بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه در یک گفت و گوی اختصاصی با شبکۀ تلویزیونی المنار، بر ادامۀ مبارزه با گروههای مختلف تروریستی در این کشور تاکید کرد.

 

 

 

 

رئیس جمهوری سوریه همچنین با اشاره به حمایت مردم از حکومت این کشور، امید به پیروزی را عامل مقاومت طی چهارسال و نیم گذشته در مقابل گروههای تروریستی دانست. بشار اسد در این گفت و گو در پاسخ به سوالی در مورد برداشت وی از راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه گفت: «می گویند باید برای دستیابی به راه حل، باید با گروههای سیاسی مخالف گفت و گو کنیم. ما حاضریم با گروههایی که اهل سوریه هستند و ریشه سوری دارند و از نظر مالی و سیاسی به هیچ کشور خارجی وابسته نیستند، مذاکره کنیم.»

رئیس جمهوری سوریه در ادامه این پاسخ، تاکید کرد تاکنون زمینه و فضای مناسب برای این گفت و گوها فراهم نشده است.

او در مورد مبارزه با گروههای تروریسم در داخل کشور گفت: «نکتۀ مهم، ایجاد یک ائتلاف برای نبرد با تروریسم است. هر اتحاد، فعالیت، روش یا گفت و گویی که منجر به توقف خونریزی در سوریه شود، در اولویت است و باید بدون هیچ تردیدی برای رسیدن به این هدف حرکت کنیم. مسالۀ مهم برای ما دستیابی به نتیجه در زمین کشورمان است. به طور منطقی، کشورهایی که در کنار تروریست ها ایستاده اند، نمی توانند در گروه کشورهایی قرار بگیرند که می خواهند علیه تروریست ها بجنگند.»

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به بمباران مناطقی از این کشور توسط اسراییل، تل آویو را حامی گروههای تروریستی در داخل سوریه معرفی کرد. وی همچنین با اشاره به اظهارات دی میستورا، فرستادۀ سازمان ملل در مورد حملات ارتش سوریه به غیرنظامیان درشهرهای این کشور، گفت: « فرستادۀ سازمان ملل فرد بی طرفی نیست و عموما کسی که با موافقت غرب به سوریه بیاید، نمی تواند بی طرف باشد در غیر این صورت او را نمی فرستادند.»

وی در این گفت و گو به حمایت دولت روسیه از سوریه اشاره و تاکید کرد مسکو یکی از متحدان دمشق است و این کشور را در مقابل تروریست ها و غرب تنها نگذاشته است. رئیس حکومت سوریه همچنین به توافق هسته ای ایران اشاره و آن را یک پیروزی برای مردم ایران بعد از مذاکرات طولانی دانسته و بر حسن روابط دو کشور تاکید کرده است.

همزمان با این سخنان بشار اسد، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در نشست سالانه خود با سفرای این کشور، با تاکید بر ادامۀ نبرد با تروریسم گفت: «ما باید به سلطۀ تروریسم در منطقه بدون حفظ بشار اسد پایان بدهیم. این دو بهم وابسته هستند. به موازات آن باید به فکر انتقال قدرت سیاسی در سوریه باشیم. این یک امر ضروری است.»

بحران سوریه که تاکنون دست کم ۲۵۰ هزار کشته برجای گذاشته، موجب شده است هزاران نفر از این کشور بگریزند و به سوی اروپا سرازیر شوند. همین امر کشورهای اروپایی از جمله آلمان را نیز با تنش سیاسی داخلی مواجه کرده است.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =