معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر خود به روسیه از نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۱۵روسیه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سورنا ستاری در سفری که به روسیه داشت با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و دیمیتری مدودف معاون نخست وزیر روسیه و دنیس مانتوروف وزیر صنایع روسیه دیدار کرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان، روز گذشته در جریان دومین روز سفر خود به کشور روسیه، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هوافضای ماکس 2015 با آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه دیدار کرد.

رییس جمهوری فدراسیون روسیه و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران، پس از این مراسم و بعد از شرکت در نمایش ویژه هوایی در حاشیه این نمایشگاه، از بخش های مختلف و غرفه های دایرشده در آن، بازدید کردند. نمایشگاه هوافضای ماکس 2015 در حاشیه شهر مسکو و با حضور شرکت های فعال حوزه هوایی ایران افتتاح شده است.

ستاری با دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه و دنیس مانتوروف وزیر صنایع روسیه دیدار و گفت وگو کرده بود. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در راس هیئت عالیرتبه از مسوولان علمی و فناوری، فناوران و دانشگاهیان کشور 2 شهریورماه به مسکو پایتخت روسیه سفر کرد تا در دیدار با مقامات بلندپایه علمی این کشور، علاوه بر هماهنگی های بیشتر برای گسترش همکاری های علمی و فناوری، در نخستین کمیته عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه شرکت کند.

ستاری در این سفر علاوه بر دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر صنایع روسیه که سه شنبه انجام شد، با آندری فوروسنکو دستیار علمی رییس جمهوری و کاماروف رییس آژانس فضایی روسیه نیز دیدار و گفت‌و گو خواهد کرد. این دیدارها با هدف گسترش همکاری‌های علمی و فناوری صورت خواهند گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از نمایشگاه هوایی ماکس 2015 که سه شنبه سوم شهریورماه جاری در حومه شهر مسکو پایتخت روسیه گشایش یافته است، دیدن کرد. این نمایشگاه زمینه های بهره برداری ایران و روسیه از تجربیات و توانمندی‌ها در حوزه فناوری های پیشرفته و فوق پیشرفته را بیش از گذشته فراهم کرده است که با توجه به نیازهای دو کشور در این حوزه، دستاوردهای زیادی خواهد داشت.

ستاری در این سفر، همچنین از مراکز علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و صنعتی روسیه نیز بازدید به عمل خواهد آورد و با پژوهشگران، فناوران، دانشگاهیان و صنعت گران روسی به گفت وگو خواهد پرداخت. او در جریان دومین روز سفر خود به کشور روسیه، با آقای دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه در حاشیه نمایشگاه هوافضای ماکس 2015 در شهر مسکو دیدار و گفت و گو کرد. این دو مقام بلندپایه ایرانی و روسیه، سپس از چندین غرفه این نمایشگاه بازدید کردند.

پیش از این، ستاری در نشستی مشترک با آقای دنیس مانتوروف وزیر صنایع روسیه، بر اهمیت و اولویت روابط با کشور روسیه برای دولت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده بود. وی همچنین درباره همکاری های علمی و فناوری میان مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و دانش بنیان ایرانی و روسیه، با وزیر صنایع روسیه به گفت وگو نشسته بود.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =