اعتماد نوشت:بررسی‌های صورت گرفته در مرکز آمار ایران نشان می‌دهد قیمت اجاره مسکن در شهرهای بزرگ فاصله زیادی با متوسط کشوری دارد.

نرخ اجاره هر متر مربع مسكن در استان تهران به‌طور متوسط كمي بيش از ١٦ هزار تومان برآورد شده است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد نرخ اجاره در شهر تهران بسيار بالاتر از متوسط كشوري است.

مركز آمار ايران كمترين نرخ اجاره در سال ١٣٩٣ را برابر با ١٧٠ تومان به ازاي هر متر مربع و بالاترين نرخ اجاره را به ازاي هر متر مربع بالاتر از ٩٣ هزار تومان اعلام كرده است.

به اين ترتيب بيشترين اجاره در ايران ٥٤٧ برابر كمترين اجاره‌بهاست. اين امر حكايت از تفاوت قابل توجه وضعيت ساختمان‌ها در گران‌ترين و ارزان‌ترين ملك اجاره شده در ايران دارد. ارزان‌ترين واحد مسكوني اجاره شده در استان قزوين و گران‌ترين واحد مسكوني اجاره شده در استان تهران واقع شده است.

گران‌ترين و ارزان‌ترين استان‌ها براي مستاجران

هر چند استان قزوين با ثبت نرخ ١٧٠ تومان به ازاي اجاره هر متر واحد مسكوني ركورددار ارزاني اجاره در كشور است اما اين استان ارزان‌ترين نرخ اجاره‌بها را از آن خود نكرده است. بررسي متوسط نرخ اجاره‌بها نشان مي‌دهد استان چهار محال و بختياري كمترين متوسط نرخ اجاره را در كشور به خود اختصاص داده است. متوسط نرخ اجاره‌بها در اين استان به ازاي هر متر مربع ١٩٦٥ تومان گزارش شده است.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی فرجی A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    18 1
    والا ما که قزوین زندگی میکنیم همچین چیزی رو ندیدیم چرا الکی دارید با افکار مردم بازی میکنید...پایین شهر قزوین اجاره یه خونه 100 متری بیست میلیون ماهی 200 هست نمیدونم اطلاعات رو کی میده
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      13 0
      در آبادان از وقتی منطقه ازاد فعال شد قیمت و اجاره ملک خیلی بالا رفته کمر مردم شکست بخدا، الان اطراف تهران مثل اندیشه اطراف کرج ، اصفهان و یزد و خیلی جاهای دیگه از خوزستان ارزون ترن ، مهاجرت از خوزستان به شهر های دیگه هم همیشه وجود داره و داره بیشترم میشه خیلی ها تو فکر رفتنن از پس این پول پیش و اجاره ها بر نمیایم.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    3 0
    والامن توهمه شهرای ایران زندگی کردم قزوین اجاره هاش ازکرج هم بالاتره ای کاش اونجورکه شمامیگین بود
  • احمد A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    0 0
    قیمت خریدواجاره خونه توقزوین از کرج خیلی بیشتره چون استان ما دانشجوزیادداره.