اقتصادنیوز نوشت: کشور اوکراین تصمیم دارد با اعزام هیاتی به ایران به توسعه تعاملات تجاری خود با ایران بپردازد.

اوکراینی‌ها در راه ایران هستند و قرار است 23 شهریور ماه هیاتی را متشکل از سران صنعتی این کشور با پرچم‌داری وزیر اقتصاد این کشور به ایران اعزام کنند.

براساس اظهارات مقامات اوکراین، این کشور به دنبال توسعه روابط تجاری خود با ایران پس از لغو تحریم‌ها است.

آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که مبادلات تجاری بین ایران و اوکراین در سال 93 در حدود 233 میلیون دلار بوده‌ است.

در این سال 32 میلیون دلار کالا از ایران به اوکراین صادر شده است. کالاهایی نظیر تیزاب بی‌دانه، داروهای خرده فروشی، انگور بی‌دانه، خرما، پسته، وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر بیشتر از 1000 سی سی، شیشه فلوت، سبزیجات، کف‌پوش‌های مخمل باف، لیوان‌های نوشیدی پایه‌دار، آسفالت، ماشین نانوایی، بخاری، منقل، سنگ مرمر، سیر خشک، پیاز و موسیر، گرید باطری، انگور تازه، چای سیاه، خیار و خیارترشی، مواد دباغی، خربزه و هندوانه تازه، چای سیاه، بادمجان، ساعت دیواری، نخ از پنبه، ماشین بافندگی تار و پود، کاشی و سرامیک و سنگ آهن از جمله این کالاهای صادراتی ایران هستند.

همچنین در این سال ایران 201 میلیون دلار کالا از اوکراین وارد کرده ‌است. این کالاها عمدتا شامل ذرت دامی، روغن آفتابگردان، کمپرسورهای معدنی، محور, چرخ و قطعات آنها، قطعات بوژی برای لکوموتیوهای راه آهن یا تراموا یا نواقل روی خط را ه‌آهن، توربین‌های گازی، مکمل‌های غذایی، کائولن، اسید بریک، توربین‌های گازی، چوب اره شده، اکسید تیتان، اجزا و قطعات کمک فنر، دستگاه تجزیه گاز و دود، مولدهای گاز هوا، تایر بادی نو، کره بسته‌بندی، تلمبه چرخ‌دنده‌ای و دانه آفتابگردان بوده است.

پیش از آن، در سال 92، مجموع مبادلات تجاری در حدود 204 میلیون دلار بوده‌ که از این میزان 155 میلیون دلار سهم اوکراین بوده ‌است. در سال 91 در حدود 66 میلیون دلار صادرات کالا از ایران به اوکراین و 333 میلیون دلار نیز واردات از اوکراین به ایران بوده‌است. در سال 90 هم میزان مبادلات تجاری بیش از 460 میلیون دلار بوده که 400 میلیون دلار واردات از اوکراین و 60 میلیون دلار آن هم صادرات به اوکراین بوده‌ است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    3 0
    هیج اعتمادی نیست انها خیلی جو گیر هستن فقط از کارکرد کنسول مسخرشون نگاه کنید چه بی احترامی هایی میکنن توهین تازه جالب کشورشون جنگ هستش