۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷

پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس جمهوری یونان، پاناگیوتیس لافازانیس، عضو سابق حزب سیریزا و وزیر پیشین انرژی این کشور را مامور تشکیل دولت کرد. وی سه روز وقت دارد تا یک دولت ائتلافی از میان احزاب حاضر در پارلمان یونان تشکیل دهد.

   

 

 





پاناگیوتیس لافازانیس یکی از مخالفان ادامۀ برنامه های ریاضت اقتصادی و طرفدار خروج یونان از منطقۀ پولی یوروست، روز جمعه به همراه ۲۵ نمایندۀ حزب سیریزا از این حزب جدا شد و حزب جدیدی به نام اتحاد مردمی را تشکیل داد. به این ترتیب وی در راس سومین گروه پارلمانی پس از دو حزب سیریزا و دموکراسی قرار می گیرد.

وی پس از دیدار با رئیس جمهوری یونان به خبرنگاران گفت: «هدف ما در دولت جدید این خواهد بود که نشان بدهیم تنها چیزی که به نفع کشور است، داشتن یک پارلمان جدید و متحد برای مخالفت با طرح نجات مالی است.»

پیش از وی، اوانجلوس میماراکیس، رهبر اپوزیسیون و رئیس حزب دموکراسی مامور تشکیل دولت شده بود که در این ماموریت شکست خورد.

دولت یونان روز پنجشنبه و در پی استعفای الکسیس سیپراس، نخست وزیر این کشور منحل شد. وی که استعفای خود را پس از تصویب اعطای بستۀ سوم کمک های مالی به این کشور ارائه کرد، خواستار انتخابات زودهنگام پارلمانی شده است.

در صورتیکه پاناگیوتیس لافازانیس موفق به تشکیل دولت ائتلافی نشود، انتخابات پارلمانی یونان روز بیستم سپتامبر برگزار خواهد شد. نظرسنجی ها همچنان از محبوبیت بالای الکسیس سیپراس، رهبر حزب سیریزا و شانس وی برای پیروزی در این انتخابات زودهنگام خبر می دهند.

منبع: یورونیوز

310

52
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =