ایسنا نوشت:

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امر خدمت‌رسانی به مردم در سازمان بهزیستی به خوبی دنبال می‌شود، گفت: در این میان غربالگری شنوایی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید اجباری باشد؛ چراکه ناشنوایی یک معلولیت خاموش است.

محمد فرهادی در آیین تجلیل از پزشکان فرهیخته حامی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم و خوشبختانه بسیاری از وعده‌ها و برنامه‌های رییس جمهور به خوبی دنبال می‌شود، گفت: امیدواریم پس از نهایی شدن توافق هسته‌ای و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در کشور امر خدمت‌رسانی سرعت گیرد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی یک سازمان دستگیر، آگاهی‌دهنده و پیشگیری کننده از معضلات اجتماعی است. بنده نیز دلم می‌خواست در هلال‌احمر می‌ماندم و کار می‌کردم؛ چرا که احساس می‌کردم خدمت به نیازمندان در هلال‌احمر پررنگ‌تر است و آثار آن را بهتر می‌توان دید سازمان بهزیستی هم همین گونه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سازمان بهزیستی ماموریت‌های فراوانی دارد، گفت: اقدامات پیشگیرانه از بیماری، آگاه‌سازی، مداخلات در امر توانبخشی، پیگیری مسائل اجتماعی در قالب اورژانس‌های اجتماعی، مراکز نگهداری و تشخیصی از جمله ماموریت‌ها و وظایف سازمان بهزیستی است و ما با بهزیستی در بحث غربالگری همکاری داریم. غربالگری شنوایی در دست بهزیستی و از بدو تولد انجام می‌شود.

فرهادی ادامه داد: مطالعات بسیاری در این خصوص انجام و مشخص شده است که در کشور 2.6 در هر هزار تولد نرمال، مشکل شنوایی وجود دارد که اگر در شش ماه اول عمر تحت درمان قرار گیرد 50 تا 60 درصد قابل اصلاح خواهد بود. باید این غربالگری که در بهزیستی انجام می‌شود برای همه اجباری باشد؛ چراکه ناشنوایی یک معلولیت خاموش است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وقتی فردی از نعمت شنوایی محروم است، نمی‌تواند سخن بگوید و بنابراین باید به مدرسه استثنایی برود، گفت: ناشنوایی سرآغاز مشکلات فراوانی برای خانواده‌هاست و باید به صورت جدی به آن توجه شود. پایگاه اصلی توانبخشی نیز در سازمان بهزیستی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =