۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۲
توصیه‌های هلال‌احمر به زائران حج تمتع

ایسنا نوشت:

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ضمن تشریح برنامه‌های پزشکی این مرکز در زمان حج، به زائرین توصیه کرد که اگر بیماری خاصی دارند، داروهایشان را به میزان کافی و با نسخه انگلیسی پزشک به همراه داشته باشند.

دکتر سیدعلی مرعشی در توضیح برنامه‌های مرکز پزشکی هلال‌احمر با توجه به اعزام اولین گروه حجاج به مراسم حج، گفت: امسال تیم پزشکی ما مجموعا مشتمل بر 500 نفر است که 220 نفر از آنها در بیمارستان‌ها مستقرند و 280 نفر هم پزشکانی هستند که به همراه زائران و در هتل‌های محل استقرار زائرین به صورت شبانه روزی به سر می‌برند و با زائران رفت‌وآمد کرده و خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در مدینه در شش درمانگاه که بر اساس محل استقرار زائرین طراحی شده، به صورت شبانه‌روزی ارایه می‌شود، افزود: همچنین یک بیمارستان در مدینه و یک بیمارستان در مکه داریم که خدمات تخصصی و فوق تخصصی را ارائه می‌دهند. همچنین در مکه در تمام هتل‌های محل استقرار زائرین، پزشک و درمانگاه داشته و تعداد درمانگاه‌ها و پزشکان بر اساس تعداد زائرین مستقر در هتل تنظیم شده است.

مرعشی با بیان اینکه هتل‌هایی که بیش از دو هزار زائر دارند، سه درمانگاه در هتل مستقر کرده‌ایم و بیمارستان‌های ما در مکه و مدینه خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌دهند، تاکید کرد که در مکه به میزان هتل‌ها درمانگاه داریم. به طوری که در مکه 60 هتل و 60 درمانگاه و یک بیمارستان شبانه‌روزی داریم. در مدینه نیز شش درمانگاه به اضافه یک بیمارستان داریم.

ارسال 20 تن دارو به عربستان

وی درباره میزان داروهای ارسال شده به حج نیز توضیح داد: امسال 20 تن دارو برای ارسال آماده شده بود که همه آنها در حال حاضر ارسال شدند و روز سه‌شنبه ترخیص و در درمانگا‌ها مستقر می‌شوند. همچنین داروهای یخچالی دیروز به جده فرستاده شده و سه‌شنبه همه داروهای ما از فرودگاه جده ترخیص می‌شوند. ضمن اینکه ما از قبل هم داروی کافی در آنجا داشتیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درمورد نحوه اعزام پزشکان به حج گفت: همه پزشکان به صورت یکجا اعزام نمی‌شوند، بلکه اعزام آنها به تدریج و به همراه زائرین است و تا کنون 60 نفر از کادر پزشکی ما به حج اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ممانعتی جهت ورود داروهای جدید از سوی کشور عربستان نبوده است، گفت: در حال حاضر 20 تن دارو را ارسال کرده‌ایم.

توصیه هلال‌احمر به زائرین خانه خدا

مرعشی در پایان تاکید کرد: توصیه ما به زائرانی که هنوز اعزام نشدند و مکررا هم گفته شده، این است که آنها داروهای مصرفی و خاص خود را به میزان کافی، برای مدت 35 روز با نسخه پزشک که به انگلیسی نوشته شده و با مهر پزشک است، به همراه داشته باشند.

وی افزود: مثلا کسانی که به بیماری‌های دیابت، فشارخون و... مبتلا هستند، داروهای خود را برای این مدت با نسخه پزشک که میزان مصرف دارو و تعداد داروها را با مهر پزشک و با زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. در این صورت با ممانعتی جهت ورود داروها به عربستان مواجه نخواهند شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =