۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵

تسنیم نوشت:

درگیری‌های جنبش فتح و جندالشام در اردوگاه عین الحلوه شب تاریکی را برای اهالی صیدا رقم زده و ۲۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری العهد،‌اردوگاه عین الحلوه در صیدا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های حضور فلسطینی‌ها در لبنان دیشب نیز به عرصه واقعی درگیری بین جنبش فتح و بقایای گروه جند الشام تبدیل شد، این اتفاق پس از آن روی داد که گروهی وابسته به جند الشام به یک مرکز جنبش فتح در مرحله البراکسات حمله کرده و از مسلسل و گلوله های موشکی در این حملات استفاده کردند.

درگیری‌های شدید بین دو طرف تا پاسی از شب ادامه داشت و در نتیجه آن یک نفر کشته شد، این درگیری‌ها باعث محاصره شدن هزاران فلسطینی در این منطقه شده و گروه‌های امدادی نیز برای انتقال مجروحان راهی به داخل اردوگاه نداشتند،‌ این در حالی است که صدای گلوله‌های توپ به وضوح در شهر صیدا نیز شنیده شده و باعث ترس و وحشت اهالی این شهر می‌شد. درگیری‌های اردوگاه فلسطینیان در لبنان شدیدترین درگیری‌ها در ماه‌های اخیر بود که در آن به سلاح‌های سنگین نیز استفاده می‌شود.

ارتش لبنان در پی این درگیری‌ها آماده‌باش کامل در میان نظامیان خود اعلام کرده و نیروهای خود را در ورودی‌های اردوگاه مستقر کرده است.

روزنامه السفیر لبنان نیز با اشاره به درگیری‌های دیشب نوشت که حدود 20 نفر در این درگیری‌ها کشته و زخمی شدند،‌ این در حالی است که مردم اردوگاه با فروکش کردن نسبی درگیری‌ها خروج گسترده از اردوگاه را آغاز و به سمت شرق صیدا حرکت می‌کنند. این تحرکات پس از آن آغاز شد که برای انتقال مجروحان و تردد اهالی این منطقه آتش بس انسانی بین دو طرف صورت گرفت،‌ با وجود اعلام این آتش‌بس درگیری‌ها تا مدتی ادامه داشت، اما ساعتی بعد با فروکش کردن درگیری‌ها مردم اقدام به خروج گسترده از محلات اردوگاه عین الحلوه کردند.

منابع امنیتی به روزنامه السفیر اعلام کردند که تا ظهر دیروز 32 نفر در نتیجه این حوادث بازداشت شده بودند که بیشتر آنها بعد از استماع سخنانشان آزاد شدند و تنها 12 نفر در بازداشت باقی مانده‌اند. این منابع تأکید کردند که بخش اطلاعات و پلیس قضایی لبنان تحقیق در مورد تصاویر گرفته شده است عناصر خراب‌کار برای تهدید با بازداشت آنها را آغاز کرده است.

دامنه بحران امینتی لبنان در روزهای اخیر منحصر به حوادث عین الحلوه نمی شود، بیروت دیروز برای سومین روز متوالی صحنه درگیری بین معترضان به تداوم بحران زباله ها در این شهر و نیروهای امنیتی بود که در جریان آن بیش از 70 نفر زخمی شدند.این درگیری ها بر فشار بر دولت تمام سلام نخست وزیر لبنان افزوده است که نمی تواند در سایه شکاف و چند دستگی سیاسی در این کشور هرگونه تصمیمی اتخاذ کند.

با وجود برخی مشکلات و اختلال هایی که در تحصن بروز کرد، اما اصل و اساس این است که یک انتفاضه مردمی واقعی علیه یک طبقه سیاسی فاسد و مفسد وجود دارد که همه فرصت ها را برای اصلاح و درست کردن امور داشته است اما همه را به هدر داده است.

جنبش "گندتان در آمده است" ظهر دیروز اعلام کرد که تظاهرات خود را که قرار بود ساعت شش بعدازظهر برگزار شود،  بنا به دلایلی به تعویق انداخته است.

این در حالی است که در پی گسترش دامنه اعتراضات در لبنان و کشیده شدن آن به سومین روز متوالی، نشست امنیتی در وزارت کشور لبنان به ریاست نهاد المشنوق وزیر کشور برای بررسی تحولات روزهای گذشته برگزار می شود.

همچنین خبر می رسد که یک تظاهرات کننده  به نام ر. طالب که در اعتراضات دیروز و درگیری با نیروهای امنیتی در مرکز بیروت از ناحیه سر زخمی شده بود،  در نتیجه شدت جراحات از دنیا رفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.الف A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    2 1
    ینی واقعا به نظر شما باور کنیم اینا همش بخاطر موضوع انباشت زباله بوجود اومده ؟؟؟ کشته میدن بخاطر زباله؟؟؟ فک کنم یکم اطلاع رسانیا عجیبه والا
    • 1 A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
      1 1
      بیروت بروی می بینی که مانند فرانسه به اندک مشکلی اعتراض می نمایند