جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از پایان رسیدگی به درخواست کلیه متقاضیان بهره‌مندی از طرح جریمه ریالی سربازی خبر داد.

محمد حسین نجاتی: طرح خرید خدمت سربازی ويژه مشمولان غایبی که بیش از ۸ سال غیبت داشته اند امروز با اعلام جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به پایان رسید. براساس اعلام سردار کمالی بیش از ۲۸۸هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و کمتر از نیمی از آنان یعنی ۱۳۰ هزار نفر تا کنون اقدام به واریز وجه و دریافت کارت پایان خدمت کرده اند. در میان ۷ هزار نفر واجد شرایط بهره مندی از اجرای این طرح نبودند و حدود ۲۰ هزار نفر نیز به دلیل نقص در پرونده هنوز موفق به پیشبرد تقاضای خود نشده اند. اما آنچه می تواند پاسخی برای استقبال سرد یا گرمی از این طرح باشد، جمعیتی در حدود ۱۳۱ هزارنفری است که به گفته سردار کمالی هنوز اقدام به واریز پول نکرده اند و طی روزهای اخیر زمان دارند نسبت به تعیین وضعیت خود اقدام کنند. به عبارت دیگر از جمعیت ۲۸۸ هزار نفری که در سال گذشته ثبت نام کرده اند، ۱۳۰ هزار نفر پول را واریز کرده اند، ۷ هزار نفر مشمول این طرح نشده اند، ۲۰ هزار نفر دارای نقص در پرونده هستند و جمعیتی حدود ۱۳۱ هزار نفر هنوز پول پرداخت نکرده اند و مشخص نیست که پرداخت می کنند یا نه. علاوه بر این هم اکنون براساس آمار رسمی در کشور، بیش از یک و نیم میلیون نفر از جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال جز مشمولان غایب به حساب می آیند و به نظر می رسد استقبال ۱۳۰ هزار نفری(واریز پول و دریافت کارت) از این طرح بیش از آنکه استفبال بالایی باشد نشان از استقبال سرد است.

با این حال سردار موسی کمالی، درباره اجرای طرح جریمه ریالی و اینکه پیش‌تر اعلام شده بود بناست این طرح تا پایان مردادماه به اتمام برسد، گفت: در سال گذشته از زمان اعلام فراخوان این طرح تا پایان مهلت اعلام شده 288 هزار نفر برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کردند که فرآیند بررسی آن از همان روزهای نخست از خردادماه امسال پس از انجام هماهنگی با بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های مربوطه آغاز شد.
وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها روند رسیدگی به درخواست متقاضیان می‌بایست تا پایان مردادماه به اتمام می‌رسید، تصریح کرد: خوشبختانه براساس پیش‌بینی‌ها پیش رفته و همزمان با پایان مردادماه، پروسه رسیدگی به درخواست کلیه متقاضیان به اتمام رسید.

به تمام ثبت‌نام کنندگان جریمه ریالی پیامک ارسال شده است

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای کلیه ثبت‌نام کنندگان در طرح جریمه ریالی پیامک تعیین تکلیف ارسال شده است، گفت: چه افرادی که مشمول این طرح بوده و چه افرادی که دارای نقص پرونده بوده و یا واجد شرایط نبودند، برایشان پیامک تعیین تکلیف ارسال شده و آنان از وضعیت خود مطلع شدند.
کمالی ادامه داد: براین اساس 7000 نفر یا واجد شرایط برای بهره‌مندی از اجرای این طرح نبودند و یا فاقد شرایط دریافت این نوع از معافیت محسوب می‌شوند. 20 هزار نفر دیگر نیز نقص پرونده داشته که به آنان نیز نقص موجود در پرونده‌هایشان اعلام شده و آنان می‌بایست برای رفع نقص اقدام کنند.
وی با بیان اینکه بیش از 130 هزار تن نیز مبالغ خود را واریز کرده‌اند، گفت: باقیمانده این افراد نیز پیامک برایشان ارسال شده اما مبلغ مورد نظر را پرداخت نکرده‌اند که به آنان این فرصت داده شده که طی روزهای آتی نسبت به پرداخت مبالغ اعلام شده، اقدام کنند.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا افرادی باقی مانده‌اند که پیامک تعیین تکلیف برایشان ارسال نشده است، به ایسنا گفت: پیامک برای کلیه ثبت‌نام‌کنندگان ارسال شده است.
کمالی درباره اینکه کسانی که به هر دلیلی موفق به دریافت پیامک نشده اما در طرح ثبت‌نام کرده‌اند، چطور می‌توانند از وضعیت خود مطلع شوند، افزود: این دسته از افراد که پیامکی به دستشان نرسیده، 2 راه در پیش رو دارند نخست اینکه بهتر است که به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و وضعیت خود را پرس و جو کنند و راه دوم این است که با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی ناجا از وضعیت خود مطلع شوند؛ البته افرادی که پیامک به دستشان نرسیده باید این کار را انجام دهند و دیگر متقاضیانی که پیامک برایشان ارسال شده و ممکن است واجد شرایط تشخیص داده نشده و یا مبلغ اعلام شده بیشتر از پیش‌بینی آنان بوده است، نباید گمان کنند که با مراجعه به این مراکز، امکان تجدیدنظر در رأی صادره یا تغییر در رقم اعلام شده وجود خواهد شد.
وی ادامه داد: البته افرادی که واجد شرایط بهره‌مندی از این نوع معافیت تشخیص داده نشده‌اند، یک بار فرصت اعتراض دارند.

تصمیمی برای اجرای مرحله دوم گرفته نشده است

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال ایسنا که آیا تصمیمی برای مرحله دوم این طرح در سال جاری اتخاذ شده یا خیر؟ گفت: ما منتظر هستیم تا افرادی که وجه را واریز نکرده و به علاوه آن 20 هزار نفری که به دلیل نقص مدرک به دنبال تکمیل مدارک خود هستند، وضعیت خود را مشخص کرده و سپس برای مرحله دوم طرح برنامه‌ریزی کنیم.
کمالی با بیان اینکه تاکنون تصمیمی برای اجرای مرحله دوم این طرح گرفته نشده است، تصریح کرد: تا پایان شهریورماه درباره اجرا یا عدم اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی برای مشمولان بالای 8 سال غیبت و یا بیشتر از آن تصمیم‌گیری و نتایج آن اعلام خواهد شد.
وی درباره اینکه آیا امکان پرداخت قسطی این رقم وجود دارد یا خیر؟ گفت: همانطور که پیش از این اعلام شده بود، امکان پرداخت این رقم به شکل قسطی وجود ندارد.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه آیا افراد واجد شرایط مجبور به پرداخت این رقم هستند، گفت: کسی این افراد را مجبور به پرداخت جریمه ریالی نکرده و بنابراین درصورت عدم پرداخت برخوردی به دلیل پرداخت نکردن وجه با آنان صورت نخواهد گرفت.
کمالی درعین حال درباره این دسته از افرادی که وجه خود را پرداخت نکرده یا واجد شرایط بهره‌مندی تشخیص داده نشده‌اند، تصریح کرد: این افراد باید توجه داشته باشند که براساس قانون سرباز غایب یا فراری محسوب شده و همچون دیگر مشمولان غایب با آنان برخورد می‌شود. بنابراین سازمان وظیفه عمومی ناجا موظف است که نسبت به شناسایی و دستگیری آنان اقدام کنند.
وی درباره اینکه آیا ثبت‌نام در طرح جریمه ریالی برای این دسته از افراد، آنان را از دیگر مشمولان غایب متمایز و در اولویت برخورد قرار می‌دهد، گفت: اینطور نیست که گروهی از مشمولان غایب در اولویت برخورد نسبت به گروه دیگری باشند؛ بلکه تمام مشمولان غایب یکسان بوده و مطابق قانون با آنان برخورد می‌شود. ضمن اینکه کلیه محدودیت‌های پیش‌بینی شده درقانون برایشان وجود خواهد داشت.
۴۲۴۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ک IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    135 2
    چه سرد و گرم کسی دلش یه حال من و شما نسوخته و تا 10 سال آینده هم از طرح جدید خبری نخواهد بود .حالا مهم نیست چه تعداد مشمول بالای 30 سال داریم.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      37 99
      الان تکلیف چیه به نظر شما؟ دیگه علنا دارن میگن بیا پولش رو بده نمیخواد بری سربازی،باز هم یه عده ناراضی هستند،عجب
    • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      8 75
      این طرح جفا و ناحقی کامل در حق کسانی است که 2 سال خدمت رفته اند امیدواریم جلوی طرح هایی اینچنینی در اینده گرفته شود ما رفته ایم شما هم بروید چرا یک عده ای باید حق ویزه داشته باشند.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      47 1
      این طرح شامل دو میلیون و نیم جوان غایب بود که بالای ده دوازده سال دهها محرمیت کشیدن و حالا باید 30 میلیون نفری بدهند....اخه از کجا 30 میلیون بیاورند ؟؟؟؟؟ اگه هم داشته باشند باید همه سرمایه کار و زندگی و رهن خونه خود را بدهند جریمه ؟؟؟؟؟این همه سال محرومیت از تحصیل بیمه ..گواهینامه...استخدام ...وووو کم نبود حالا 30 میلیون هم جریمه دهند ؟؟؟؟؟؟ اخه این چی بی عدالتی هستش..این جوانان چه گناهی کرده اند؟؟؟؟؟ چرا مبالغ را انقدر بالا گذاشتید گه فقط 100 هزار تهرانی پولدار بتونند پرداخت کنند و دو میلیون و چهار صد نفر دیگر توان پرداخت و حل مشکلشان بعد این همه سال را نداشته باشند ؟؟؟؟؟؟ اگر نفری 5 میلیون می گرفتند همه توانایی پرداخت داشتند کسری بوجه دولت هم تامین می شد....
    • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      22 0
      البته کمی از دزدیها کم شه هم میشه پول سربازهای حرفه‌ای رو داد. لازم نیست که همیشه از جبیب مردم بدبخت همه چیز پرداخت بشه.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
      8 1
      بابا یه کارکنند همه بخرند آخه که چی هشت سال غیبت
  • مسعود A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    81 4
    تا همينجا حداقل 400 ميليون دلار درآمد داشتند. اين پول قراره كجا خرج مي شه؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      26 0
      شما نگران خرج شدن نباش یه جوری خرج میشه انگار از اول نبوده
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    65 13
    شاید این مبالغ برای تهرانی ها مبلغی نباشه ولی این پول یک یا نصف پول یک واحد آپارتمان در شهرستان هاست بهتر نبود دولت تسهیلاتی را قایل میشد تا همه بتونند از این موهبت بهره ببرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این تسهیلات میشد بصورت اقساطی یا از طریق بانکها بود ضمننا جناب سردار کمالی چرا باید برای نرفتن به خدمت کسی مجرم باشه مگه اسم این پدیده خدمت نیست؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      32 2
      انقدر بدم میاد از شهرستانی هایی که فکر میکنند تهرانی ها روی پول خوابیدن این طرح مشکلش اینه که خیلی گرون هست مشکل دوم اینه که باید 8 سال غایب باشی مشکل سوم اینه که اصلا خدمت اجباری چیز منسوخ شده ایه
    • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      4 36
      در پاسخ به شما، خدمت اجباری است طبق قانون اساسی. دیگه نیازی به توجیه برای چرایی اجباری بودن نیست. شرایط را ببینید.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
      16 1
      قانون هم قابل تغییر و اصلاح هست
  • بابک A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    54 10
    بیاین برا اینا که غیبت نکردن و درس خوندن هم اجرا کنین تا استقبال زیاد شه...میدونین چقدر پول در میارین؟؟؟باهاش میتونین کلی کار مفید کنین...پادگاناتونم که پره همش آموزشیارو عقب میندازین....با 1 تیر 2 تا نشون بزنین....
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    42 7
    طرحی که با دستکاری دلواپسان تبدیل به یک طرح واقعا شکست خورده و دور از هدف دولت شد خود من با واریز 30 میلیون تومان یک کارت گرفتم که شهروند دسته دوم حساب بشم . باید مبلغ رو کمتر و همچنین بدون محرومیت کردن تا عده بیشتری تعیین تکلیف بشن اوج بی درایتی و بی تدبیری در سیاست گذاری ، قیمت گذاری و روش اجرای این طرح دیده میشد و از اول هم واضح بود ستاد کل با دادن اختیارش دسته سه تا نماینده هم خودش رو در وضعیت بدی قرارداده هم مشولان زیادی رو سردرگم کرده. بهتر بود جزئیات طرح توسط کارشناسان دولت تعیین میشد یه قیمت پایین با یه کارت معافیت عادی میتونست استقبال خوبی از این طرح به وجود بیاره
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    63 0
    ملت از کجا اینهمه پول بیارن که بخوان استقبال گرم هم بکنند...
  • حسین IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    50 2
    منم دلم میخواد جریممو پرداخت کنم، اما پول کم دارم. میخوام وام بگیرم ،اونم هنوز جور نشده چیکار باید کنم؟ سردار محترم، خود شما روز اول اعلام کردید که تا پایان سال 94 فرصت برای پرداخت جریمه هاست ما هم رو این حساب ثبت نام کردیم، اما به یکباره این طرح تبدیل شد به یک فرصت ده روزه این کار باعث سرخوردگی خیلیا شد. با این حال لطف کنید و مهلت پرداخت جریمه سربازی را تا پایان سال 94 تمدید کنید. خبر آنلاین،لطفا شما هم پیگیری کنید.
  • جعفر A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    37 3
    گفتین سن بالا ها کارایی لازم ندارن و موجب تعضیف روحیه سایر سربازان میشن چطور یه فرد بالای 30 نتونه شامل بشه ولی چندین سال کوچیکتر شاملش بشه اگه قرار بر تعیین تکلیفه ما رو از بلاتکلیفی در بیارید.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    66 6
    همیشه تحصیل کرده ها بیشترین ضرر را دیده اند.این بار خواهشا به این نسل سوخته دهه شصت رحم کنید.از یک طرف قانون حقوق سربازان که باید حداقل شصت درصد حداقل حقوق کادری ها باشد رعایت نمی شود و بعد با کم کردن درجه اعطایی صورت مساله از بیخ و بن پاک می شود .چرا به لیسانسه های وظیفه مثل تمام ادوار درجه ستوان دومی داده نمی شود؟ اسم این کار چیست؟ همه ما بعد از شش ،هشت یا ده سال تحصیل ،مثل ۱۸ ساله ها نیستیم.این رو بفهمید.هخیشه تحصیل کرده ها تنبیه می شوند،هم در سربازی و هم در بازار کار.این ظلم بزرگ به دهه شصت و هفتادی ها است.چرا حالا کهذسرباز آنقدر زیاد است که به شکل بی سابقه ای مجبور به تمدید های چند باره شده اند،طول مدت را کم نمی کنند یا امکان تازه ای پیش بینی نمی شود.چرا نسل های قبل ما به راحتی معافیت
  • رضا A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    18 0
    دوستان به یاد داشته باشید چه هزار تومن چه صد میلیون تومن در هر صورت پول زور هستش. خدمت سربازی قرن گذشته شاید یک موضوع واجب بودش. نه حالا تو این زمونه سربازی حرفه ای کارامد تر هستش. اصل بودن خدمت اجباری سربازی اشتباه هستش.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    10 0
    پونزده میلیون برای یک کارت تو این وضع اقتصادی فقط قشر مرفع می تونند بخرند با حقوق پانصد تومن یک جوان سه سال کار کنه هیچی نخوره نپوشه اونم یکجا بریزه واقعا مسولین درد جوان ها ومشکلات کار وازدواج را حس نمیکنند کارفرما ها دارند پادشاهی میکنند کارگر بدبخت داره بردگی میکشه
  • سالار A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    5 14
    دو سال تمام لب مرز با پژاک درگیر بودیم حالا که خدمتم تموم شده لنگ 10 میلیون پولم . 10 میلیون داشتم کار وپیشه ای ر اه مینداختم تا از این بیکاری و این فلاکت دربیام اونوقت طرف 30 میلیون داده واسه کارت پایان خدمت
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    16 1
    من قبلا خیلی دوست داشتم که بتونم از این طرح استفاده کنم و بم پیامک زده شده میتونم ولی هرچی با همسرم دو دو تا چهار تا میکنیم میبینیم ۲۰ میلیون پول بدیم که آخرش چی بشه؟ من با ۳۴ سال سن دیگه راه در رفتن از زیر مشکلاتی که نداشتن کارت پایان خدمت به وجود میاره رو یاد گرفتم و این کارته واسم ۲۰ میلیون تومان نمیارزه
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    13 4
    سلام یه فرد که لیسانس یا فوق لیسانس و یا مدارج علمی بالاتری داره به نوعی خدمت به جامعه ی علمی و کشورش انجام داده و به نوعی دیگه نیاز به سربازی نداره. از طرفی یه فرد با درس خوندن لیاقت خودش رو نشون داده که با یه فرد تحصیل نکرده فرق داره. ولی این فرق رو کو که مسئول ها بفهمند. حداقل سربازی رو واسه مدرک فوق لیسانس به بالاتر یه تخفیف درست و حسابی بدید که حداقل ناامید نشن که درس خوندن. یاعلی
  • وحيد A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    10 0
    براى من هنوز پيامك نيومده، چى كار بايد بكنم؟؟؟
  • رضا A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    9 2
    یا اصلا نباید بفروشن یا طوری تسهیلات بدن که همه بتونن استفاده کنن . خواهشا دوستان فکر نکنند با خرید خدمت سد بزرگیو میشکونند . تازه اوله بیکاریتونه اونوقت .
  • بینام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    32 7
    lما که درس خوندیم شب و روز امتحان دادیم تو شهر دور، میتونیم مفید باشیم شاملمون نمیشه باید بریم سربازی از صبح تا شب درو دیوارو نگاه کنیم،اونوقت طرف دیپلمه علاف میچرخه هیچی به هیچی باید معاف شه که بره آنتالیا... . کجای دنیا مهندس کامپیوترش داره تو مغازه مردم فروشندگی میکنه؟ بریم سربازی بیایم که چی بشه؟ دست از پا دراز تر؟34 سالمونه مجردیم، پول کاغز دیواری یه خونه رو هم نداریم، واسه کی بریم سربازی؟ اونجا چه چیز جالبی منتظرمونه؟؟؟؟
    • حسین IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      21 13
      عزیز دلم شما رفتی درس خواندی برای خودت .اون کسی هم که دیپلم هست اون سالهایی که شما در دانشگاه در حال تفریح بودید رفته زحمت کشیده و کار کرده و الان هم با پول بازوش سربازی را می خرد و به قول شما می رود مسافرت و تفریح می کند و این به اون سالهای تفریح شما در دانشگاه در.کسی که بالای 30 سال سن دارد خیلی وقت هست که درسش تمام شده و مشخص هست مثل یک دیپلمه که به قول شما علاف بوده این چند سال علاف بوده و خدمت را پیچونده.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    14 0
    288هزارنفر اینقد زمان برد تارسیدگی بشه اگر1/5میلیون استققققبال میکردن کی جواب میدادن؟
  • حسین IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    9 5
    بعضی از دوستان اصلا توجه نمی کنند که این طرح باز هم تکرار می کنم طرح جریمه مشمولین غایب هست و نه فروش خدمت به صورت عمومی . البته ناگفته نماند در این طرح در حق بعضی افراد بی عدالتی شد برای مثال کسانی که بالای 30 سال بودند و غیبت قبل و بعد فرار آنها محاسبه نشد و یا کسانی که چند ماه از 8 سال کم داشتند. بابا اگر قرار باشد این طرح به صورت عمومی اجرا شود که خوب کسی سربازی نمی رود.و این جریمه هم زنگ خطری بود برای کسانی که در آینده قصد غیبت و فرار دارند بدانند که در آینده از عفو و بخشش هم خبری نیست.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    12 1
    برای یه ادم با مدرک دانشگاهی حدودا ماهی 1 میلیون میشه این طرح که هرجور بهش نگاه میشه اصلا خوب نیست بعد مساله اینه که چرا برای همه نیست؟چرا برای همه جوونا برقرار نشد؟نفس خدمت اون هم با این مدت طولانی منسوخ شده من خودم اگر مدت 6 ماه 3 ماه اموزش 3 ماه هم یگان بود قطعا میرفتم ولی اخه 21 ماه چه دلیلی داره؟باید بریم به سمت سربازی حرفه ای
  • پیام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    27 1
    اصلا کشور چه نیازی داره که یک جوان دو سال از عمرش رو تلف کنه ...این میراث ننگین به جا مانده از رضا شاه باید تموم بشه...مثل همه کشورها
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    19 1
    اخه اين طرح بود من با ٣٠ سال سن دانشجوي دكتري و متاهل بايد تو سن ٣٤ سال كه جون ندارم و وضعيت كار نامشخصي كه هست در اين نظام مقدس برم سربازي جرا متولدين٣٧ عفو عمومي خوردن ولي تا حالا يه بار به حرف دهه ٦٠ توجه نميكنه؟ ظلم تا كي ؟ اخه من از كجا بيارم بخرم، واقعا خسته شديم
  • سالار A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    13 0
    نمیدونم پیامهای من چه مشکلی داره نه توهینی کردم نه سیاسی نوشتم پس چرا تایید نمیشه؟؟؟دریغ از یکبار تایید نظرهام چند ساله بازدید کننده شما هستم ایراد نداره بازم پیام میزارم
  • محمد تقی A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    7 1
    هر روز یک حرف زدند بیست پنج اسفند گفتن برای دانشجوهایی انصرافی از دیپلم حساب میشه خیلی ها نتوانستن ثبت نام کنند بعضی هام که ثبت نام کردند گفتن نه نمیشه مثلا یکی از دوستان دیپلم هشتاد شیش بوده ولی گفتن انصرافی هشتادهفت دانشگاهت محاسبه میشه وشاملش نشد در حالی که خیلی ها با همین وضعیت شاملشون شده به هرحال زندگی ادامه دارد امیدوارم نفت به ده دلار برسه
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    5 1
    واسه من که اس ام اس نیومده
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    2 1
    اونایی که براشون پیامک نیومده با همون مدارکی که تحویل پلیس بعلاوه ده دادن دوباره همون مدارکو ببرن میدان سپاه سازمان نظام وظیفه از نو اون مدارکو بدن دو روزه پیامکشون میاد.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    5 0
    من دو ماه پول واريز کردم .ولی کارت من هنوز نيو مد ه کسی هم پاسخ گو نيست؟
  • سیاوش A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    9 14
    بهتره که بجای انتقاد ممنون باشیم که مسعولین این لطف شامل حال ما کردن که با پرداخت جریمه وضعیت خودرا مشخص کنیم
  • عباس کاشفی A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    11 2
    دست همه درد نکنه...مسعولین و اجرا کننده های عزیز،ممنون از لطف همه.
  • بهزاد A1 ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    7 1
    خب اخرش که چی ؛ طرح تمام شد یا تمدید میشه ؟؟؟؟
  • مسعود A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    5 6
    اين طرح رو بايد براى همه مشمولان اجرا كنن اونوقت امار خريد خيلى بالاتر ميره يعنى از متولدين 70 و69 ... هم جز طرح باشن
  • مسعود A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    8 6
    كاش اين طرح رو براى همه مشمولان اجرا كنن مثلا متولدين سال هفتاد و شصت و نه هم جز طرح بودن
  • سعيد A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    2 1
    من پولم بعد از موعد مقرر اماده شد يعني ٢ماه بعد از دادن مدارك الان. چه كار بايد انجام بدم لطفأ راهنماييم كنيد
  • بهزاد A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    3 7
    با هزار تا بدبختی پول جور شد حالا میگن دیگه تمدید نمیشه عجب اقبالی
    • على IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
      18 0
      تمديد ميشه برادر
  • محسن A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    10 1
    سلام طرح دوم زودتر شروع نمیاد بلاتکلیف
  • بی نام US ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 0
    سلام وقتی خواستند این طرح رو بزارن گفتند سن بالا ها کارایی لازم ندارن و موجب تعضیف روحیه سایر سربازان میشن چطور یه فرد بالای 30 نتونه شامل بشه ولی چندین سال کوچیکتر شاملش بشه اگه قرار بر تعیین تکلیفه ما رو از بلاتکلیفی در بیارید.واقعا بی عدالتیه در حق کسانیکه قبل از اعزام چند سال غیبت داشته اند و بعد فرار هم چندسال غیبت داشته اند که اگه با هم جمعشون کنی میشه بالای 10سال حتی بیشتر ولی جواب رد به اونا دادند؟؟//خواهشا در مرحله دوم فکری به این قبیل افراد بکنید. با تشکر.
  • غایب A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    9 6
    خوش به حال کسایی که شامل طرح شدند،من با 30 سال سن و چند سال غیبت فقط به خاطر اینکه درس خوندن و لیسانس گرفتم شامل نشدم.لیسانسی که به هیچ دردی نمی خوره.این همه درس خوندیم به هیچ جا ترسیدیم. اینم از آخر عاقبتش.واقعا متاسفم برای مملکتی که نه تنها درس ارزشی نداره،بلکه باعث خفت و خواری ادمه.
  • مسعود A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    12 1
    سلام خسته شدیم انتطار طرح دوم بالا هشت سال غیبت عده اى زیادى مى خواهد ثبت نام کند
  • محمود A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    11 1
    سلام طرح دوم خرید سربازى بالا هشت شروع کنید چقدر انتظار
  • mehdi A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    لان تقريبا 23 روزه پول وايز کردم ولي خبري از کارت نيست ؟ از سايت نظام وظيفه استعلام ميگرم ميزنه هيچي يافت نشد. از شماره 110206010 استعلام مگيرم با کد 1 ميزنه سيتم قديم با کد 4 استعلام مگيرم ميزنه معافيت شما مثبت هست به پلس 10 مراجعه کن. فراري سال 81 بودم اس ام اس مثبت برام اومد مستقيم بدونه اعزام به خدمت حالا يکي ميکه بايد برگه تسويه بياراي تا کارت صادره بشه اخه مامور پليس 10 چيزي هم نگفت برگه بايد بياري گفت برو کارت مياد بخدا ديگه خسته شدم
  • رزاق A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    10 0
    سردار نگفتی مگه پانزده روزه کارت صادر میشه، الان یک ماه و ده روز شد خبری نیست، به هر کی مراجعه میکنیم میگن صبر کنید، یه حرفی میزنید لااقل نیروهایتان را توجیه کنید
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 1
    سلام این طرح ظلم به اونایی که با گذاشتن 15 میلیون وصیغه ادامه تحصیل میدن وغیبت ندارن وشامل حالشون نمیشه تورو خدا رسیدگی کنین
  • محمد A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    من ميتونستم از اين طرح استفاده كنم ولي موفق نشدم ثبت نام كنم.ميخواستم بدونم هنوز سايتشون بازه؟ راهي هست بتونم الان ثبت نام كنم؟اگه كسي ميدونه راهنمايي كنه لطفأ
  • بهروز A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    4 2
    سلام بنده متولد68/10/1هستم اگه شامل بنده ميشه من طلاهامنو بفروشم حاصل ٥سال زحمتمه
  • حامد A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام ما پنج میلیون وام گرفتیم یه چنتومنم جور کردیم دو ساله عقد کردیم میخاستیم تا عید عروسی کنیم که بحث سربازی پیش کشیده شد نامزدمم درامد انچنانی نداره ینعی خدا خوشش میاد که ما این پول‌ بی زبون بدیم برا سر بازی و دوساله دیگه عقد کرده بمونیم؟؟؟؟
  • سعید A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    6 0
    سلام تورو خدا سن غیبت رو کم کنید و برای همه آزاد کنین تا بتونیم بخریم خیلی ممنون