۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

ایسنا نوشت: درگیری بین نیروهای امنیتی افغانستان و مخالفان مسلح دولت در بخش موسی قلعه در ولایت جنوبی هلمند شدت گرفته و برخی مسئولان محلی از سقوط این بخش خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عمر زواک، سخنگوی والی هلمند خبر سقوط این بخش را تایید نکرده است اما مسئولان شورای ولایتی هلمند می‌گویند که ساختمان بخشداری و فرماندهی پلیس موسی‌قلعه از دیشب به دست افراد طالبان افتاده است.

زواک تایید کرد که "درگیری شدید" در این بخش جریان دارد و تا کنون دست کم 10 عضو پلیس افغانستان زخمی شده‌اند. او در مورد تلفات سایر نیروها چیزی نگفت اما تاکید کرد که نیروهای بیشتری به محل اعزام شده‌اند تا مانع پیشروی مخالفان مسلح شوند.

در همین حال کریم اتل، رئیس شورای ولایتی هلمند به بی‌بی‌سی گفت که به دنبال درگیری‌های خونین بین نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح دولت، مرکز بخش به دست افراد گروه طالبان افتاده است.

اتل می‌گوید در درگیری‌های چند روز اخیر در این بخش، 18 نفر از نیروهای افغان از جمله ارتش و پلیس کشته شده و حدود 40 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

او می‌گوید که فرمانده پلیس بخش موسی‌قلعه نیز از جمله زخمی‌های این درگیری است و پس از حمله طالبان به بخش، حدود صد سرباز افغان به روستای باغران در نزدیکی موسی‌قلعه عقب نشینی کرده‌اند که حالا در محاصره مخالفان مسلح دولت قرار دارند.

برخی منابع در هلمند می‌گویند که درگیری بین نیروهای افغان و گروه طالبان در بخش موسی قلعه از پنج روز به این طرف جریان داشت و نیروهای دولتی از مرکز خواستار اعزام نیروی کمکی شده‌اند اما هنوز نیروهای بیشتری به محل اعزام نشده است.

مسئولان در بخش موسی‌قلعه نیز به رسانه‌های محلی گفته‌اند که به تقاضای‌شان برای اعزام نیروی اضافی به محل رسیدگی نشده و مخالفان مسلح موفق به پیشروی شده‌اند.

دفتر والی هلمند این ادعاها را نپذیرفته و گفته است که نیروی اضافی اعزامی به محل درگیری، مشغول جنگ با مخالفان مسلح است.

بخش موسی‌قلعه هلمند در سال‌های گذشته محل درگیری‌های خونین و شدید بین نیروهای افغان و مخالفان مسلح دولت افغانستان بوده است و چند بار بین دو طرف دست به دست شده است.

هلمند در جنوب افغانستان از ناامن‌ترین ولایات است. این ولایت با پاکستان مرز مشترک دارد و در بسیاری از روستاهای آن شورشیان نفوذ دارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =