۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳

ایسنا نوشت:

 خبرگزاری یونهاپ از امضای توافقی میان سئول و پیونگ‌یانگ در راستای کاستن از تنش‌ها در مناطق مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که سئول بیانیه مشترک مربوط به این توافق را در ساعات آتی منتشر خواهد کرد.

در همین حال، بان‌ کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل متحد از مذاکرات میان دو کره استقبال و دو طرف را به ادامه رایزنی‌ها در راستای کاستن از تنش‌های فی‌مابین تشویق کرد. دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای گفت که از مذاکرات میان دو کره استقبال می‌کند و امیدوار است که این مذاکرات مثمرثمر باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، مقامات ارشد کره شمالی و جنوبی پس از انجام مذاکرات به منظور کاهش تنش‌های مرزی، به توافق رسیدند.

تنش در شبه جزیره کره پس از تبادل آتش میان سربازان دو کره در روز پنج‌شنبه گذشته شروع شد. کره شمالی تهدید کرده بود که برای ممانعت از انتشار تبلیغات علیه این کشور در کره جنوبی، به زور متوسل خواهد شد.

تنش در مرز دو کره پس از آن افزایش یافت که کره جنوبی با استفاده از بلندگوهای مستقر در مرز دو کره، پخش مطالب تبلیغاتی علیه حکومت کره شمالی را پس از ۱۱ سال خاموشی، از سر گرفت.

مذاکرات در سطح بالا به منظور کاهش تنش‌های مرزی از روز شنبه آغاز شد و بر اساس گزارش یونهاپ در توافقی که متن آن قرار است به زودی منتشر شود، انتظار می‌رود که کره شمالی از بابت حادثه مربوط به مین‌گذاری در مناطق مرزی ابراز "پشیمانی" کند. در مقابل، کره جنوبی قرار است اعلام کند که از پخش مطالب تبلیغاتی با استفاده از بلندگوها علیه حکومت کره شمالی دست بردارد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =