بوی بد و مشمئز کننده کارخانه روغن ورامین باعث اذیت و آزار اهالی جنوب تهران به خصوص منطقه ۲۰ (شهرری) شده است. رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران می گوید فرماندار مسئول ادامه آلایندگی این کارخانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از ساکنان منطقه ۲۰ تهران در تماس با سرویس مشکلات مردم اعلام کردند بوی مشمئز کننده کارخانه روغن ورامین باعث اذیت و آزار آنها به خصوص در ساعات شب می شود. 

یکی از این شهروندان در این باره گفت: بو به اندازه ای آزار دهنده است که اجازه روشن کردن کولر را به مردم نمی دهد. چون کولر هوای بیرون را وارد خانه می کند و این هوا به خاطر آلوده بودن و داشتن بوی بد، زندگی را در روزها و شبهای گرم تابستان برای ما مشکل کرده است.
او خطاب به مسئولان شهری تهران این سئوال را طرح کرد: چرا مسئولانی که بارها اعلام کرده اند این کارخانه باید به خارج از حریم شهر تهران منتقل شود، نسبت به این موضوع اقدامی نمی کنند؟
در این رابطه با رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

شما بارها جلساتی را برای انتقال این کارخانه برگزار کردید چرا این کار انجام نمی شود؟
این کارخانه سالهاست که مردم منطقه را آزار می دهد. بارها این مسئله عنوان شده و بارها حکم پلمب از مراجع قضایی اخذ کرده ایم ولی فرمانداری تهران در این باره پاسخگو است که چرا این احکام اجرا نمی شود.


این مشکل حل شدنی است یا نه؟
این مسئله بارها طرح شده، ما در جلسات کمیسیون سلامت به این مسئله توجه داشتیم ولی فرمانداری تهران ورود کرد و اجازه نداد مصوبات کمیسیون اجرایی شود.


استدلال فرمانداری برای تداوم کار این واحد آلاینده چیست؟
فرمانداری می گوید باید به مالکان کارخانه فرصت داد زمین دیگری را خارج از حریم تهران پیدا کنند، تملک کنند، کارخانه را بسازند، تجهیزات را بخرند. وارد کشور کنند و راه اندازی کنند تا امکان باشد کارخانه فعلی از محل کنونی منتقل شود.


مجموع این اقدامات چقدر طول می کشد؟
این را از فرمانداری تهران بپرسید که چقدر طول می کشد. فرمانداری تهران اجازه نداده احکام قضایی پلمب این کارخانه اجرا شود و قبول مسئولیت درباره آن کرده. مردم باید از فرمانداری و معاونت سیاسی امنیتی فرماندار این موضوع را مطالبه کنند که چند سال دیگر این آلودگی آزارشان خواهد داد.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    1 0
    بوی روغن و بوی تبانی به مشام می رسه مردم دارن خفه می شن از این بو بعد فرمانداری چی گفته؟ از قول کی ؟ مگه خودش اینجا زندگی می کنه؟ که به جای مردم تصمیم گرفته؟
  • بی نام DE ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    2 0
    با سلام وخسته نباشید بوی بد روغن واقعا برای ما وساکنین این محله مشکل ساز شده به طوری که حتی پنجره هم بسته باشه بوش تویرخونمون میپیچه ..خواهش میکنم رسیدگی کنید ممنون
  • بی نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    جهت باد در تهران از غرب به شرق است . در مکانی واقع در شهر قدس پایین تر از کارخانه کفش ملی مابین زرنان بالا و پایین نزدیک ریل راه آهن بالا 100 تا کوره تولید زغال چوب است که روزانه بخش وسیعی از غرب تهران را آلوده می کند خواهش مندیم به مسولین گزارش دهید .
  • قیاسی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    عرض سلام و ادب اولا" اسم کارخانه ، روغن نباتی مارگارین آفتاب می باشد که در کیلومتر 4 جاده ورامین از طرف شهرری قرار دارد ثانیا" شدت بو یی که در نیمه های شب منتشر می شود آنقدر شدید است که اشک آدم در می آید یکی از شب های آخر مرداد دخترم از شدت بو با گریه از خواب بیدار شد .هیچ کسی شدت بو را مثل ساکنین انتهای خیابان عربخواری عباس آباد نمی تواند تجربه کرده باشد این قسمت انتهای کانال فاضلاب خروجی مارگارین است البته مسئولین کارخانه منکر وجود این کانال هستند در سال های قبل یک بار هم قسمت ابتدایی این کانال منفجر شده و بچه ای رو هم مصدوم کرده بود. اما متاسفانه اینجا جنوبی ترین نقطه شهر است و صدای اهالی آن به جایی نمی رسد. مسئولینی که جابجایی خط اتوبوس برای شما مهم بود برای این بو هم کاری کنید