کمپین؛ برای نخریدن خودرو یا مقابله با صنعت داخلی

ایرنا نوشت:کمپین نخریدن خودروی داخلی یک رفتار و حرکتی است که در راستای مقابله با صنعت داخلی صورت می گیرد و وقتی حرکتی شروع می شود.

کمپین نخریدن خودرو که چندی است در فضای مجازی مردم را به نخریدن خودروهای داخلی دعوت می کند بیش از آنکه نشان از خواسته های مصرف کنندگان خودرو داشته باشد، از مقابله با صنعت داخلی حکایت دارد.

گروه های متعددی در فضای مجازی فعالیت خود را برای ترغیب مردم به نخریدن خودرو صفر کیلومتر آغاز کرده و توانسته اند در این راه کاربران زیادی را با خود همراه کنند.

 کمپین پایگاه مردمی ندارد

احمد فرهادی از کارشناسان صنعت خودروی کشور با اشاره به کمپین نخریدن خودرو تصریح کرد: بنظر نمی رسد که این حرکت پایگاه مردمی داشته باشد چرا که در گذشته ثابت شده مردم همیشه چند گام جلوتر از مسئولان حرکت کرده و متوجه هستند که تولید ملی به غرور ملی ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: این کمپین یک حرکت سازمان یافته تر از آنچیزی است که بخواهد از طرف مردم هدایت شود و به نظر می رسد یک مافیا به شکل نامرئی در حال سمت و سو دادن به آن است.

فرهادی با اشاره به آنکه در صنعت خودروی کشور مافیاهای متعددی وجود دارد، اظهار داشت: در این مرحله ما شاهد ظهور مافیا در بخش فروش و خدمات پس از فروش هستیم. در مجموع این حرکت وصل می شود به منافع عده ای که علاقه مند هستند صنعت خودروی کشور روی پای خود نایستد.

این کارشناس صنعت خودرو در خصوص اینکه آیا واردکنندگان خودروهای چینی در پشت این حرکت قرار دارند، گفت: نمی توان به طور قاطع گفت این واردکنندگان در پشت پرده این کمپین قرار دارند چرا که در بازار کنونی، خودروهای چینی نیز دچار مشکل هستند.

وی سپس تصریح کرد: کمپین نخریدن خودروی داخلی یک رفتار و حرکتی است که در راستای مقابله با صنعت داخلی صورت می گیرد و وقتی حرکتی شروع می شود این احتمال وجود دارد که تعدادی مردم ناخواسته به این حرکت بپیوندند و این موضوع نیز در آسیب شناسی رفتار اجتماعی یک رفتار طبیعی به شمار می آید.

این فعال حوزه صنعت خودروی کشور در عین حال تصریح کرد: مردم نسبت به صنعت خودرو دل خوشی نداشته و این احساس را دارند که سال های اخیر در پشت این صنعت قرار گرفته اند ضمن آنکه فضای پس از توافق و اینکه چه آینده ای برای صنعت خودرو رقم خواهد خورد، مردم را دچار تردید کرده و شاید همین موضوع سبب شده تا برخی به این کمپین بپیوندند.

فرهادی مسیر مقابله با این کمپین را تغییر رویکرد و رفتار صنعت خودروی کشور دانست و گفت: رفتار کلی صنعت خودروی کشور باید بر روی پلتفرم رضایت مردم شکل بگیرد و زمانی که مشتری خودرویی را تحویل می گیرد احساس آرامش کند نه آنکه رنجی بر رنج های او اضافه شود.

این کارشناس حوزه خورو با بیان اینکه چنانچه صنعت خودرو بر روی پایه اخلاق حرکت کند به طور قطع توفیق بدست خواهد آورد، گفت: باید از توافق بدست آمده نهایت استفاده را برد و ضمن ارایه برنامه منسجم با خارجی ها مشارکت جدی داشت تا دانش فنی به کشور منتقل شده و براساس آن بسترها و پایه های تحول صنعت خودرو در کشور شکل بگیرد.

کمپین با مدل ملی در تضاد است

همچنین عبدالله بابایی از دیگر کارشناسان صنعت خودرو کشور با بیان اینکه کمپین نخریدن خودرو در اصل نگرشی نادرست و با مدل ملی در تضاد است، گفت: این کمپین براساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و همچنین چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته، ایجاد شده و تشکیل آن ضربه بزرگی به تولید ملی و خریداران خودرو وارد خواهد کرد.

وی سپس شرایط حاضر برای خرید خودرو را مناسب دانست و افزود: با توجه به بالا رفتن تیراژ تولید و تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 180
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    994 5
    کمپین نخریدن خودرو کاملا هم پایگاه مردمی دارد... اگر نداشت مثل آب در لونه مورچه ریختن انقدر به تکاپو نمی افتادید
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      270 3
      دقیقن تا خودرو خوب و با کیفیت روز تولید نشه همینه جانم..... شماها هماگه خیلی نگرانین به روز بشین نه این که باز محصولات از رده خارج صددسال پیش رو مونتاژ کنین. همکار من پارسال از کمپانی 206 خریده بود چراغ ترمز نداشت خالی بود زیر قاب. بگو تو داشتی میذاشتی لامپ رو چیکار کردی؟ دزدی تا کی و کجا آخه زاپاس ماشین رو برداشته بودن.
    • خزاعي IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      258 4
      از كي تا حالا تلفات و كشتار جاده اي و اين همه هزينه جاني و مالي با غرور ملي سروكار داره كه ما خبر نداشتيم ؟ گذشت اون زماني رو كه سوار بوديد ، شرايطي براتون محيا شده كه از آب گل آلود ماهي بگيريد اما كور خونديد
    • محمد بم RO ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      206 1
      خبر آنلاین اگه شک کنم که سمت مدیران خودروساز گرفتی به خدا سمتت نمیام عاشق اینجام اما پای دفاع از صنعت خودروسازی بیاد وسط کاملا باهات کات میکنم مثل همیشه پشتتت هستیم تو هم وظیفته پشت ماهارو داشته باشی این کمپین کلا مردمی هست و بع امید خدا همونجوری رفت بالا همینجوری باس بیاد پایین اینا قیمت خودرو مگان از پراید توقع دارن مردم تحریم کردند تا قیمت‌ها واقعی و ایمنی به اطمینان مردم برسه
    • مجتبی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      89 1
      کمپین با مدل ملی در تضاد است؟ ؟ ؟ ؟ نه خیر کیفیت و قیمت تولیدات با مدل ملی در تضاد است. سوئ استفاده از مردم تا کی؟؟؟
    • حسن A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      84 1
      دقیقا راست میگی در ضمن چه طور وقتی آشغالی مثل پراید شد 20 میلیون پای مافیا وسط نیومد ولی حالا که مردم حقوق خودشونو میخوان و حاضر به خرید خودروهای آشغال و بی کیفیت نیستن پای مافیا وسط اومده داداش گلم این کلکها قدیمی شده، برید به فکر تولید با کیفیت و قیمت مناسب باشید، من خودم انقدر دلم از این تولیدات پره که اگه پراید 10 میلیون هم بشه نمی خرم، مگه جون، پول و اعصابم رو از سر راه آوردم آخه.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      82 1
      من این کمپین رو مقابله با صنعت داخلی نمیدونم، بلکه اسمش رو میذارم مقابله با مافیای خودروسازی... هر وقت صنعت خودروسازی از انجصار در اومد و خودروسازان متوجه شدن که مردم نیستن که به اون ها محتاجن، بلکه اون ها هستن که به مردم احتیاج دارن و برای فروش تولیداتشون باید توقعات مردم رو برآورده کنن، ما مخلص تولید ملی هم خواهیم بود
    • ناشناس IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      53 2
      ... تو ... غرور ملی. دم ملت گرم.
    • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      27 0
      سعی دارن که بگن این حرکت حرکت مردم نیست و خارجیا دست دارن و دشمنان دست دارند بعد خودشون رو سعی میکنن به تولید ملی وصل کنن و بگن به تولید ملی ضرر میزنید و...عزیز من اخه اونی که کالای با کیفیت تولید میکنه اون تولید ملی هست شما بنجل ملی تولید میکنید.
    • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
      12 1
      بنده ماشینم رو بردم فروختم و از دست تعمیراتش راحت شدم دیگه تا اخر عمر هم ماشین نمیخرم چه داخلی چه خارجی ذله شدم از دست ماشین و تعمیرگاه رفتن
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
      8 0
      ما هم میدونیم شما هم میدونین این خواسته کاملا به حق و شرعی مردمه که در قبال پولی که میدن خدمات بگیرن. بس کنید این سیاه بازیارو . شما هیچ چیز به جز فرافکنی بلد نیستین. به جای ننه من غریبم بازی برید فکری به حال گندی که این همه سال زدین بکنین.اتفاقا من به فکر منافع ملی هستم که پراید و دیگر لگناتونو نمیخرم پس فکر نکنین از ما بیشتر میفهمین.اونی که نمیفهمه شمایید نه ملت. دیگه شورشو دراوردین. اگه بازم به این مسخره بازیا و اظهار نظرات مضحک کارشناسانتون ادامه بدین هدف کمپین از افزایش کیفیت و کاهش قیمت به بسته شدن لگن سازی تغییر خواهد کرد چون میدونم مردم خوششون نمیاد شماها به شعورشون توهین کنین.والسلام
    • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      2 0
      اینکه میگه مردم چند گام جلوتر از مسئولین بودن یعنی خودشون با پای خودشون میرفتن میمردن نیازی هم نبود برن ماشین بخرن اما برای کمک به جیب اقایون باماشین میرفتم میمردن. مردمو بوق گیر اوردید هر چی تو سرمون زدید صدامون در نیومد پر رو شدید.این تو بمیری دیگه از اون تو بمیریا نیست
    • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      1 0
      خودرو های اشغال چینی وهندی هم مثل اشغالای ایرانی نمیخریم مافیای خودرو هم دستش تو کاره اما همش اون نیست.
  • امیر A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    638 5
    کارشناسان دهان به مزد فقط آبروی خودتونو میبرین...ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید
    • کیوان A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      72 2
      سالهاست دارن با این بهانه مردم و مجبور به خرید بنجلهای داخلی میکنن. چرا ما مث همه دنیا نباید ماشین خوب داشته باشیم پول فولکس واگن و میدی پراید میخری
  • محمد A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    558 1
    آقا تولید نکنید ... مونتاژ کنید به عنوان واسطه با قیمت خود کارخانه مادر مشکل حل میشه . اگه ریگی تو کفشتون نیست
    • یک تحصیل کرده. A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      45 1
      در تایید پیشنهاد این دوستمون ; سالها قبل در ترکیه دولت از صنعت گران خواست که خودروی ملی برای ترکیه بسازند. که این کار رو انجام دادند ولی خیلی زود به این نتیجه رسیدند که این کار اقتصادی نیست وبلافاصله شروع به منتاژ خودروهای اروپایی با کیفیت کردند ودر داخل ترکیه هم به تدریج قطعات یدکی انها را ساختند و در حالی که خودروهای بسیار ایمن وبسیار کم مصرف رو به قیمت کمپانیهای سازنده وبا اقساط بلند مدت به مردم تحویل میدهند ;میلیاردها دلار از مالیات سوخت برای دولت درامد زایی میکنند و هوای بسیار پاکی دارند واز مرگ قتل شبه عمد . مردم جلو گیری میشود و الان دارای بالاترین درامد از صادرات قطعات خودرو هستند.ماهم صنعت خودروسازی کشورمون را دودستی تحویل چینیها و مافیای داخلی خودرو دادیم والکی دلخوشیم.
  • مجید FI ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    622 3
    اتفاقا این جور کمپین ها کاملا پایگاه مردمی داره.امثال شماها هستند که تا منافعشون تو خطر می افته فورا این مدل نظر ها رو میدنو ربط میدن به غرور ملی و این حرفا
  • عماد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    452 1
    شرکت های خودرو سازی هزینه عدم مدیریت و ضرر های مالی شرکت و در محاسبه نهایی خودرو ها لحاظ می کنند و به جای بالا بردن کیفیت و فروش محصولات با قیمت واقعی اینگونه سیاه نمایی میکنند ... تولید داخلی به قیمت آسیب به مردم ... تولید داخلی در خدمت مردم یا مردم در خدمت تولید داخلی؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    اینکه خودروسازها باید در رویه خودشون تغییر بدن و مشتری مداری کنن شکی نیست اما اینکه ملت فکر کردن خودرو کاهش خیلی زیادی پیدا میکنه یا چه میدونم با اگر خودروسازها بسته بشن با پول پراید سوار بهترین ماشینهای خارچی میشن هم خوشخیالی محضه
    • احسان از خراسان شمالی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      90 1
      اگر قیمتها واقعی بشه بله که جای خوشحالی داره چون قیمت واقعی و یا بهای تمام شده ساخت خودروی داخلی برابر است با کاهش چشمگیر قیمت نسبت به حال حاضر
    • سروش IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      99 4
      دوست عزیز با قسمت اول حرفتون موافقم ولی باید اینو بدونید که حق مردم ایران خیلی بیشتر از اینه که همه سرمایه زندگیشون رو بدن پراید بخرن که امنیت جانی برای خودشون و خانوادشون وجود نداره از طرفی من سوالم اینه که چه دلیلی داره وقتی بعد از ۴۰ سال داشتن صنعت خودرو نتونستیم کوچکترین نوآوری بوجود بیاریم بازم اصرار به داشتن صنعت خودرو داشته باشیم؟ به چه قیمتی؟ چقد باید از جان مردم براش هزینه کنیم؟ آیا جان ایرانی اینقد بی ارزشه که بخاطر داشتن تولید ملی سالانه هزاران نفر بدلیل ایمن نبودن خودرو ازبین برن؟؟ کمی اندیشه کنیم
    • مرتضی A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      27 4
      اقای بینام تا تو کشورمون باچه خارای مثل شما داریم هیچ وقت کشور پشرفت نمیکنه انوقت که تحریم بودیم باید کیفیت رومیبر بالا چون که بازار دست شما بود نه اینک هرچی جنس اشغال برگشتی بود به مردم قالب بکنین
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    563 8
    چرا پراید این ملتو بدبختو میکشه هیچ کس اعتراضی نمیکنه ولی بگیم نمیخریم ربطش میدین به مافیا و کشورهای اجنبی
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    106 1
    بله واقعا من با ديدن پرايد در خيابان ها احساس فوران غرور ملي مي كنم ...
  • مهدی A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    89 2
    این رفتار برای مقابله با مافیاست و نه صنعت داخلی
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    93 1
    خیلی جالبه خودشون مافیا هستند کمپین را کار مافیا می دانند .به هموطنان تبریک میگم داریم به هدف نزدیک میشویم هدف ما کاهش قیمت ها نیست هدف عرضه خودروهای روز دنیا با قیمت مناسب در شان ایرانیان
  • فواد IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    84 1
    این کمپین کاملا مردمی هستش، 40 سال سرمردم کلاه گذاشتن بس نیست،خدا وکیلی پراید 20 میلیونی با این کیفیت پایین حقه مردمه ،به این میگن صنعت داخلی ؟؟؟ این کمپین ادامه داره تا این صنعت خودروسازی مسموم اصلاح بشه انشاءالله
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    56 1
    شما کارشناس من کارشناس همه کارشناس پس چرا ما پراید سوار نمیشیم؟؟ پول رانت وانحصار خیلی خوبه جون مردم غیر کارشناس کیلوی چند؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    80 1
    اگه پایگاه مردمی نداره دیگه نارحت چی هستی پس
    • بهار IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
      1 0
      دقییییقااا
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    83 2
    ببینید کار به کجا رسیده که مثلا کارشناس خودرو داره به ما درس آسیب شناسی رفتار اجتماعی میده آقایون مثلا کارشناس، مزدبگیر های سایپا و ایران خودرو این که مردم یک کشور بخوان به اندازه پولی که میدن ماشینی با امکانات و تکنولوژی روز بگیرن کجاش متضاد منافع ملی هست؟ نکنه از نظر شما کشته و مجروح شدن بیشتر از 50 هزار نفر در سال توسط اتوموبیل های نا امن و بی کیفیت داخلی به نفع منافع ملی کشور محسوب میشه؟ یک کمی دیگه بگذره حتما میفرمائید این حرکت رو رژیم صهیونیستی داره جلو میبره متاسفم براتون.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    78 2
    ...تولید ملی به غرور ملی ارتباط دارد... دقیقا تولید پراید غرور ملی ما را جریحه دار کرده است
  • مقبون IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    88 4
    بعد از 26 سال رانندگی با انواع خودروهای داخلی بلاخره یک ماشین ژاپنی مدل 2005 خریدم . تازه فهمیدم که رانندگی چه لذتی داره . حیف و صد حیف از عمری که با خودرو داخلی گذشت . خدا نیامرزه باعث و بانی این تولیدات سراپا ایراد داخلی را
  • جواد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    78 1
    باز دروغگوهاي حرفه اي استخدام شدن تا به اسم كارشناس يه جنبش مردمي رو منكوب كنن اقاي كارشناس مزدور خودت برو بخر اگه راس ميگي
  • بدون نام ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    57 1
    از اونجايي كه خودروسازان به فكر منافع مردم نيستند و نيز به فكر امنيت زن و بچه مردم ، با اين كمپين كاملا موافقم. اين همه در ساير نقاط جهان اعتراض ميشه به مطالبات برحق ، مثل اعتصاب كاركنان فرودگاه و موارد مشابه. ما خريداران هم بايد تا گرفتن حقوق خود عقب ننشينيم، خواه خودروساز باشد خواه پالمي ،ببخشيد لبنياتي.
  • ناشناس ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    62 4
    تو رو خدا نخريد شايد اومد پايين ما هم تونستيم بخريم
    • آشنا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      47 1
      اگر آمد پایین هم نمی خریم تا کیفیت بره بالا
  • منتقد A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    46 1
    ادامه بدین چه جالب وقتی این همه ادم بخاطر این ماشینایه بی کیفیت و از رده خارج خسارت مالی و جانی میبینن و توی جاده ها سلاخی میشن مسئله ملی نیست اما وقتی پایه نخریدن به وسط میاد مسئله ملی میشه جان مردم ملی نیست اما پول خودروسازا ملیه
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    59 1
    چطور وقتی سالی 25000 نفر تو تصادف کشته میشن امنیت ملی به خطر نمیوفته چطور وقتی خدمات پس از فروش نمیدن پای غرور ملی 80 میلیون نفر در میان نیست و خبری از اسم مافیا نیست چطور وقتی ماشین مونتاژی را دو برابر قیمت میفروشن خبری از آسیب شناسی رفتار اجتماعی آقای کارشناس نیست چطور وقتی بخاطر صد هزار نفر کارگر ده ها میلیون نفر رنج می کشن اسمی از مافیا در بین نیست چطور وقتی فاکتور اینترنت بیست میلیونی رئیس خوردرو سازی افشا میشه کسی سراغ از توقعات مشتریان نمیگیره و هزاران سوال دیگه
  • ناشناس IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    51 1
    شرکتهائی که خودرو بی کیفیت تولید می کنند و باعث مرگ افراد می شوند هحارب با خدا هستند
  • ناشناس IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    50 1
    سايت خبرالاين . خواهشمند يم ارزش سايت مردمي راحفظ كرده . وبا اين كارشناسان رانتي خودرو كه چندين ساله با كارشناسي خود در خدمت توليد بي كيفيت بوده وحالا سونامي خودرو صفر نخرين مردم را كا ر بيگانگان معرفي مي كنند . اينا در خدمت مسئو لين بي كيفت هسنتد .
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    49 2
    "این کمپین سازمان یافته تر از چیزی است که بخواهد از طرف مردم هدایت شود ... یک مافیا به شکل نامرئی در حال سمت و سو دادن به آن است." بازهم يك تحليل دايي جان ناپلئوني از مافيا و دستهاي نامرئي. ضمنا مردم عرضه اش رو دارند. "بنظر نمی رسد که این حرکت پایگاه مردمی داشته باشد ... تولید ملی به غرور ملی ارتباط دارد." من به شخصه از توليد چنين لگنهايي احساس غرور نمي‌كنم "توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند." چيزي از جمله بالا نفهميدم. شما فهميديد؟ "این کمپین براساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته، ایجاد شده" اي بابا، شما كه گفتيد مافيا به وجودش آورده. مافيا يعني بازار، مشتريان و چالشها؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    37 1
    صنعت داخلی، فرش و زعفران و ... بود. به همان دلایلی که این کارنشناسان عضو مافیا هنگام گران شدن دلار گفتند، تمام این صنعت وارداتی و خارجی محسوب میشود.
  • جلال A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    39 1
    چرا همش فکر میکنند مردم شعور ندارند ونظر میدن خودتان اعتراف میکنید کیفیت ندارن بعد میگید تحریم نکنیدخودرو صفر بی کیفیت تحریم خارجی یا ایرانی تحریم تحریم.
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    34 1
    وقتی که تحریم بود،بهانه آوردین که به خاطر تحریم مجبورین قیمت ها را گران تر بکنید.وقتی تحریم برداشته شد، گفتین تولیدات داخلی هیچ ارتباطی با تحریم ها نداشته و قیمت ها باید افزایش یابد
  • محسن IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    37 1
    نخریم تا قیمت ها واقعی تر شه.الان ایران خودرو اگهی کرده فروش قسطییه خورده الان بده بقیه اش رو هم چک بده....من بیصبرانه منتظر تولید بنز وتویوتا و فوردامریکایی هستم تا یکیش رو بخرم.نه این اشغالها رو..این ارزو برای مردم ایران نباید به گور بره حداقل نسل بدبخت تحریم زده ما
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    35 1
    کارشناس محترم جناب آقای فرهادی اگر راست می گی فقط به ملت بگو چرا قیمت خودرو با نخریدین مردم کاهش پیدا نمی کند هیچی تازه می خوان افزایش هم بدهند . خودروی های خارجی و چینی در این یکی دوماهه چقدر کاهش داشتن وچرا
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    36 1
    صنعت خودرو در اين كشور مثل بچه معتاد يه خانواده است كه نميشه كلا بي‌خيالش شد. بايد دائم پول بدي دستش دود كنه بره هوا تا هم خودشو نابود كنه هم خانواده رو.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    24 2
    اونایی که ماشین کار کرده را می خوان بفروشند و نو بخرند ارزون شدن ماشین نفعی نداره براشون . چون بهمون نسبت ماشین کهنشون را ارزون می خرن
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    41 1
    مردم ديگر بعداز 35 سال صبر و نااميدي از مسئوليني كه هيچ كاري دراين صنعت براي استاندارد نمودن خودروها نكردند خودرو سازان نيز با اطمينان ازجلب رضايت مسئولين كه به روش هاي مختلف انجام مي گيرد ، ديگر اميدي به مسئولين مربوطه ندارند نه مجلس توانست كاري كند ، نه دولت و نه خودروسازان ... علاج كاررا مردم خودشان جستجو مي كنند صنايع خودروسازي زماني كودك نوپائي بود كه نياز بود كه دستش گرفته شود آيا مردم 35 سال اين صنعت را حمايت نكردند وتاوان استاندارد نبودن ان را بارها داده اند چرا مسئولين به جاي عذر خواهي ازمردم اينطور رجز خواني مي كنند ........ فقط خدا مي داند
  • آزاده A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    37 2
    یه پیشنهاد : مدیران خودروسازیهای داخلی بیان در راستای حمایت از تولیدات داخلی از حقوق و پاداشهای چند ده میلیونیشون انصراف بدن و فقط حقوق یه کارگر ساده رو بگیرن تا هزینه های ساخت خودرو و به تبع اون قیمت ماشین پایین بیاد و مردم به خرید خودروی داخلی ترغیب شن. به نظرتون قبول میکنن ؟
    • بی نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      2 0
      درسته
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    49 1
    توي شركتهاي خودروسازي به ازاي هر صد نفر كارگر و تكنسين كه مستقيما در خط توليد مشغولن، دويست تا مدير كه مسلما از نزديكان و سفارش شده‌ها هستن كار مي‌كنن ببخشيد، كار نمي‌كنن ولي حقوق مي‌گيرن. هر كدوم از اين مديرا هم يه منشي دارن، حقوقشون رو مي‌كشن رو قيمت غرور ملي كه من و شما بايد پرداخت كنيم. تا حالا هر مسئولي خواست وضع خودرو سازي رو تصحيح كنه، سريع متوسل مي‌شدن به مجلس و مافياي قدرت و جلوش رو مي‌گرفتن. حالا كه سر و كارشون با مردمه، به تته پته افتادن.
  • امید IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    33 1
    فقط تو قسمت خودرو مبارزه با صنعت کشوره؟؟؟؟؟شمایی که میگی مردم یک گام جلوترن خودت جواب خودت رو دادی دیگه مردم خودشون میدونن دارن چکار میکننمن 2 ماهه ماشینم رو فروختم از هرچی نمایندگی ایران خودرویه راحت شدم....
  • بی نام RO ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    36 1
    اگر مردم در بسیاری از امور اینطور جدی عمل کنند خیلی از مشکلات حل می شه مثلا در مبارزه با فساد واقعا متعجبم بعد از افشا شدن فسادهای 3000 و 7000 و....میلیاردی ما هیچ واکنشی نداشتیم
  • سهراب IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    34 1
    آقایون این غرامتی که برای تحریمها از شرکت های خارجی طلب می کنن اگر قرار باشه پرداخت بشه به خانواده مجروحین و مرحومین و از کار افتاده های صاحبان این به اصطلاح خودرو ها باید پرداخت بشه نه شرکت های خودردسازی. اونا که هر جور تونستند قیمت رو بالا بردن و ضرر نکردن این خریدار بی چاره بود که از جان و مال و هستی مایه گذاشت
  • بدون نام ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    31 1
    کارشناس ،از خدا بترس .
  • عباس IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    38 1
    به بهانه تولید ملی تا کی باید این ملت تلفات جانی بدن ؟؟؟ به بهانه تولید ملی تا کی باید خودرویی که به برادران و خواهران دینیمون تو 2 ، 3 تا کشور دوست و همسایه با یک سوم قیمت اون هم از دم قسط خریداری می کنن رو ما 3 برابر قیمت نقد بخریم ؟؟؟ این آقایون کارشناس حتما خودشون از این 2 تا شرکت دارن حقوق میگیرن که اینجوری طرفداری می کنن
  • جهان IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    40 1
    اين خيلي عادت بدي شده در ايران مه هر حركت با ارزش مردم را به مافيا و كشورهاي اجنبي و اسرائيل نسبت ميدهند ، واين ها بايد بدانند كه اگر مسلمان هستن و اين تهمت را ميزنن حق الناس ايجاد ميكنن
  • بدون نام ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    33 1
    اه مردم بیگناه که تو این ماشینهای بی کیفیت جان دادند، دامن خودرو سازها رو میگیره ،
  • بهزاد A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    37 1
    بنطر ایشون که مزدشو از خودرو سازا میگیره این کمپین تقصیر همه هست جز خودرو سازا . مردم تو ماشین زنده اتیش بگیرند عیب نداره .خودرو خود بخود وسط اتوبان خاموش بشه عیب نداره فقط کمپین عیب داره . واقعا که اقای کارشناس بی انصافی تا کجا ؟؟
  • حجت IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    26 1
    کارشناسان دهان به مزد فقط آبروی خودتونو میبرین...ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید ما خودروی صفر داخلی و چینی نمیخریم و نخواهیم خرید
  • بدون نام ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    30 1
    کارشناس محترم ، اقای محمد قلی یوسفی ، شما از این صحبتها چه نفعی میبرید ؟ شما هم در خونهای ریخته شده هموطنان بیگناه که در پرایدهای بی کیفیت شما کشته شدند شریک هستید؟تورا خدا برای پول مردم رو به کشتن ندید
  • لرستانی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    50 9
    بنده دوروز پیش 206صندوقدار وی 8 فول مدل 93 خیلی تمیز بدون هیچ نقصی که خرداد93 خریده بودم حدود42میلیون نقدی. ..فروختم 29میلیون .تازه 7میلیونش را 20روز دیگه قرار بده... ولی خودم را از این مردم میدانم ودر این کمپین هم همراه هستم .و منبعد قسم خوردم اگه تا اخر عمرم ماشین شخصی نخریدم سراغ ایرانخودرو وسایپا نروم .خدا وکیلی بیش از3میلیون طی این یکسال استفاده خرج روی دستم گذاشت بغیرازمواردی همچون بنزین روغن.لنت یعنی توبه توبه..ای مردم هرجا جلوی ضرر را بگیرید منفعته.
  • محسن A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    42 1
    آقا جون مافيا كدومه؟ مافيا كسي است كه جنس بي كيفيت و غير استاندارد به مردم مي ده؟ مافيا كسي است كه خودرو 2 ميليوني را داره 20 ميليون ميفروشه
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    39 1
    نميدونم چرا اينا كه دم از توليد داخلي و غرور ملي ميزنن خودشون حاضر نيستن از توليد ملي استفاده كنن .
  • پدرام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    28 0
    مگه صنعت مملكت چه گلي به سر مردم زده؟؟؟ جز توليد محصولات آشغال و بي كيفيت كه ايكاش فقط پول ما را هدر مي داد ولي جان مردم را هم بازيچه سودجويي و بي كفايتي خودشان كرده
  • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    24 1
    تولید داخلی به قیمت جون مردم؟؟؟؟واقعا این کمپین مافیاست یا خودروسازانی که به بهانه تحریم و ........ خون مردم رو توی شیشه کردن و په خانواده هایی رو عزادار کردن.باید خجالت بکشید از این روالی که در پیش گرفتین.امیدوارم روزی برسه که مردم کشورمون اونقدر باهم متحد باشن تا کسی نتونه یه همچین ظلم آشکاری رو در حقشون بکنه و آخر هم ربط بدن به غرور ملی....خنده داره آقای کارشناس صنعت خودرو
  • علي شهبازي ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    28 1
    سلام يكي به اين دوست به اصطلاح كارشناسمون بگه دقيقا يه حركت مردميه و مردشور صنعت خودروسازي مون رو ببره ، بي انصاف يه آمار بگيريد همين آشغالهايي كه توليد ميشه چند درصدشون مرجوع ميشن يا نقص فني دارن.
  • آرش درودیان A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    41 1
    سی هزار نفرو بیکار کنید در عوض هفتاد میلیون ایرانی رو از شر این خودرو ملی راحت کنین
  • farhad ES ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    37 1
    یکی با مواد اولیه مرسدس میسازه یکی پراید. کار صنایع خودرو سازی داخلی نابود کردن مواداولیه و بیت المال است. ۴۰ سال بس نیست که ثابت کنه اینکاره نیستید . شما با کل پرسنلتون برید کشاورزی و دامداری کنید .
  • علی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    31 1
    مردم ایران مردمی اگاه و با فرهنگ هستن. میدونن چی درسته و چی غلط. وقتی صنعت خودرو خودش رو در مقابل مردم قرار میده و میگه همینی که هست قاعدتا مردم هم عکس العمل نشون میدن..سالانه چند هزار نفر بخاطر تصادفات جونشون از دست میدن ..یکی از عواملش همین خودروهای بی کیفیت ساخت داخل هستش..اقا نخرید خودروی داخلی...خودرو ساز کسی مجبورت نکرد.. نساز خودروی بی کیفیت و گرون
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    51 1
    مرد حسابی چه مافیایی؟بزرگتر از این مافیا تو جهان سراغ داری که دو شرکت خودرو سازی 35سال واردات خودرو خارجی رو قطع کنن،ماشین های 40 سال پیش دنیا رو با کمترین ضریب امنیت و گرانترین قیمت و تنوع فوق العاده کم به مردم بندازنپیکان،پراید و پژو...فقط خواهشا نگین 405،سمند،206 و پرشیا،چهارتا ماشین متفاوتن که حس میکنم به شعورم توهین شده.ماشین جدید یعنی موتور جدید وگرنه عوض کردن گلگیر ماهیت ماشین رو عوض نمیکنه و خدمات پس از فروش افتضاح.در حالی که شش ماه زودتر پول رو تحویل میگرن آخرش هم به جای ماشین نوک مدادی،سفید تحویلت می دن و میگن همینه که هست تازه تهدید هم میکنن که اگه از ما حمایت نکنید 100 هزار نفر بیکار میشن؟پس تو این همه سال که ماشین رو 4برابر قیمت میدادین چه...می کردین؟
  • از مشهد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    40 2
    کمپین نخریدن در تضاد با صنعت داخلی نیست بلکه در تضاد با دروغگویی و بی صداقتی خود رو سازان است
  • علی A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    12 53
    با تشکر از مطلب روشنگرانه شما به نظر میرسد این کمپینهای ضد خودروسازان توسط دو گروه هدایت میشود1.بساز بفروشها و بسیاری از کارتلهای خصوصی که سرمایه خود را سالیان قبل در بخش مسکن سرمایه گذاری کرده اند و حالا که نمیتوانند سودهای 300 یا 400 درصدی داشته باشند ناراحت و عصبانی هستند و با این جو سازی میخواهند پول را از خودرو به سمت گرانی مسکن و بدبختی بیشتر مردم سوق دهند2.شرکتهای خارجی خودرو ساز و واردکنندگان عمده خودروهای خارجی
    • حميد IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      18 1
      علي جون .شركت خودرو ساز خارجي كه خودورشو با يه قيمت مناسب و به صورت اقساط در تمام دنيا مي فروشه و روز به روز هم تراز ماليش سود بيشتري رو نشون مي ده به اين بازار داغون ايران ك با موانع هزينه هاي گمرك و پلاك و ماشين فرسوده و .... چه نيازي داره.يه كوچولو فكر كن عزيز
  • سجاد A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    52 2
    به امید ورشکست شدن فرغون سازها..
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    27 2
    چطوره که وقتی خوروسازان و صنعت داخلی با مردم مقابله کردند شما صداتون در نیومد حالا دلسوز صنعت داخل شدید با جون مردم بازی میکنند و بعد تا کسی چیزی میگه همه یاد صنعت داخل افتادید و ا... اگر تولید داخل کیفیت مناسب و قیمت داشته باشه کسی سراغ جنس گرون خارجی نمی ره. شما به اصطلاح کارشناسان هم طرفتون رو اشتباه گرفتید.
  • محسن IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    30 2
    حمایت بیجا ازاین صنعت لوس و ننر همچون ویروسی به جان همه اقتصادایران افتاده.سرنوشت این دو خودرو سازبا این مدیران چه توسط مردم چه درصورت پیوستن به سازمان تجارت جهانی و حذف تعرفه های گمرکی و یارانه های دولتی بسیارتیره و تار است. استفاده این خودرو سازان ازشعار اشتغال بسیارمضحک است چون حتی در صورت افتتاح خط تولید این کارگران جذب خواهند شد.تنها نتیجه این کمپین حذف مدیران نالایق خواهد بود
  • mm A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    31 2
    ما نمیخریم ولی مردمی که میگی عضو این کمپین نیستن و میخوان بخرن کجان الان؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    26 2
    آفرين، هميشه دنبال دشمن فرضي باشيدبگرديد پيدا شد ما رو هم خبر كنيد
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    28 2
    صنعت داخلی کدومه؟ صنعت یه عده خاص نساجی هم صنعت داخلی بود چرا کسی براش گریه نکرد؟ ماشین های آشغالی رو به 4 برابر قیمت دادن که صنعت داخلی نیست صنعت استعماریه
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    27 1
    هرچی حمایت کردیم بسه برید پراید 2015 رو ببینید ما هنوز پراید 1980 رو میسازیم . برید خودرو ساز های چینی و کره ای رو ببینید مگه مردم حمایت کردن مگه انحصار بوده بی کفایتی مدیران خودرو ساز باعث این اتفاق شده و اتفاقا پایگاه مردمی داره من مردم هستم خودرو صفر با 4 تا عیب خریدم دیگه نمیخوام بخرم اشکال داره ؟؟؟؟ قطعه سازی که با تکنولوژی 40 یا 50 سال پیش تولید میکنه خوب تولید نکنه . چه اجباری ما خودرو بی کیفیت پر مصرف تولید کنیم هم جون مون هم پول مون بره .
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    24 1
    چرا باید پول زحمت کشیده را بدهیم تا ارابه های ناامنی که شما به اسم خودرو به ما میدهید بخریم و سوار شویم . آیا اگر کیفیت خودروهای داخلی بالا بود و با قیمت واقعی به دست مصرف کننده میرسید ، این مافیای فرضی شما راه به جایی می برد؟؟ کیفیت خودروهای ساخت داخل را بالا ببرید نتیجه را هم ببینید.
  • علی AU ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    18 1
    با عدم تعهد خودروسازها به ارتقا کیفیت، رضایت مشتری و.... چه دلیلی وجود دارد که خودروهای داخلی بی کیفیت خرید شود. تازه بعد خرید دردسراش شروع میشه. قبل از حمایت از این صنایع انخصاری، بهتره که مردم از حق و حقوق خودشون حمایت کنند. به نسبت درآمد مردم، این ماشینها خیلی گرونن، و بی کیفیت. در ضمن تازه اینا رفتار با مشتری رو هم کارخانجات از شرکتهای مشابه خارجی یاد بگیرند که رقابت وجود داره.
  • کوروش A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    21 2
    هرچی باشه کمپین مردم اتحاد داد حالا مافیا باشد یا هرچی مهم اتحادی است که به مردم داده
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    23 1
    "مردم همیشه چند گام جلوتر از مسئولان حرکت کرده و متوجه هستند که تولید ملی به غرور ملی ارتباط دارد" اين لگنهاي به اصطلاح اتوموبيل مايه " خفت ملي " هستند تا " غرور ملي "
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    26 1
    نخرید نخرید فقط همین.
  • ایرانی A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    27 1
    خیلی هم پایگاه مردمی دارد کاملا مشخص، این بعضی کارشناسا هستن که نان به نرخ روز خورن....
  • سامان IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    21 1
    آقا مگه نمیگید این کمپین کار مافیا و اجنوی ها و احتمالا داعش و قاچاقچیان مواد مخدر هستش؟ حداقل این یه بار درود به این کار قشنگشون.شما هم حالا هی یقه خودتون جر بدید و مثل اسپند رو آتیش بالا و پایین بپرید. آقایون ناراحت شدن که مثلا پراید باارزش سه میلیون تومن و دیگه نمیتونن هفت برابر بفروشن.
  • محمد A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    17 1
    از حمایت مردم در کمپینها و صحبتها و به درودیوار کوبیدنهای امسال شما ها معلومه که تابوتسازان مجبور خواهند شد رویه کشتار و نسل کشی ایرانی ها را بزودی تغییر دهند ویا ورشکست شوند،ما مردم کشتارهای روزانه و سالها تحقیر را جبران خواهیم کرد و ایستادگی خواهیم کرد.
  • hasan GB ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    27 1
    ما مردم بدبخت هستيم و گرنه در تمام حكومت ها به ما ظلم نمي شد
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    18 1
    ما ملت ایران استحقاق تابوتهای مرگ را نداریم من ایرانی با این همه سروت خدا دادی نباید به خاطر سود مافیا های خودرو در این تابوتها زنده زنده بسوزم کدام مسئول حکومتی را دیده اید که پراید یا پژو سوار بشود
    • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      8 1
      برانمايش سوارميشن ولي توخونه بهترين ماشينا رو دارن
  • ممد A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    20 1
    شاید ایشون نظرشون اینه که اونهایی که خودرو تولید داخل رو نمی خرن از مردم نیستن... شاید
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    16 1
    با توجه به بی تکلیفی مذاکرات و طولانی شدن موضوع به نظر میرسد مدیران کلان اصلن توجهی به قشر اسیبپذیر ندارند و کل سیستم رفع تحریم و مذاکره در راستای بخش مرفه است و فقط به مباحث حاشیه ای و بی ارزش مذاکرات توجه میشود. قیمت خودرو تا نصف باید کاهش یابد چون قیمت باید با درامد افراد محاسبه و نرمالسازی شود. مثلا در امریکا افراد با 8 ماه حقوق خودروی فراری چند صد میلیونی میخرند ولی در ایران با 1 میلیون حقوق نیاز به 20 ماه حقوق برای پراید است. حتی در عراق هم شرایط مردم بهتر است و خدمات پزشکی که برای ایرانی ها گران است را راحت تقبل و برای درمان به ایران می ایند.
  • بینام US ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    21 1
    ماشینهای رده چندم ۴۰ سال پیش خارجی دنده اتوماتیک دارن بعد از ۴۰ سال هنوز یه ماشین با دنده اتوماتیک نتونستن تولید کنن که ما پاهامون تو ترافیک همت له نشه، هر کسی یه نفر تو فامیلش داره که بخاطر نا امن بودن این ماشینها مصدوم یا کشته شده بعد میان میگن غرور ملی آقا من عصرها که میرم خونه بس که کلاچ میگیرم پاهام درد میگیره وقتی میرسم خونه دیگه جون ندارم چه برسه به غرور
  • دلسوز A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    20 1
    تو رو خدا یه امسال رو تحمل کنید اون وقت میبینید نتیجه کار رو به امید موفقیت
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    28 1
    در لاهیجان به نمایندگی سایپا مراجعه کردم و اینکه چراغ ای بی اس دائم روشن و کیلومتر هم ثبت نمیشود را مطرح کردم. بعد از 2 بار تعویض سنسور ای بی اس مشخص شده که ایراد از بلوکه است که قیمت 800000تومن است. نمایندگی میگوید شرکت تولید کننده این قطعات را به دلیل گران بودن ندرت تعویض میکند. از کیلومتر 5000هم این خطا را دارد. وقتی که خدمات دهی اینگونه است و قیمت هم بالا تر از عرف جهانی است چرا این صنایع باید فعالیت کنند و چرا هدف کلاهبرداری خود را به عنوان صنعت بومی و حمایت مطرح میکنند؟
  • جلیل A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    16 0
    بی کیفیتی خودرو داخلی بازی با جان و مال مردم اینها سبب مشکلات فروش نه مافیا و غرور ملی یاداوری کردم که بیشتر مطالعه کنی نویسنده عزیز
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    17 0
    مشخص شده که این صنایع درامد مازاد خود را در فوتبال و خرید باشگاه و سهام راه اهن و سایر موارد غیر مرتبط و شاید هم خرید اراضی کره ماه و مریخ هزینه میکنند.
  • بی طرف IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    16 24
    خبر انلاین به نظر می رسه تو عامل استکباری واساسا" خود فروخته چون فقط نظرا ت مخالف را منتشر می کنی. تحول اساسی در کیفیت حق مردم است .ولی حداقل 3 سالی طول خواهد کشید .واردات خیلی خوبه البته اگر تبعات زیانبارش رو بپذیریم .خودرو فقط بنز وبی ام و. به شرط اینکه نابود نشیم
  • سعدى A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    27 0
    بااين حرفهامسئله روسياسى نكنين ومردم رونترسونين فكركردين باايجادوحشت وسياسى كردن مطلب مردمم ازحرفهاشون عدول ميكنن. خواب ديدين خيرباشه
  • حمید IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    33 0
    آقا جان اینقدر از این خودرو ساز های مفت خور کشور دفاع نکنید... بسه دیگه. 35 ساله خوردن چریدن حالا باید جواب پس بدن. جواب خون مردمو که به خاطر کلفت تر شدن گردنشون ریخته شده رو باید پس بدن. اینقدر هم مطالب ضد این کمپین رو منتشر نکنید چون به ضرر خودتون تموم میشه. مردم عقل دارن میدونن چی خوبه و چی بده. دست از حمایت این جماعت به اصطلاح خودروساز قاتل بردارید.
  • حسین A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    26 0
    مافیا خود شماها هستید که این محصولات بی کیفیت را تحویل این ملت دادین و در انحصار خود در آوردید و سیرایی هم ندارید . در ضمن رقابت همیشه باعث ترقی میشود .
  • رضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    24 0
    جالبه... هر روز یک نفر رو میفرستن جلو تا بلکه بتونن مردم رو به خرید ترغیب کنن... در صورتی که برعکسش اتفاق میفته... این حرفها نشون میده که اوضاعشون جالب نیست....
  • mostafa A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    21 0
    مقابله با تولید داخلی نیست مقابله با مافیای داخلی است که خون مردم رو دارند می خورند
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    23 0
    دمتون گرم .... لااقل پولمون را دور نمی ریزیم.
  • بابک IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    22 0
    مردم بدبخت هر جوری هست حتما باید جنس و تولید بیکیفیت داخلی رو بخره که خدای نکرده غرور ملی خدشه دار نشه.برید بابا.مردم مسخره شما نیستن و پولشون رو از کوچه پیدا نکردن که بدن شماها باهاش به ثروت برسید
  • رضا A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    19 0
    تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند.....یکی به من بگه کدوم تنوع؟؟؟؟؟؟ شاید آها پراید وانت تنوع خخخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    16 0
    بايد قيمتها معقول وكيفيت بالا باشد نبايد صاحب كارخانه ها به فكر جيبشان باشند لااقل كمي هم به فكر جان مردم باشند اين كمترين درس براي انهاست جان مردم باارزش هست
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    22 0
    غرور ملی ؟؟؟؟ ... غرور ملی با پراید ؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    21 0
    کمپین درستی است. مگه چند درصد قطعات خودروی داخلی با ارز تهیه می شود که قیمت خودرو ناگهان سه برابر شد؟ مردم نباید بخرند تا خودروسازان هم کیفیت خودرو را بالا ببرند و هم قیمت اش را پایین بیاورند. مردم که با دلار حقوق نمی گیرند که قیمت خودرو و ساختمان با نرخ ارز قیمت گذاری می شود.
  • رضا A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    22 0
    کدوم صنعت؟مگه ما صنعت هم داریم
  • reza IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    29 0
    کمپین نخریدن خودروی صفر داخلی کاملا هم مردمی بوده.چون ما نفهم نیستیم که همچین پول هایی به ماشین های آشغال ایرانی بدیم.ماشین هایی که با پنج برابر قیمت داره فروخته میشه.ما نمیخریم تا شما به حق همین روز عزیز که تولد اقا علی بن موسی الرضا هستش ورشکست بشید.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    27 0
    «تولید ملی به غرور ملی ارتباط دارد» دقت کردین تازگیها این «غرور ملی» خیلی استفاده پیدا کرده؟ هر موقع شنیدینش، بدونید که طرف دیگه رسماً کم آورده و می‌خواد از طریق مرام و معرفت و فردین‌بازی، آخرین تلاشش رو بکنه.
  • اجمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    29 0
    متاسفانه چندین سال خودروسازان هر بلایی سر مردم خواستند و هر جوری دلشون خواسته مشتری رو بقول معروف رقصوندند .حالا که آقایون منافعشون بخطر افتاده دم از غرور ملی میزنند . چند تا کشور پیشرفته می شناسید که خودشون هم خودرو می سازنند . جایی که کشورمون استعداد داره سرمایه گذاری نمی کنند . چون هر جوری دلشون خواسته و با هر کیفیت و قیمت تونستند خودرو به مردم فروختند و جیباشون رو پر کردند . بنظر من این کمپین نخریدن جواب چند ساله مردم به ظلم و اجحاف خودرو سازانه . این همه صدمه به این کشور خورده نابودی صنعت خودرو بی کیفیت هم روش . من امروز رفتم خودرویی که ثبت نام کرده بودم انصراف دادم .
  • فرشید IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    24 0
    با سلام و عرض ادب ای کاش پلیس راهوار آمار کشته ها و مجروحان فقط 5 سال گذشته پراید را منتشر کند تا ببینیم با وجود این آمار بازه مسئولین بی کفایت بازهم دم از حمایت از تولید ملی ارابه مرگپراید به گفته سردار رویانیان خواهد زد خداوند تقاص خونهای به ناحق ریخته این مردم مظلوم از مسببان آن نماینده های بی کفایت کمیته دفاع از حقوق مصرف کننده و..... هزاران دستگته عریض و طویل اما بی خاصییت خواهد گرفت ان شائ الله ....ا
  • امیر اسکندر A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    37 0
    به قرآن همین الان از تراشکاری اومدم . ماشینی که صفر خریدم و فقط 20 تا کارکرده دیشب جنت آبش ترکید بردم مکانیکی فهمیدم مشکل از کمپرس موتوره سرسیلندرشو باز کردن روش تمام خورده شده با التماس دادم تراشکاری جوش و تراش بلکه درست بشه بعلاوه گیربکس و صفحه کلاچ و دیسک و تسمه و بلبرینگ چرخ که تو این مدت عوض کردم تا حالا نزدیک دو تومن خرجش کردم ماشین صفررررررر . اتفاقا دستشون درد نکنه با این کمپین . هرچند اینا از رو نخواهند رفت و به طریق دیگه زهرشون رو خواهند ریخت به من و شما . آقا نخرید . آشغاله آشغال.
  • جواد A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    26 0
    ما ماشین مضخرف نمیخریم....نه لوطیگری پراید 22 میلیون میارزه خجالت بکشین اقا نخرید ما این همه پیاده رفتیم و اومدم حالا هم میریم ولی ماشینی که جون خودمون و خانوادمون رو تهدید میکنه نمیخریم نمیخریم
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    19 0
    عزیز کارشناس غرور و تولید ملی با خالی کردن جیب مردم فرق داره این شعارها دیگه اثر نداره فرمایش شما در صورتی درست بود که خودروسازان عزیز در این چند سال چپاول جیب مردم به فکر ارتقا تولیدات و تجهیزات بودن نه بنگاه داری و بانک داری یادش بخیر چند سال پیش همین عزیزان سر گردنه به اسم پیش فروش پول میگرفتن و بعد کلی استفاده از پول مشتری حدودا کفش یک سال خودرو تحویل میدادن بنده به شخصه تولید ملی رو خیلی دوست دارم اما بشرط اینکه به شعورام توهین نشود و این توهین از فرمایشات نعمت زاده گرفته تا برخودرو و تولید با کیفیت خودرو سازان یکی یدونه
  • علیرضا A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    14 0
    ملی ملی تو همون بگو بومی
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    25 0
    به قول عطار نیشابوری عزیز: ابراهیم ادهم را گفتند گوشت گران شده است گفت: ما ارزان کنیم گفتند: چگونه؟ گفت: نخریم و نخوریم. ای خدا پدرش رو بیامرزه که خوب گفته :
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    31 0
    شما خودروسازان غرور مردم رو لكه دار كرديد با اين توليدادتون اين حركت پايگاه مردمي نداره ؟ نكنه فكر كرديد مردمي كه خودرو نميخرن خس و خاشاكن ؟ اميدوارم مديران و مسئولين فعليه خودروسازي به جايگاه اصليشون منتقل بشوند البته نه در كسوت مدير چون اونجارو هم ...
  • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    30 0
    آیا صنعت داخلی به مصرف کننده داخلی احترام میگذارد ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    29 0
    وقتی جان و مال مردم برای شما مهم نیست و با خون مردم برای سفره زن و بچه تان نان میبرید چه می فهمید غرور ملی چیه یا چیزه دیگر
  • امیر A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    33 0
    ان شا... ب امید روزی ک این دو کارخانه بی مصرف فقط سودجو تبدیل ب خاطره بشه در اذهان عموم. با خرید این ماشین های نسبتأ شبیه ب فرغون فقط حمایت از قاتل مردم بی گناهه.
  • ultra1980 EU ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    37 0
    آدرس اون صفحه کجاست که من هم عضو بشم توی کدوم شبکه مجازی هست ؟ چرا مقابله با صنعت ملی هست فقط مقابله با باج گیری و زورگویی و انحصار طلبی به اسم صنعت ملی است. خودوری 5 میلیونی توی کشورهای همسایه در کشور خودمون 20 میلیون فروخته می شه . اونها هم نمی پسندن فقط برای بمب گذاری انتحاری ازش استفاده می کنن چون وقتی منفجر می شه هزاران ترکش می شه از بس نازکه . البته می دونم اینو منتشر نمی کنین گفتم دلم خنک بشه
  • ایرانی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    43 0
    آقای محترم سانتافه ۲۰۱۵ مدل فول حدود ۳۰ هزار دلار قیمت داره که با دلار ۳۰۰۰ تومنی میشه ۹۰ میلیون تومن شما دارید با گمرگی و هزینه‌تراشی با قیمت ۱۸۰ میلیون تومن به دست مردم می‌رسونید که ماشین آشغال تولید داخل و چین فروش بره. هر وقت تعرفه و گمرکی واردات منصفانه شد چشم از تولید داخل هم به شرط با کیفیت بودن حمایت می‌کنیم.
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    40 0
    این آقایون به اصطلاح کارشناس دارن سعی میکنند تا این کمپین رو سیاسی جلوه بدن تا راحتتر بتونند باخواست به حق مردم مقابله کنند. آقایونی که اسم خودتون رو گذاشتید مدیر کارخانه؛شما بایدیه فکری به حال تولیدو کارگرو کارمندت بکنی نه اینکه مردم بیچاره رو که تا قبل ازاین خودشون رو ناچار به استفاده ازاین ارابه های مرگ میدیدن رو مجبور به خریدباقیمت گزاف تا3برابر قیمت تمام شدهکنیم اتفاقآ مردم فهیم بایدبه خاطرغرورملی ورشدصنعت خودروسازی وبه تبع اون دیگرصنایع به حرکت ملی وکاملآمردمی ادامه بدن تا همه صنایع قدرت ایستادن روی پای خودبدون کمکهای ناحق دولتی روپیداکنند
  • ملتی که دیگه به اینجاش رسیده A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    31 6
    من خودروی کارکرده چینی میخرم با افتخار ولی آشغال ایرانی صفر نمی خرم که اتفاقا غرور ملی حفظ بشه مثل خیلی از کشورهای پیشرفته که خودروسازی مستقل ندارند
    • محمد IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      6 6
      دوست عزیز هر طور که فکر می کنم میبینم خریدن ماشین کارکرده چینی اصلا افتخار نیستاین که خودرو داخلی کیفیت نداره و با قیمت بالا به دست مشتری میرسه کاملا درسته، ولی درست نیست که برای مقابله با چنین موردی این گونه تصمیم گیری کرد.همه ما ایرانی ها می دونیم که تمام فروشگاه های ما پر از اجناس چینی هست و به خوبی می دونیم که همین کالاها باعث تعطیلی کارگاه ها و بیکاری بسیاری ار ایرانی ها شده تا جایی که حتی سنگ قبر هم از چین وارد می کننچه خوبه به جای تخریب و تعطیلی صنعت ملی برای بهبود اون تلاش کنیم.اگه خودرو داخلی نمیخرید ایرادی نداره، حق شماست که انتخاب کنید، ولی خودرو چینی هم نخرید،خرید خودرو چینی یعنی تعطیلی ایران خودرو و سایپا،بیکاری بسیاری از ایرانی ها،خروزج ارز از کشور،ثروتمند شدن تعداد معدودی
  • احمد RO ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    44 0
    دست خدا بالای دست همه دستهاست ؛ مکرشان را به خودشان باز می گرداند.... وسلام
  • شش IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    46 0
    از پایگاه مردمی داشتن همین بس که انبارهای خودرو سازان پر از خودروی بدون مشتری هست
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    3 7
    من گیج شدم اگه خودروی صفر فروخته نمیشه یه سری به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو بزنید میبینید پیش فروش پارس انواع مدلها ش ظرفیت تکمیله .بقیه خودروها هم خرید فروش نمیش چون یا یه مشکلی دارن یا قیافشون قدیمیه .
  • علی A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    10 0
    این کمپین دارد کم کم داره برا مردم جا می افتد باید بیشتر تبلیغ کرد و به همه گفت که نخرید بخصوص ماشین های که در دو سه سال اخیر با قطعات تقلبی ساخته شده اند همیشه تو تعمییر گاه هستند
  • کیا A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    11 1
    با 20 میلیون تومان میشه 2تا 3 تا هیوندا کوپه خرید تو اروپا اخه چرا پرایدی که دارای کمربند انتحاری هستش رو بخریم
  • علیرضا A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    11 1
    به خاطر مردم کشورم من نیز به این کمپین پیوستم . از شما خواهش می کنم شما نیز همین لحظه اقدام نمایید.
  • رامین IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    7 1
    کجای دنیاوقتی مردمش کالایی روواردمیکنند40درصدو50درصدازشون گمرکی می گیرند.ایاظلم به مردم بدبخت تاکی می خوادادامه داشته باشه...چندسال دیگه....ضمنامن الان پژو405مدل94دارم خداشاهده دقیقااین ماشین سوارش که میشه انگارتوی یه ماشین باکارکرد10سال به بالانشستی ازبس که سروصداداره...کیفیت واقعازیرصفره.کلاچهارتاورق جوش دادن تحویل مردم میدن.حالاشمابیابروماشین بخر...
  • کیهان IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    12 0
    من که بعد از اخرین پژو پارسی که یکسال پیش به لطف ایزد منان شانس اووردم فروختمش دیگه به ماشین تولید مثلا ملی فکر هم نمیکنم اصلا تا حالا واسه چند لحظه هم تصمیم نگرفتم به بهترینش که ویتارا باشه فکر کنم ،اینجور خبرهارو هم خیلی شنیدیم حناتون دیگه رنگی نداره
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    8 0
    نخرید والا نخرید باید یک سال کار کنیم و هیچ خرجی هم نداشته باشیم تا بتونیم یه ماشین لپ لپ بخریم
  • رضا IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    9 0
    خبر آنلاین عزیز لطفا نظرات نوشته شده در مورد این خبر را برای احمد فرهادی کارشناس ارسال کنید مثبت منفی ها را ببیند شاید از مردم که اینها را نوشتند خجالت بکشد.و مردم را مافیا نخواند.
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    6 0
    بهتر نیست به جای این حرفا خودروسازان داخلی به فکر ارتقای محصولات و جلب رضایت خریداران باشند . کاری که هم صنفانشان در دنیا انجام میدن. فکر کنید بی ام و یا بنز محصول بدی به بازار بدن و مردم آلمان اعتراض کنن بعد سازنده بیاد بگه مردم وطن فروش شدن . بهتر نیست حالا که مردم طعم قیمت های واقعی تمام کالاها و... را می چشند خودروسازان هم با آزاد شدن قیمت خودرو چه داخلی و چه خارجی طعم کیفیت و مدیریت نوین ووو قیمت واقعی خودروهای ساخت خودشونو در بازار بین المللی ببینن .
  • ادریس IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    11 0
    فقط کافیه این نظرات را بخونید و ببینید که مردم دقیقا چیزی غیر از اظهارات مسئولان فکر می کنند غرور ملی یعنی پراید با قطعات چینی درجه 3 ؟ شگفتا از این همه درد
  • رضا A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    12 0
    احمد فرهادی کارشناس صنعت خودروی کشور بگو بدونیم از کدوم خودرو ساز پول گرفتی تا این حرف ها رو بزنی؟ اگه خودت هم خودرو صفر میخریدی و بعد با هزاران هزار مشکل روبه رو میشدی این حرف ها رو دوباره میگفتی؟ نکنه شما جزو آن دسته از افراد هستی که اصلا خودرو ملی سوار نمی شوند بعد میان توی سایت ها حرف از تولید داخل و غرور ملی میزنند؟؟؟؟؟؟ اینکه تمام مردم ایران انتظار دارند در مقابل پولی که با هزار زحمت در آورند و برای خرید خودرو هزینه کرده اند ، خودرو با کیفیت دریافت کنند×× به غرور ملی آسیب میزنه؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    5 0
    افرین ب شما دوستان روشن فکرم ب خدا کیف میکنم وختی میبینم مردم کشورم دارن اگاه میشن,ببینید عزیزان در کشورهای توسعه یافته وختی مشکلی مشابه مشکل ما براشون اتفاق میفته سازمان های مردم نهاد پا پیش میزارن,و متحد میشن تا مشکلو حل کنن اما متاسفانه در کشور ما ان جی او ها بسیار ضعیف عمل میکنن ک دلیلش بماند .پس حالا ک اونا نمیتونن کاری بکنن خودمون باید دس ب کار بشیم,همین الانم دارن باسیاست اصطلاحا دایی جان ناپلعونی قضیه رو جوردیگه ای جلوه میدن,اگر واقعا دلشون برای مردم و اقتصاد کشور میسوزه اجازه بدن کارخونه های مطرح خودرو سازی وارد د ایران بشن,و کارگرایه ما تو اون کارخونه ها کار بکنن,البته ازشون بخوان ک دانش فنی و تکنولوژیک رو هم انتقال بدن
  • ایراندوست A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    5 0
    اقا راست میگه ما جزو مردم نیستیم وتا حالا هم کسی ما را ادم حساب نکرده چرا فقط در مواقع حساس یه تعارفی میزنن بعد تموم ما خیلی وقته به حساب نمیایم اگر غیرت وشرافت داریم فقط کافیه کمی در رفتارمون دقت کنیم وتنها راه مبارزه همینه وگرنه ما نه نیرو داریم نه توان ونه پول
  • مجید روشن A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    9 0
    حمایت از خودروی داخلی تا چقدر یک بچه رو اگه پدر و مادر زیادی لی لی به لالاش بذارن لوس میشه. خودروی ملی رو به بخش خصوصی واگذار کنید. مدیر دولتی که به فکر بهره وری و افزایش کیفیت خودرو نباشه، وضعیت بهتر از این نمیشه. حاشیه امنی برای خودروسازها ایجاد کردید و یک عده وارد کننده از این وضعیت سوء استفاده می کنه. اصلا ایران خودرو و سایپا به فکر بهتر کردن و ارتقاء کیفیت خودروها هستند؟؟؟ اگه تعرفه واردات خودرو رو صفر هم بکنید مردم با این توان خرید نمی تونن اون خودروها رو بخرن. می خواهید حس وطن پرستی مردم رو تحریک کنید. از هر راهی که بروید به مقصد نخواهید رسید مگر این ملت بزرگ رو بشناسید و احترام بگذارید. والسلام
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    11 0
    تا کی باید پراید و پژو 405 رو ببینیم بابا ما هم ادمیم تا کی حسرت بکشیم تا کی ببینیم خودروساز با اوردن تکنولوژی روز فقط به فکر کلفت کردن سبیل اقشار پر درامده منم فردا دارم میرم برا پراید مذخرفی که ثبت نام کردم انصراف بدم تا سهم کوچکی در نابودی این صنعت اشغالسازی داشته با شم
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    12 0
    غرور ملی یعنی مردم کشورت ماشین بی کیفیت و قیمت بالا سوار بشن.؟ ارابه های مرگ رو دیگه نمیخریم در حرکتی کاملا مردمی
  • متین IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    13 0
    خبر انلاین یه نظر مثبت دیدی ؟ نکن این کارارو . همین کارشناس های جیره خار مارو بد یخت کردن
  • سیاوش IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    13 0
    آقای به اصطلاح کارشناس یه سر بیا کامنتای مردمو ببین بعد بگو این کمپین پایگاه مردمی نداره.مردم فقط مقاومت تا رسیدن به هدف و سربلندی.
  • احمد A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    13 0
    آفرین باین مردم.تازه فهمیدن که چکار باید بکنند.حتمآ جواب خواهد.دادرمورد تمام گرانی ها باید همین کارراکرد.فقط چاره نخریدن است و بس.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    12 0
    تا وقتی که صنعت خودرو سازی دولتیه؛همین آش و همین کاسست
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    10 0
    میگین نه، سلاحو آزاد کنن اگ ما همدیگرو کشتیم ولی اینا با پرایدشون عزیزان ما رو به سینه خاک سپردن و گفتن قسمت خدا بوده................وای بر شماها........و در قران میفماید این درسیست برای شما اگر اهل تفکر باشید
  • محمد IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    9 0
    این کمپین فقط به خاطر خودرو های بی کیفیت داخلی و قیمت بالای اونا نیست وارد کننده های خودرو های چینی بنجل بیار هم حواسشون جمع باشه که خودر و بی کیفیت وارد نکنند راستی چرا وقتی یه خودروی خاص مشکل فنی داره فراخوان نمیزنند
  • نیما IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    11 2
    سایپا و ایران خودرو با شمام جیک جیک مستونتون بود فکر زمستونتون نبود؟؟؟یه ادم بی عرضه اومد دلارو برد بالا تو این مملکت که بتونه راجت اختلاس کنه و بنداز گردنه دلار شما هم از فرصت سو استفاده کردین گفتین ما هم قیمتو ببریم بالا نه ؟؟؟؟نه اقا اینجوریا نیست خدا جای حق نشسته .بترسید از چوب خدا که صدا نداره جوری غافلگیرتون میکنه که نفهمید از کجا خوردید.من به شخصه فقط دنبال ماشین روز دنیا با قیمت واقعی تو ایران هستم و هیچوقت سعی نکردم تو زندگیم برای این ارابه ای مرگتون پول بدم .من خیلی وقته عضو این کمپین هستم ولی مردم ایران با آگاهی کرور کرور به این کمپین می پیوندند.هر جوری میتونید با هر حرفی نمیتونید جلو فکر و سیل مردم بایستید .میدونید چرا؟؟؟چون دست خدا بالاتر است
  • شاهین A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    14 1
    مردم با این حرفها گول نمیخورن ...............
  • م م IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    11 2
    حتی کیفیت خودرو های چینی از کیفیت خودرو های ایرانی بالاتر است کدام شرکت چینی محصولی به ضعیفی پراید تیبا و... تولید کرده بازهم به انصاف کشور چین .با این حال همه این حرفا میخواد مانع این کمپین شود و ما نخواهیم گذاشت .
  • نریمان A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    15 0
    خبر انلاین ما شمارو تو فضای خبری به دوستانمون رفرنس میدیم. اما الان میبینم که خبرای کارشناسانه جانبدارانه میذاری. و ما رو دلخور میکنی. خشیختانه به پاس تکنولوژی قدرت تحلیل مردم رو به افزایش است. و احتیاجی به این کارشناسان دو زاری نیست.
  • محمد IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    9 0
    اشتباه کردم پراید89 را فروختم خسته شدم هروز نمایندگی هستم بیشتر قطعات موتور های جدید چینی بی کیفیت هستند خودروهای صفر بنجل هستند
  • جواد A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    23 3
    وجدانی نخررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررید...
  • رامین A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    15 1
    اتفاقا این کمپین مردمیه.امیدوارم کارخانجات انحصاری ایرانخودرو و سایپا هر چه زودتر ورشکسته و جمع بشن .ما اصلا صنعتی بنام خودروسازی داریم که بخوان مقابله کنن.چهرتا چرخ و یه تیکه آهن پاره که نشد ماشین.بهتره این کارخونه ها رو به تولید فرقون بیارن اینجوری پیشرفت میکنن.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    21 1
    چه رویی داره پراید غرور ملی داره ؟ 20 میلیون پول یک مگانه با این اقتصاد بیمار ، نه پرایدمزخرف...
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    17 1
    واردات رو ازاد کنند رقابت را اغاز انموقع مردم تصمیم میگرند چی بخرند
  • mojtaba A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    16 1
    سلام دوستان یه کمپین درست کردیم توی تلگرام به عنوان نخریدن خودروی صفر هر کی میخواد بیاد و دوستانتون هم اضافه کنید
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    14 1
    تصادف بدی شده بود سرنشینان پراید همه سوخته بودند من کنار پرایدم ایستاده بوودم و داشتم از خودروسازی داخلی انتقاد می کردم که ناگهان سنگینی دستی رو روی شانه ام حس کردم برگشتم دیدم پیرمردی است با محاسن سفید و با چهره ای پر ابهت، گفت: شما هم با خرید این خودرو در مرگ این چند نفر مقصر هستید. شرافتمندانه زندگی کنید چند جمله دیگه هم گفت که یادم نیست تا به خودم اومدم در جمعیت ناپدید شده بود. بعد اون جریان پراید رو فروختم و از اون موقع تا حالا به جان خودم ماشین نخریدم چند سالی میشه اما وقتی که پیاده راه میروم حس خوبی دارم. عذاب وجدان ندارم و شرافتمندانه زندگی می کنم. امیدوارم این کمپین پایانی باشه به تلفات سالیانه 30 هزار کشته و 200 هزار زخمی. و درد و رنج برا کسی پیش نیاد دیگه
  • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    27 1
    ایرانخودرو وسایپا مانع ورود خودروهای ژاپنی به ایران شدند.تا بتوانند خودروهای خود را به قیمت دلخواه بفروش برسانند.شرکت ژاپنی که اسمی از ان منتشر نشده خواستار واردات یکی از محصولات خود که کیفیت ان از ماکسیما بهتر بوده به ایران را شده که متاسفانه این دو شرکت خودروساز داخلی مانع این موضوع شده اند....خودرویی با کیفیت بالا و با قیمت بعد از گمرکی 23میلیون...لطفا به نخریدن خودروی صفر ادامه بدید... منتشر کنید تا همه بدونن چی داره به سرمون میاد...
  • منصور A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    15 1
    ماشين داخلى خريدنش حرومه. وقتى ميتونيم مزدا3 رو با قيمت 38 تومان بخريم. مگه عقلمون ناسالمه پرايد 21تومنى بخريم. ما ادامه ميديم تا گورتون کنده شه
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    15 1
    این اقای کارشناس خودرو بیاد نظرات مردم رو بخونه و دیگه مردم رو چیز فرض نکنه....ما خودرو صفر داخلی نمیخریم.والسلام
  • بی نام DE ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    19 1
    اقا من به همایت از کمپین حواله تیبا رو انصراف دادم. نمایندگی چنان به التماس افتادن هی میگفتن اگه پس بدید پولتون چند ماه طول میکشه برگرده چون سایپا حساباش خالیه
  • محمد A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    4 1
    مطمئنا اينها كارشناس مردم نيستن، كارشناس جيب خودشون هستن و منافع خودشون كه به خطر افتاده ، خدايي تاكي مردم خر فرض ميكنيد، تاكي.............
  • سام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    4 1
    اینا کارشناس نیسن دوستان ، حرف های بچگانه میزنند . هر کسی یه مقدار سواد داشته باشه میفهمه که غرور ملی مهم تر از جون مردم نیست
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    4 1
    من عید سمند ضفرگرفتم .بعداز یک ماه قفل مرکزیش ازکارافتاد . هرنمایندگی که میبرم قطعه رو ندارن . حدود 4 ماه هست که منتظرم قطعه بیاد ....نخرید نخرید نخرید
  • محمودی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    4 1
    پراید چه ربطی به تحریم د اره که این قیمت رو گذاشتین روش چه خبره .
  • عبدالله A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    3 1
    کمپین موفق بوده نخرین هرکی بخره ضد انقلاب نخرین تا بفهمن که مردم بیدار شدن
  • علوی RO ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    3 1
    باسلام.مادوست داریم خودرو تولید داخل بخریم اما به شرطی که واقعا آقایان ما به چشم خانواده خود بنگرند و÷راید به تعبیر خودمانی حلب روغن 17کیلویی را به ما ندهند وقیمت واقعی آن5میلین هم نیست یکدفعه در دولت قبل 20میلیون شد معیار چیست پس به قول قدیمی ها سزای گران فروش نخریدن است آقایان به حرف دلسوزان گوش دهید ومردم راکه برای اهداف اسلام وانقلاب ازجان ومال گذشتند ارج نهید ومثل پدر ،مادر،برادر وفرزند خود نگاه بفرمایید زیرانتیجه عملتان به خودتان برمیگردد جزاءً وفاقا کمپین مردمی آینه اعمال شماست.تعمق وتفکر بفرمایید ما دشمن نیستیم دشمن دشمن شما هستیم.
  • بهار IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    1 2
    بهیچ وجه نمیخریم تا کیفیت بره بالا و قیمت عادلانه بشه
  • سالار IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 2
    آقا این شایه ها فقط وفقط توسط رقبهای این خودرو سازان است وفقط می خواهد صنعت خودرو را تعطیل کنند وخیلی از افراد که کار میکنند و نان خانه را می دهند از کار بیکار کنندو خودرو های چینی و وارداتی را به مردم قالب کنند اگه قرار است نخرید هیچ خودرو را نخرید x60620530x50mwmوووووووووآقا نخرید تا خودرو آلمانی و امریکاووووووکه ارزش سوار شدن و ایمنی را دارد وارد کنند