۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۱
برنامه ایجاد 10 شهر جدید در اطراف مشهد

ایسنا نوشت: رییس شورای عالی استان‌ها گفت: پیگیری برای ایجاد 10 شهر جدید در اطراف مشهد آغاز شده است.

غلامرضا بصیری پور بیان کرد: هم اکنون 400 هزار نفر در بخش مرکزی شهرستان مشهد و یک میلیون و 200 هزار نفر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند.

وی با بیان اینکه اداره و مدیریت این جمعیت به شیوه فعلی مشکلات بسیار به همراه دارد اظهار کرد: باید از ظرفیت تقسیمات کشوری برای اداره بهتر این مناطق استفاده کرد.

بصیری پور ادامه داد: ایجاد دست کم 10 شهر جدید در اطراف مشهد از سوی فرمانداری این شهرستان و شورای عالی استانها در حال پیگیری است.

رییس شورای عالی استانها گفت: اجرایی شدن این مهم نقش بسزایی در کاهش حاشیه نشینی و تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن ایفا خواهد کرد.

عضو کمیسیون ویژه کلانشهرها افزود: باتوجه به زائر پذیر بودن کلانشهر مشهد ایجاد زیرساخت های لازم در آن ضروری و نیازمند نگاه ملی است.

بصیری پور با بیان اینکه ایجاد و تکمیل زیرساختهای زیارت در مشهد در گرو حمایت دولت و تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این کلانشهر است اظهار کرد: در دولت نهم و دهم پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه مطرح شد اما اقدام مهمی در این ارتباط صورت نگرفت.

عضو شورای شهر مشهد گفت: مباحث مربوط به حمل و نقل، تامین اعتبار خطوط قطارشهری مشهد و ساماندهی حاشیه شهر از مهمترین مباحثی است که در شورای عالی استانها و کمیسیون ویژه کلانشهرها در حال پیگیری است.

هم اکنون یک میلیون و 200 هزار نفر در 66 پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که 300 هزار نفر از این تعداد را مهاجرین خارجی تشکیل می دهند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =