ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتقادات تندی به رییس مجلس وارد کرد.

احمد بخشایش اردستانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: تنها پدیده‌ای که می‌تواند سرمایه اجتماعی ایران را متاثر کند، پدیده آقازاده‌هاست. باید به فساد این گروه فارغ از توجه به نوع گرایش های سیاسی، چه چپ و راست رسیدگی نمود.

نماینده مردم اردستان در مجلس یادآور شد: ستاد مبارزه با مفاسد متشکل از سران قوا ناکارآمدی خود را در این 35 سال به اثبات رسانده است.

بخشایش همچنین در تذکری به هیات رییسه و با تاکید بر در راس امور بودن مجلس تصریح کرد: گزاره در راس امور بودن مجلس باید تغییر کند و باید بگوییم رییس و نایب رییس مجلس در راس امور است. چرا که این آقایان غربالگری می‌کنند، استیضاح‌ها را اعلام وصول نمی‌کنند و آیین نامه داخلی مجلس در این باب واضح و شفاف است.

این عضو کمیسیون امنیت مجلس خطاب به نمایندگان ادامه داد: قضیه استاندار فارس را مدنظر قرار دهید. وزیر کشور در روز رای اعتماد گفت که در نصب استانداران با نمایندگان مشاوره می‌کنم اما استاندار فارس منصوب شد و 15 نماینده این استان استعفا کردند، استیضاح وزیر نیز رقم خورد و به آقای باهنر تحویل داده شد اما ایشان به مثابه رییس جمهور آمریکا و در نظام‌های ریاستی استیضاح را اعلام وصول نمی‌کند! چرا که وزیر کشور را هم جناح خود می‌داند. آقای رییس مجلس فکر نمی‌کنید حق و حقوق نمایندگان را ضایع می‌کنید؟ پاسخ شما در شب اول قبر چیست؟ استاندارهای دیگر همانند استان اصفهان پس از قضیه استاندار فارس به نمایندگان پاسخ و وقت نمی‌دهند. چه کسی مقصر است؟

وی در پایان گفت: مصلحت مجلس مهم است یا مصلحت خودتان؟ اين نماينده مجلس سپس خطاب به «ملت ایران» گفت: رییس مجلس اجازه نمی‌دهد قانون رعایت شود! استیضاح حتما نباید رای بیاورد. استیضاح طلب شفاف سازی و حق مجلس است.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: درباره استیضاح باید بگویم در مواردی که همکاران استیضاحی را پیگیری کنند ما بر اساس آیین نامه بعد از اینکه متن استیضاح در هیات رییسه بررسی شود و متن از نظر ضوابط کامل بود آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع می‌دهیم؛ البته اینطور نیست که با همکارانمان مذاکره نکنیم.

وی افزود: نهایتا اگر اراده نمایندگان بر استیضاح باشد بنا داریم آن را طبق آیین نامه به ارجاع دهیم.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    83 11
    چرا شما دلواپسان عزیز آخرت و شب قبر خودتون رو از یاد بردین و فقط به آخرت بقیه فکر می کنید؟ مگه شما رو تو قبر ایشون می گذارند و یا شما از جانب خدا مامور شب قبر ایشون شدید؟