معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی گفت : پرونده ثبت تپه باستانی هگمتانه در فهرست میراث جهانی یونسکو در دست تهیه و بررسی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ،مسعود سلطانی فر در نخستین برنامه‌ سفر هیات دولت به به استان همدان از سایت تاریخی هگمتانه و پروژه‌های در حال اجرا در این سایت تاریخی بازدید کرد.

او در رابطه با تهیه پرونده این محوطه تاریخی برای ارسال به یونسکو گفت: در حال حاضر مشغول تشکیل و تهیه پرونده سایت تاریخی هگمتانه برای ارسال به یونسکو و ثبت جهانی آن هستیم.


سلطانی فر گفت: این اتفاق فرایندی 2 تا 3 ساله خواهد داشت که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی، برای تهیه و تشکیل پرونده، تا سال 2018 شاهد ثبت جهانی هگمتانه باشیم.


او ادامه داد: به دنبال بررسی‌های انجام شده پرونده‌ اولیه برای ثبت جهانی این سایت تاریخی را به یونسکو ارسال می کنیم و مشکلات این پرونده در مراحل مختلف بررسی می شود.


سلطانی‌فر همچنین گفت: در حال حاضر 11 پروژه نیمه کاره در استان داریم که به عنوان دستاورد سفرریاست‌جمهوری و هیأت دولت 40 میلیارد تومان اعتبار را برای آنها اختصاص می دهیم تا در 2 سال آینده شاهد تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

 

232  42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =