تسنیم نوشت:


نماینده آمریکا در آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به همکاری با تمام اعضای آژانس متعهد است تا اطمینان حاصل کند که آژانس منابع کافی برای راستی آزمایی برنامه هسته‌ای ایران تحت توافق به عمل آمده در وین را در اختیار داشته باشد.

به‌گزارش رویترز، آمریکا اعلام کرد که دنبال کسب اطمینان از این موضوع است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پول کافی برای گزارش درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته، حال و آینده ایران را داشته باشد.

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای تصریح داشت: آمریکا به همکاری با تمام اعضای آژانس متعهد است تا اطمینان حاصل کند که آژانس منابع کافی برای راستی آزمایی برنامه هسته‌ای ایران تحت توافق به عمل آمده در وین را در اختیار داشته باشد.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازرسان این آژانس برای انجام مأموریت‌های خود برای محدود ساختن برنامه هسته‌ای ایران در قالب توافق به پول بیشتری نیاز دارند.

آمانو امروز (سه‌شنبه) در همین خصوص اعلام کرد که هزینه سالانه این آژانس 9.9 میلیون یورو (10.63 میلیون دلار) خواهد بود.

آمانو اعلام کرد که هزینه‌ اقدامات مربوط به راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های ایران تا کنون بیش از بودجه اعطا شده از سوی کشورهای عضو بوده است.

وی از کشورهای عضو خواست تا پول مورد نیاز برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تأمین کنند و در عین حال اعلام کرد که 800 هزار یوریی که پیش از این دریافت کرده است تا پایان ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

آژانس برای اجرای توافق 23 تیر ماهانه به 160 هزار یورو نیاز دارد. به محض اجرای رسمی توافق آژانس سالانه به 9.2 میلیون یورو نیاز دارد. آمانو اعلام کرد که درمورد مخارج و راستی‌آزمایی توافق هسته‌ای که سال گذشته به 350 میلیون یورو رسید بر اساس بودجه معمول بحث خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =