از امنیت و ثبات رهنمون کنند.

وی همچنین بر "پایبندی عربستان و شرکای خود برای کمک به یمن در آینده به منظور بازسازی این کشور و بهبود اوضاع اقتصادی در آن" تاکید کرد.

ارتش عربستان از پنج ماه پیش حملات هوایی و زمینی و دریایی علیه یمن به راه انداخته است. در این حملات علاوه بر انهدام تاسیسات زیربنایی یمن و محاصره همه جانبه این کشور و نرسیدن کمک های انسانی و دارو به اندازه کافی، بیش از 16 هزار نفر جان باخته یا زخمی شده‌اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    26 18
    اکنون برهمه دنیا عیان شده است که شما خاندان آل خبیث برای اینکه حکومت نامشروع ،ضد بشری و شیطانی خود را از موج انقلابی که در کشورهای عربی شروع شده بود در امان نگه دارید این بحران را در کشورهای سوریه وعراق ایجاد کردید و خون هزاران بیگناه سوری و عراقی توسط سگهای درنده خود به زمین ریختید ولی بدانید انتقام خدا از شما ظالمین ستمگر سخت خواهد بود و ذلت خواری در دنیا و عذاب جهنم در آخرت نصیب شما شیاطین،فرزندان ابلیس ،یاوران ابلیس،پیروان ابلیس خواهد بود
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    13 5
    وحشی و بد بخت بودن شما برای جهانیان اینقدر اظهر من الشمس است که دیگر نیاز به اثبات ندارد