وزیر اطلاعات: براساس نظرسنجی ما 86درصد مردم حامی مذاکراتند/ابتدای کار دولت،خزانه خالی نبود؛ منفی بود

بعد از مذاکرات لوزان، وزارت اطلاعات چهار نظرسنجی در مورد تیم هسته ای از مردم داشته که بر اساس آن بین ۶۵ تا ۸۶ درصد از مردم از مذاکرات حمایت کردند.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام سيدمحمود علوي دردومين شب از هفته دولت، مهمان يک برنامه تلويزيوني بود و با اعلام اين خبر گفت: مردم در اين نظرسنجي ها تیم هسته ای را در دفاع از حقوق ملت موفق دانستند و عنوان کردند از خطوط قرمز عبور نشده است.

وي در سخنانش يادآور شد که مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود فرمودند که مسئولان مذاکرات در برابر بی‌صداقتی آمریکا رفتار انقلابی کردند. ایشان همچنین تیم مذاکره‌کننده را افرادی امین، شجاع، متدین و متعهد خطاب کردند و حتی فرمودند که خط تبلیغی دروغی که گفته می‌شود از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد.

اهم اظهارات وي را به نقل از خبرگزاري ها بخوانيد:  

**ویژگی دولت یازدهم این است که در عین تفاوت گرایش‌های سیاسی همه وزرا با یک همدلی و هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند. حضور یک رئیس‌جمهور دارای عقلانیت و محوری برای جمع عقلا از دیگر ویژگی این دولت است.رئیس‌جمهور وزرایی انتخاب کرد که خواستگاهشان یا سپاه پاسداران، یا اعضای مرکزی جهاد سازندگی یا از نهادهای انقلابی دیگر و فرهنگیان بود.

**دولت یازدهم در شرایطی بر سر کار آمد که میزان فروش نفت به 800 هزار بشکه در روز کاهش یافته بود که همین مبلغ را هم به دلیل شرایط تحریم‌های بانکی نمی‌توانست بدست آورد. مشکلات دولت هم منشاء بیرونی و هم منشاء درونی داشت. وقتی دولت در چنین شرایطی بر سر کار می‌آید انتظار دارد تا همه دست به دست هم دهند و به آن کمک کنند. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که همه باید به دولت کمک کنند اما از روز اول یک آتش رسانه‌ای علیه دولت شروع شد در حالیکه هیچ‌یک از دولت‌های گذشته از روز اول آغاز به کارش با این هجمه‌ها روبرو نشده بود.

** این دولت با هیچ‌کس دعوا نداشت، قصد به حاشیه راندن هیچ گروهی را هم نداشت و می‌خواست تا همه زیر پرچم مقام معظم رهبری جمع شوند و این پیام را هم در ترکیب وزرایش اعلام می‌کرد. دولت علاقه‌مند است از همه ظرفیت‌ها و مدیریت‌های کشور استفاده کند. دولت، دولت همه است و هیچ‌کدام از جناح‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل را به حاشیه نمی‌راند.

** هیچ فردی به علت جناح سیاسی‌اش از کار برکنار نشده است و اگر کسی به حاشیه رفته به دلیل توانمندی‌های افراد دیگر بوده است. ما از صمیم دل از رهبر روشن‌ضمیرمان برای نامگذاری سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» تشکر می‌کنیم. امیدواریم به برکت نامگذاری مقام معظم رهبری شاهد برطرف شدن این تفرقه‌ها باشیم و همه در مقابل دشمنان اسلام یک ید واحد باشیم.

** وقتی ابتدای کار دولت گفتیم خزانه را خالی تحویل گرفته‌ایم، به ما خرده گرفتند که چرا به مردم می‌گویید، اما نظر ما این بود که دانستن این شرایط خواست مردم از دولت را کنترل می‌کند. بعد از دو سال عرض می‌کنم که خزانه نه تنها خالی بود، بلکه منفی هم بود.

**رهبري از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند و در عین حال تاکید می‌کردند که به طرف مقابل اطمینان ندارند. به هر حال این طبیعی است که وقتی یک تیم از طرف کشوری مقابل تیم دیگری قرار می‌گیرد باید از داخل کشورش حمایت شود. مقام معظم رهبری بی‌اعتمادی به طرف مقابل را مطرح کردند و تیم مذاکره‌کننده ما در مقابل قدرت‌های جهانی توانستند بگویند شما باید اعتماد رهبرمان را جلب کنید و همین مساله باعث شد دستاوردهای مهمی از مذاکرات کسب کنیم.

**متاسفانه عده‌ای با سوءاستفاده از عنوان انتقاد، تخریب را آغاز کردند. عده‌ای در قالب انتقاد به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تهمت زدند و حتی آنها را وطن‌فروش معرفی کردند و از مذاکرات به عنوان ذلیلانه یاد کردند؛ این در حالی است که اینگونه موارد نه تنها انتقاد محسوب نمی‌شود بلکه در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهیختگان آن نیست.

**{در واکنش به برخی ادعاها و اظهارات مبنی بر خروج تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از خطوط قرمز و تلاش دولت بر نوشاندن جام زهر به رهبری} رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره دولت‌ها را با خودشان همراه کرده است و در دولت یازدهم نیز هر روز پیوندی مستحکم‌تر با رهبری برقرار می‌شود. در این شرایط اینکه عده‌ای بگویند دولت قصد نوشاندن جام زهر به رهبری را داشته است، یک انتقاد نیست بلکه تهمت و تخریب است.

** تدوین راهبردهای این وزارتخانه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در مراحل پاياني است. اگر این راهبردها تدوین و عمل شود توانمندی وزارت را افزایش می دهد.

** کسانی هستند که اصلا ربطی به وزارت اطلاعات ندارند و اگر کسی خود را به وزارت منتسب کرد و کار خلاف شرع و اخلاق انجام داد از وزارت اطلاعات نیست و مردم باید حواس خود را جمع کنند. حتی افراد زیادی عنوان دفتر رهبری را جعل و سو استفاده می کنند. در همدان در یک کارخانه عده ای با عنوان ماموران وزارت اطلاعات سه نفر را ربایش کردند و پول و طلا از انها سرقت کردند که در نهایت دستگیر شدند و به قوه قضائیه سپرده شدند.

**{با اشاره به معیارهای تائید صلاحیت افراد و با تاکید براینکه نقش آفرینی در فتنه ۸۸ یکی از خط قرمزهای تائید صلاحیت است} افراد به صرف آنکه به شخص خاصی رای داده اند و یا در ستاد انتخاباتی کاندیدایی فعالیت داشتند مصداق فتنه محسوب نمی شود.

حضور در تجمعات، هنجارشکنی ها، تعرض به نیروهای امنیتی و ایجاد چالش امنیتی برای نظام از معیارهای رد صلاحیت محسوب می شود و کسانیکه اقدامات ضد امنیتی برعلیه نظام داشتند به عنوان عناصر فتنه رد صلاحیت می شوند.

2327

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    21 4
    از معجزات دولت قبل بود که با درآمد نفتی که از تمام سالهای تولید نفت بیشتر بود خزانه پر از خالی تحویل داد
  • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    14 3
    واقعا باید احسن گفت بر چنین نظر سنجی که واقعیت داشته و شاید هم بیشتر از ان باشد واقعا احسن