۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷

دنیای اقتصاد نوشت: با وجود تمام امیدواری‌هایی که پس از توافق هسته‌ای وین میان ایران و کشورهای 1+5، بابت ورود خودروهای ارزان و در عین حال با کیفیت، ایجاد شد، خودروسازان داخلی امیدی به این اتفاق نداشته و تاکید می‌کنند قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار خواهند بود.

 

مدیرعامل ایران خودرو در مورد قیمت خودروهای آینده بازار کشور چه می‌گوید. به اعتقاد هاشم یکه‌زارع، حضور خودروسازان خارجی در ایران، زمان می‌برد و از طرفی، نمی‌توان این طور تصور کرد که محصولات آنها با قیمتی پایین روانه بازار داخل خواهد شد. وی با بیان اینکه مشتریان انتظار خرید خودروهای روز اروپایی با قیمت 20 تا 30 میلیون تومان را دارند، تاکید می‌کند:بعید می‌دانم قیمت خودروهایی که قرار است در آینده و پس از لغو تحریم‌ها روانه بازار ایران شوند، کمتر از 70 میلیون تومان باشد. به گفته مدیرعامل ایران خودرو، امکان کاهش قیمت خودروهای خارجی که به ایران می‌آیند، وجود دارد اما این کار نه تنها زمانبر است، بلکه مستلزم ثابت ماندن هزینه‌های تولید در کشور بوده و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را محقق کرد. اظهارات مدیرعامل ایران خودرو از این حکایت دارد که تولید خودرو با کیفیت و در عین حال ارزان در ایران، عملا در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست و بیشتر به رویا می‌ماند تا واقعیت. رویایی بودن این ماجرا از آنجا سرچشمه می‌گیرد که در حال حاضر کم‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی که سالیان سال از طراحی و تکنولوژی آنها گذشته، با قیمتی بالا (از نظر مشتریان و برخی کارشناسان) به تولید می‌رسند؛ بنابراین چطور می‌توان امیدوار بود که مثلا فولکس و فیات را با قیمت مناسب از نظر افکار عمومی، تولید کرد.

 

آن طور که خودروسازان می‌گویند، در حال حاضر هزینه تولید خودرو در کشور بالا بوده و حتی برخی خودروها نیز با حاشیه زیان تولید می‌شوند؛ بنابراین از آنجا که خودروسازان خارجی نیز قرار است در همین فضای کسب و کاری که داخلی‌ها کار می‌کنند، فعالیت انجام دهند، نمی‌توان چندان به ساخت خودروهای دارای کیفیت و قیمت مناسب، امید داشت. البته قطعا اگر فضای کسب و کار در کشور با توجه به لغو آتی تحریم‌ها، بهبود یابد، مقدمات کاهش هزینه‌های تولید نیز ایجاد خواهد شد، منتها پرسش این است که آیا به سرمایه گذاران (خودروسازان) خارجی آزادی عمل در ایران داده خواهد شد؟ و اینکه آیا مثلا فولکس و فیات می‌توانند در همان فضا و شرایطی که در کشورهای خود خودرو می‌سازند، در ایران نیز به تولید مشغول شوند و محصولاتی با کیفیت و البته ارزان (از دید مشتریان ایرانی) تولید کنند؟ به اعتقاد خودروسازان داخلی، یکی از دلایل اصلی گرانی و کم‌کیفیتی خودرو‌های ایرانی، مهیا نبودن فضای مناسب برای تولید است، به‌نحوی‌که اگر هزینه‌های بانکی و دولتی کاهش یابند، قیمت‌های فعلی تا مرز 40 درصد افت خواهند کرد. به گفته آنها، خودروسازان خارجی نیز مجبورند در فضای فعلی کشور کار کنند و از همین رو نمی‌توان خیلی به تولید محصولات ارزان دل خوش کرد.17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    172 4
    خودرو سازان هم دلشونو به خرید مردم خوش نکنند
    • مهندس RO ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      77 0
      جالبه .گفته حداقل قیمت بالای هفتاد میلیون در میاد اخه بنده خدا این خودروهای بالای هفتاد میلیون ازسال ۹۱به بعد انقد دست نیافتنی شده که اگه قیمتش 20میلیون بشه بازم کسی نمیتونه بخره
    • m2000 A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      73 1
      خرید خودرو صفر ممنوع..ممنوع..ممنوع مطلقا ممنووووووووووووووووووووووووووووع...
    • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      42 0
      خجالت نکشیده مدیر ایران خودرو 36 ساله داره از شرایط بازار انحصاری سوئ استفاده میکنه و هیچ کار تکنولوزیک انجام ندادن تازه میگه: یکی از دلایل اصلی گرانی و کم‌کیفیتی خودرو‌های ایرانی، مهیا نبودن فضای مناسب برای تولید است، واقعا شرم آور است.
  • بی نام A1 ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    149 4
    بابا هرچی میخواید بگید مردم خودرو نمیخرن. خداحافظ ایران خودرو و سایپا
  • احسان A1 ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    135 0
    اگه شماها مدیریت داشتین قیمت تموم شده کم تر در میومد
  • بی نام A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    116 1
    خوب ما هم به امیدخدا نمی خریم
  • محمد A1 ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    101 1
    " آن طور که خودروسازان می‌گویند، در حال حاضر هزینه تولید خودرو در کشور بالا بوده و حتی برخی خودروها نیز با حاشیه زیان تولید می‌شوند؛ " لطفأ میشه هم خودتون و هم خودرهاتون بسه دیگه .
  • بی نام A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    116 2
    سلام ارزون شدن خودرو خارجي اسونه فقط كافيه عوارض گمركي ٩٠٪را حذف كنيد
    • علی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      22 21
      تعرفه 2 ساله که 90 درصد نیستشالان 55 درصد و 45 درصد هستش ا توجه به حجم موتور
  • بی نام IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    74 2
    تا ایران خودرو و سایپا قرار باشه ماشین 15 میلیون تومانی رو 25 میلیون تومان دست مردم برسونن همین آشو همین کاسه خواهد بود، بجای دادن مونتاژ اتوموبیل های بعضا از رده خارج به این دو کارخانه، اجازه واردات مستقیم رو به شرکت های خودرو سازی بدن تا عیار کم فروش و گران فروش مشخص بشه نگران نیروی کار این حوزه هم نباشید، اگر کار بلد باشن و سواد کاری داشته باشن در نمایندگی های جدید خودروسازهای روز دنیا جذب میشن. تا کی باید برای اشتغال 100 هزار نفر سالی 50 هزار نفر کشته و زخمی بدیم؟ این همه مردم بخاطر وضعیت نابسامان اقتصادی بیکار شده این هم روش.
  • امير A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    73 1
    اصطلاحا به اين فرمايش آقايان ايران خودرويي فرار به جلو ميگويند ميخواهند با ايجاد ترس از گران شدن خودروهاي داخلي مردم را به خريد خودروهاي بي كيفيت ومزخرفشان سوق دهند ولي غلط ميكنند محكوم به شكستن مردم بايد يكمم تحمل كنند وبه هيچ عنوان ماشين صفر نخرند .
  • نقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    89 1
    آقاي يكه زارع چطوري در عرض يك مدت كوتاه چند ماهه قيمت پژو 14 ميليون توماني به 40000000 تومان رسانديد و پرايد 7000000ميليون توماني را به 23000000 تومان رسانديد و به مردم خورانديد كه تحريم شده ايم و خودرو سازان و كاسبها بازار هم اجناس ارزان خريدشان را به مردم گران فروختند و چرا حالا نمي توانند اجناس گرانشان را ارزان بفروشند چرا زماني كه سودهاي هنگفت برديد نگفتيد بايد مردم هم شريك باشند ولي حالا كه سودتان كمي كمتر شده است بايد مردم شريك غمهاي شما باشند ولي شما حتي به ظاهر هم شريك غم مردم نيستيد ولي اينطور كه از تصميم مردم غيور و محجوب و با تفكر اين مرز و بوم ايران عزيز معلوم است با اين نخريدن نه تنها مجبور به ارزان كردن خودروهايتان هستيد بلكه بايد به در منازل هم ببريد
    • نیما IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      50 0
      با سلام اقای نقی صحب های شما عین واقعیت درود بر شرفتان ما ایرانی ها متحدیم واینبار نوبت ماست خرید خودرو بی کیفیت گران را تحریم کنیم
  • مجید IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    72 0
    هر چی ترفند دارین بزنین، مردم گول نمیخورن. کیفیت محصولات افتضاحه. با جون مردم دارین بازی میکنین.
  • بی نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    46 1
    "در حال حاضر هزینه تولید خودرو در کشور بالا بوده و حتی برخی خودروها نیز با حاشیه زیان تولید می‌شوند" من كه رسانه اي در اختيار ندارم اما از شما خواهش ميكنم ميشه از ايشان بپرسيد چرا خانواده پژو نظير پرشيا يا سمند به كشورهاي دوست و برادر پايين تر از 10 ميليون تومن فروخته مي شود؟؟؟؟
  • بی نام RO ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    46 0
    مطالب سفارشی خودروسازان که تو سایت ها هست جدیدا به طرز عجیبی زیاد شده
  • احمد IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    53 0
    نخرید خودرو صفر تا این دوتا خودرو ساز کوتاه بیان.پرو میگه 70میلیون میخواد بده ماشین درحالی که تو اروپا همچین قیمتی نیست.ما خودرو صفر شما را نمیخریم
  • متین A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    38 0
    به نظر من این اقا مدیر عامل باید استفا بده اقایی که هر کاری می کنی مردم خودرو های بی کیفیتتونو بخرن همین که دلت با مردم نیست باختی
  • دو دو تا ، چهارتا IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    32 0
    به گفته ی خودروسازان، خودروسازان خارجی نیز مجبورند در فضای فعلی کشور کار کنند و از همین رو نمی‌توان خیلی به تولید محصولات ارزان دل خوش کرد...1.یعنی قیمت گذاری با شما هاست 2 . فضای فعلی کشور چه وقت از این حالت خارج می شود تا بتوان مثل سایر کشور های خودرو سازی که می خواهند در ایران سرمایه گذاری کنند زندگی کرد.
  • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    47 1
    شماها خودرو نسازید اتفاقی میافته؟؟؟ حالا گیریم صد هزار نفر دیگه هم بیکار شدن. عوضش تلفات جاده ای که خیلی کمتر میشه.
  • ميثم A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    47 0
    مسئولين ايران خودرو توهم قيمت بالا زده اند ، نمي خريم تا توهمشان بپرد
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    44 0
    شما که همیشه نقد فروختید و پیش پیش پول از مردم گرفتید در طی سالها حالا چرا باید وامگیر بانک و درگیر پرداخت سود باشید ببینید کجا پول به کی دادید که حساب کتابتون به هم خورده و کم اوردید کی برده خورده و رفته ؟؟ که الان باید باج بدید به بانکها و برای پرداخت بدهی دست ببرید جیب ملت دنبال پروژههای جدید که نبودید کیفیت رو ارتقاء ندادید روزب روز بدتر شده کیفیت خدمات که ندارید ماشالله طلبکار هم هستید خودروی صفر یک هفته بعد میره تعمیرات خجالت بکشید این خودروهای مونتاژی شما که قبلا ادعای ملی بودن و برامدن از همین اب و خاک داشتید با کلی تبلیغات چطور شد ارز که گران شد دستتان رو شد و معلوم شد خودروی ملی در کار نیست مردم دگ میفهمن این خودرو چند ؟؟؟ شما از خواب خرگوشی بیایید بیرون
  • نادر20 IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    26 0
    اگه شما اجازه دهید مطمئناً اونا این کار را می کنند شما نگران نباشید
  • احسان.ع GB ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    34 2
    دقیقا یاد این جمله افتادم: " هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه" مردم رو چی فرض کردین ؟؟
  • حسن IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    36 0
    البته تا زمانی که دولت به حمایت غیر منطقی خود ادامه دهد اجازه فروش خودرو با قیمت واقعی به شرکتهای خارجی را نمی دهند چون درب شرکتهای ایران خودرو و سایپا بسته خواهد شد. به همین دلیل هم هست که هر خودروسازی می خواهد وارد کشور شود حتما می بایست با شماها شریک شود تا شما هم کیفیتش را خراب کنید وهم قیمتش را بالا ببرید
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    36 0
    یادمان نمی رود زمانی که ایرانسل شروع به کار کرد و سیم کارت های 10 هزار تومانی روانه بازار کرد قیمت سیم کارت های مخابرات زیر 1 میلیون تومان نبود. پس با ورود شرکت های خارجی احتمال ارائه ارزان خودرو بسیار بالاست. آنها سود خود را از ارائه خدمات تعمیری خودروهایشان بدست می آورند و احتمالا حاضرند تولیداتشان را با سود بسیار پایین بفروشند. تولید کنندگان داخلی باید بسیار قوی باشند تا بتوانند با کمپانی های چند ملیتی پولدار در ایران رقابت کنند.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    33 0
    این برداشت شماست که تا حالا به هر شکلی که میخواستید خودرو میساختید و میفروختید، اورپایی ها باید قیمت فروش رسمی خود رو رعایت کنند که یه خودرو معمولی بین 4000 تا 6000 یورو که با قیمت آزاد یورو 17 تا 25 میلیون تومان میشه، بخوان گرون بفروشند مردم نمی خرند اونها هم دنبال فروش اند و خدمات بعدیش نه انداختن ماشین به مردم. دیگه این بازار بازار رقابت
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    24 0
    پس چیزی که معلومه مشکل از مدیران خودروساز داخلی هستش که نمیتونن هزینه هارو کاهش بدن...چون کارگر در ایران به مراتب از چین ارزونتر هستش...
  • سلمان RO ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    26 0
    با سلام قیمت بالای خودروهای ما فقط به خاطر ضعف مدیریت میباشد و ارتباط به چیز دیگری ندارد.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    32 0
    واقعا توهين به شعور مردم و سركيسه كردن مردم رو از حد گذروندن اين خودروسازان. اگه شده پياده مسافرت بريم هم ديگه گول حرفهاي مفت شما را نمي‌خوريم. خودروي نو نمي‌خريم. تمام.
  • محسن IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    29 0
    با سلام .آقای یکه زارع فراموش نکرده اند که در سمت قبلی خود در ایران خودرو دیزل چه کلاه بزرگی سر متقاضیان خرید فوتون گذاشتند؟20 میلیون تومان با مصاحبه های کزایی از مردم برای ثبت نام خودروی 40 میلیونی پول کرفتند ولی بعد از 30 ماه که دلار 3 برابر شد گفتند اگر خودرو میخواهید 65 میلیون دیگر بپردازید. آقای زارع خدا وکیلی اگر در کارتان صادق بودید بعدا به شما این سمت را میدادند؟ سایت خبر انلاین من که میدانم منتشر نمیکنید ولی این یک واقعیت انکار ناپذیر است
  • ابی A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    34 1
    آقا گول این حرفا رو نخورید تویتا یاریس که یه برند معتبر محسوب میشه و از خودروهای معروفه تو دنیا ، تو منطقه ما که منطقه آزاد اروند باشه قیمتش سی ملیونه....... خودتون تا ته خطو برین دیگه........
  • ایرانی IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    32 0
    اگر قیمت خودرو کاهش پیدا نکنه مردم هم توانایی خرید رو نخواهند داشت. از طرفی هم کسی تمایلی نداره که بخواد 30 میلیون بده و ماشینی بخره که در نهایت ایمنی و کیفیت ضعیفی داره.
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    22 0
    یعنی شما فکر کردید کارخانه های خارجی برای خط تولید میان از بانکهای ایرانی وام میگیرن.خط تولید اونا تمام رباط هست و فطعات اون هم وارداتی .یادتون باشه مردم ایران برای جنس خوب خوب پول میدن
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    21 0
    چه پررو این همه سال خوردن و عشق کردن و فربه شدن که حالا برامون قصه هم میگنتا کنون در دکان تحریم مردم را تکان داده اند اکنون باید قیمت های خود را بتکانند.کجای این حرف مردم نا حسابه؟ اقایون چرا تا طوری میشه و کم میارن ،پای مردم و کارگر را وسط میکشند؟ مگر پاداش های میلیاردی را کارگران میگیرند؟ مگر پاریس و لندن را کارگران میرن؟مگر ماشین های میلیاردی را کارگران سوار میشن؟ اقایان از لفت و لیس خودشون بزنن ببین چقدر قیمتها پایین میاد.دیگر گذشت دورانی که انسان گذشت، تعرفه ها باید برن کنار شما هم میتونید رقابت کنید، این حق مسلم ماست که بهترین را داشته باشیم و اینان بدلیل سوئ مدیریت و عدم صلاحیت و منافع شخصی حاضر به قبول این حق نیستید و این خشم مردم را بیشتر دامن میزند.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    24 0
    نه قربونت با این حرفها هم تحریک نمیشیم و خرید نمیکنیم. تازه دارین میفهمین، شاید با بالا بردن قیمت سود زیادی رو در برای یک دوره خاص بدست بیارید ولی مثل بچه ها فکر می کردید که همیشه پول وجود داره، با همین افزایش قیمت باعث شدین قدرت خرید مشتری بیاد پایین و شما به این وضع بیوفتید که سودتون کم بشه آره تازه فقط سودتون کم شده ها و گرنه پاداشا و ماشین از دم قسط با سند آزاد دادن به مدیرا و بعضی پرسنل رو هنو دارین. تولید کننده های قطعه هم که همش دنبال بدهی هاشونن، پولی گیرشون نمیادو هی وضعشون بهتر میشه خیلی عجیبه ها هی وضع بهتر بشه و پورشه کاین بخرن و بنز اس و اینجور ماشینای کوچولو. جیگر این حرفو بکن تو گوشت، بخوای یا نخوای پولای توی بالش و متکاها هم دیگه تموم شد، حبابو بترکون، کیفیتو قیمتتو درست کن.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    19 0
    قبلا كساني كه خودرو صفر تحويل مي گرفتند روي يكي از برگه هاي كارخانه به ريز نشان داده بود كه چند درصد عوارض شهرداري، گمرك، صداو سيما، .... گرفته مي شود فكر كنم بخش بزرگي از 40 كاهش اين عوارض هست به اضافه بهره وام هايي كه خودروسازان بي پول از بانكها گرفته اند هرچند كه هرساله سهام شان سود مي دهد و نمي دانم چرا بجاي تقسيم سود وام ها را تسويه نمي كنند. خودروساز خارجي حداقل نيازي به وام ندارد.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    25 0
    مثل قدیمی هست که میگه: "همیشه شعبون، یه دفعه هم رمضون". آقایون سالها پول زحمت مردم رو ارث پدری خودشون میدونستن که حاضر به کم شدن جزیی از سهمشون هم نیستن.
  • soroush A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    18 0
    بانظر کارشناسان محترم کاملا موافقم ، چراکه باید باین واقعیت ساده کناراومد که نالایقترین مدیران تاریخ صنعت ایران سالهااست صنعت خودرورو ملک شخصی خودشون کردند و دولتها هم باتمام توان پشتیبان این مدیران نالایق بوده اند ، مردم هم که نقشی جزنوکرندارند برای تامین هزینه های سنگین زندگی شخصی این مدیران . چرا خودرو خارجی ؟ این توهمیه که هرچندسال یکبارممامردم میزنیم دست خودمون نیست
  • پوايد سوار A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    27 0
    شما خودرو ها رو با حاشيه ضرر توليد ميكنيد؟ خب ما راضي به ضرر شما نيستيم به خدا ، كاش ديگه توليد نكنيد ، بسه هر چه فداكاري كردين ، اخه ايثار و از خود گذشتگي تا كجا؟ يكم به فكر خودتون باشيد ، اينجوري تلف ميشيداا
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    41 0
    تا ورشکستگی کامل خودروسازا نمیخریم انتقام رو با این کار خواهیم گرفت
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    10 25
    بیائید واقع بین باشیم . پول ملی ما بی ارزش شده و لاجرم قیمت همه چیز لبنیات تا پودر ظرفشویی و منجمله خودرو بالا رفته است. لذا باید فقط با کار و تولید ارزش پول ملی را افزایش دهیم تا قیمتها متعادل شوند.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    21 0
    پژو صندوقدار دارای فرمان چها حلقه لاستیک آجدار بادوعدد چراغ و شیشه بالابر و حسگر هشدار دهنده عقب و کیسه هوا جهت راننده جان من آپشناشونو ببین توهین به ملت چقدر آخه تاکی، اصلا ملت این پژو پرایدم بخرن شما تاکی میخواین اینهارو تولید کنین
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    12 0
    اقاي زارع چرا ماشين هاي خارجي با قيمت پايين در كشور نميشه پس چرا اونجا ميشه پس همه دست خودتون اگه بشه پس كي جيب شما پر كنه
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    23 0
    اگه فرض کنیم راست میگین و عمدی نیست پس وقتی نمی تونین خودرو رو با قیمت عادلانه برسونین دست مشتری بی خود می کنین خودرو تولید می کنین، بذارین خودروی خارجی بدون گمرک وارد شه. خودروساز های خارحی هم اگه تولیدشون رو ندن دست شماها و مستقیما خودشون دست به کار شن بی شک قیمت خودروهای تولید ایرانشون به دلیل کارگر ارزان تر، از خودروهای تولید کشور خودشون ارزون تر در میاد. خواهشمندم منتشر کنین
  • abolfazl A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    17 0
    طلا با اون همه عظمتش اومد پایین این قراضه ها هنوز از رو نرفتند
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    5 0
    یکی که اینکاره باشه و سرش به تنش بیارزه بیارین از صفر شروع کنه با اختیارات کامل از مکان و استخدام و قیمت و ... ،با این شرط که طی 10 سال انتقال تکنولوژی بده بهترین انتخاب "جنرال موتورز"
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    12 0
    تا دیروز میگفتن فرمول محاسبه قیمت شورای رقابت رو قبول ندارن و باید بازار قیمت رو مشخص کنه حالا که قیمت تو بازار شکسته و میبینن به سودش نیست 180 درجه برگشتن و میگن فرمول باید قیمت ها را رو تعیین کنه نه بازار .خودروسازها فکر نکنن که مردم یادشون رفنته
  • بی نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    10 0
    با این حرفها دیگه مردم خام نمیشن نمیخریم ببینیم چکار میکنید. خودرو صفر ممنوع
  • بی نام IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    19 1
    آی ملت این ماشینارو نخرید نخررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررید
  • نادیا A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    11 0
    بی کیفیت ترین خودروهای جهان ایران خودرو و سایپا نخرید لطفا
  • خوبیار RO ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    9 0
    سلام خودروسازان محترم گویا از وضعیت زندگی ودرامد مردم خبرندارند کجای دنیا کسی که درامد ماهیانه اش حداکثر 1/5 میلیونه میتونه ماشین 40 میلیونی شما رابخره چقدر پس انداز میکنه شما که ایرانی هستید با شرایط درامد مردم هماهنگ باشید سود منصفانه محصولات تولیدیتان رابگیرید این چند ساله هم به بهانه تحریم سود خوبی کسب کردید مردم چاره ای ندارن جز نخریدن خودرو مثل خود من .بیایید صادقانه وشفاف قیمت تولید خودرو وسود منطقی را اعلام کنید تا مردم به شما اعتماد کنند.
  • parsa A1 ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    7 0
    معلمی هستم با 24سال سابقه تدریس ماشینی که دارم پراید است چون توان خریدن یک ماشین بهتر را ندارم چرا ماشینی که در حال حاضر به افغانی وعراقی می دهند چندین برابر ارزانتر از من ایرانی که جانم وعمرم را تقدیم این کشور ووطنم کردم باشد این واقعا عدالت است پس بگذارید در ایران خودرو وسایپا گل گرفته شود تا شاید جلوی این ظلم گرفته شود
  • علیرضا اخلاقی A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    10 0
    خودروسازهای داخلی مثل بچه های لوس و ننری هستند که از بس پدر و مادر حمایتشون کردند و نگذاشتند روی پای خودشان راه بروند و زمین بخورند و راه رفتن را یاد بگیرند الان بچه های 40 ساله ای هستند که هنوز توی بغل پدر و مادر هستند و نمیتونند راه بروند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    5 0
    شما خودروسازان که تا حالا اینقد به جیب میزدید چرا صداتون درنمیومد حالا چی شده.ی عالمه مردم بخت هم به کشتن دادید با این کیفیت های افتضاح. حالا برید کنار دیگه چون مردم دیگه گول حرفا و دروغاتون رو نمیخورند
  • ایمان A1 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    4 0
    خرید خودرو صفر ممنوع... دیگه کسی گول نمیخوره اینو که نتیجه گرفتیم نوبت باقی چیزاست ... ایشالا ب امید پیروزی